Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-27@14:38:04 GMT

نحوه پیشگیری و درمان تاول

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۲۹۸۱

وقتی اسم تاول به گوشمان می‌خورد معمولا به یاد تاول‌ های پا می‌افتیم، درحالیکه تاول ممکن است در هر نقطه از بدن ظاهر شود. کافی است محل تاول جایی باشد که با نقطه دیگری از بدن تماس مدام داشته باشد و ساییده شود، یا حتی زیر سایش مدام لباس باشد. ناطقان: با خودداری از خراشیدن و خارش پوست می‌توان از بروز تاول جلوگیری کرد اما اگر به دنبال پیشگیری از بروز آن روی پوست هستید، باید قبل از انجام هر پیاده‌روی، دویدن یا هرگونه فعالیت بدنی به ایمنی پوست توجه کنید و اقدام‌های احتیاطی را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



برای گریز از خارش پوست که می‌تواند به تاول منجر شود، متخصصان پوست نکات زیر را توصیه می‌کنند:

۱- مراقب پاهایتان باشید

برای جلوگیری از ایجاد تاول روی پاها، بهتر است جوراب‌های ضد رطوبت بپوشید. اگر پوشیدن یک جفت جوراب کمکی نمی ‌کند، برای محافظت از پوست دو جفت جوراب روی‌ هم بپوشید. همچنین باید مطمئن شوید که اندازه کفش‌ها کاملا مناسب پاهاست. کفش‌ها هرگز نباید تنگ یا گشاد باشند.

۲- لباس مناسب بپوشید

وقتی قرار است فعالیت بدنی داشته باشید، لباس‌های گشاد و ضد رطوبت بپوشید. از پوشیدن لباس‌های پنبه‌ای تنگ خودداری کنید چرا که پنبه عرق و رطوبت را جذب می ‌کند و همین منجر به اصطکاک و ساییدگی پوست می‌ شود که بروز تاول را به دنبال دارد.

۳- از باندهای نرم استفاده کنید

برای نواحی زخمی و تاول‌ زده بدن به طور مثال انگشتان پا، استفاده از باند چسبی یا هر نوع باند نرم دیگری را در نظر داشته باشید و هنگام استفاده، از بستن درست باند اطمینان حاصل کنید.

۴- پودر یا ژل پترولیوم (وازلین) روی نواحی آسیب ‌دیده بمالید

با این کار وقتی دو نقطه از پوست به هم ساییده می‌شود، میزان اصطکاک کاهش پیدا می‌کند.

۵- فعالیتتان را متوقف کنید

اگر در حین انجام فعالیت، احساس ناراحتی یا درد داشتید یا اینکه پوست قرمز شد، ادامه فعالیت را متوقف کنید. در غیر این صورت ممکن است دچار تاول شوید.
توصیه‌هایی برای درمان تاول پوستی

به هنگام ظاهر شدن تاول روی پوست سعی کنید صبور باشید و آن را به حال خود رها کنید. تاول‌ها معمولا در مدت یک تا دو هفته خود به ‌خود بهبود پیدا میکنند. همچنین لازم است از انجام کاری که باعث بروز تاول روی پوست شده تا قبل از بهبودی کامل خودداری کنید. برای درمان تاول‌های ایجاد شده، متخصصان پوست موارد زیر را توصیه می‌کنند:

۱- تاول را بپوشانید

تاول و زخم ایجاد شده روی پوست را با باند، بسته و لبه‌های باند را به داخل تا کنید تا وسط آن قدری برجسته شود.

۲- از پد استفاده کنید

برای آن‌که زخم تاول‌ها در نواحی تحت فشار مانند کف پا بدتر نشود، می‌توان از پد استفاده کرد. وسط پد شکافی ایجاد کنید و آن را اطراف زخم تاول قرار دهید. بعد از آن زخم و پد را با باند ببندید.

۳- تا جای ممکن از تخلیه تاول خودداری کنید

این‌کار میتواند به عفونت منجر شود. هرچند اگر تاول بسیار بزرگ و دردناک باشد، ممکن است لازم باشد آن را تخلیه کرد. در این صورت میتوان از یک سوزن کوچک که با الکل ضد عفونی شده، استفاده کرد. یک گوشه از تاول را با سوزن سوراخ کرده تا مایع داخل آن تخلیه شود، سپس محل را با آب و صابون شسته و با وازلین چرب کنید. محل زخم را تمیز و پوشیده نگه دارید.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، در مدت زمان بهبود تاول مراقب علائم عفونت پوست باشید. با مشاهده قرمزی پوست، چرک یا افزایش درد و ورم شدید بهتر است به پزشک مراجعه شود. منبع: ایسنا برچسب ها: پیشگیری ، درمان ، تاول

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پیشگیری درمان تاول روی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • صندوق نوآوری حامی زیست‌بوم پیشگیری و درمان سرطان
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت