Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، امین توکلی زاده درباره شرایط و ظرفیت نگهداری از افراد دارای سالمند و کودک در مراکز نگهداری گفت: تا پیش از این یکی از موضوعات اصلی که در تهران داشتیم، افراد منع پذیرش بودند، چرا که هیچ مرکز تخصصی برای آنها نداشتیم.

او ادامه داد: جمع آوری بخشی از این افراد را بر عهده گرفتیم که برخی از آن‌ها مربوط به افراد کم سن در مراکز ماده ۱۶ بود و بخش دیگری از آنان نیز دارای سن بالا و معتادانی بودند که زخم باز داشتند یا معتادان زن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کودکی که معتاد متجاهر باشد، نداریم

توکلی زاده با اعلام اینکه  سه مرکز تخصصی یاورشهر یک، یاورشهر دو و سه را در این راستا ایجاد کرده‌ایم، افزود: اما مجوزی که برای پذیرش افراد صادر می‌شود، دست ما نیست و  بهزیستی اعلام می‌کند که در هرجا از چه تعدادی از افراد می‌شود نگهداری کرد.

معاون شهردار تهران اضافه کرد: در یاورشهر دو که مختص نگهدای از افراد سالمند است، پیش بینی ما پذیرش ۶۰۰ نفر است، اما اینکه برای این تعداد مجوز بدهند یا نه مبتنی بر استانداردهایی است که بهزیستی مشخص می‌کند.

او توضیح داد : در «یاور شهر یک» بیش از ۲۵۰ نفر نگهداری می‌شوند. در زمینه کودکان، ما هنوز معتاد متجاهر شناسایی نکرده‌ایم. تعداد محدودی که در غربالگری تشخیص داده شدند صغر سنی ماده ۱۶ هستند، پس از استعلام و تماسی که با خانواده آن‌ها گرفته شد خوشبختانه تحویل آنها شدند؛ چون سعی اصلی ما این است که این افراد را به خانواده‌ها باز گردانیم.

مراکز طوطیا برای اشتغال زنان سرپرست خانوار

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار ی تهران همچنین درباره اقداماتی که تاکنون توسط شهرداری برای زنان سرپرست خانوار انجام شده است، توضیح داد: تلاشی در اداره کل امور بانوان شکل گرفته که برخی از آن‌ها تداوم اقدامات دوره گذشته است، کمیته‌ای در این زمینه شکل گرفته است تا در حوزه اشتغال و کارآفرینی موثرتر باشیم؛ ضمن اینکه مراکز طوطیا هم در نقاط مختلف شهر افتتاح می‌شوند.

او ادامه داد: در تلاش هستیم که زنجیره تولید، اشتغال و عرضه را براساس هر آنچه که در شهرداری داریم پای کار آوریم، به این معنا که اگر شغل خانگی ایجاد می‌کنیم برای آن نمایشگاه و مکان عرضه و معرفی در فضای مجازی را نیز به وجود آوریم تا به نقطه پایداری برسد و دیگر به حمایتی نیاز نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، معاون شهردار تهران گفت: مراکز طوطیا با این هدف به مساله ورود کردند، تا بتوانند صندوق‌های حمایتی، مشاوره‌های حقوقی و تبلیغاتی را پای کار بیاورند.

توکلی زاده درباره پرداخت وام به زنان سرپرست خانوار هم گفت: مراکز طوطیا حمایت مالی نیز می‌کنند و اگر ضوابط قانونی را هم بتوانند فراهم کنند مشمول وام هم می‌شوند. اداره کار تهران نیز پای کار آمده است و کمک می‌کنند.

کد خبر 675543 برچسب‌ها کودکان شهرداری شهردارى تهران زنان سرپرست خانوار تهران آسیب اجتماعی اعتیاد - معتاد پایتخت مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کودکان شهرداری شهردارى تهران زنان سرپرست خانوار تهران آسیب اجتماعی اعتیاد معتاد پایتخت مدیریت شهری زنان سرپرست خانوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت:در راستای رسیدگی به مطالبات و خواسته‌های مردمی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی با محوریت مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر در سطح شهر مشهد اجرا شد.

سردار احمد نگهبان افزود:در این طرح یک روزه پلیس مبارزه با مواد مخدر مشهد با همکاری کلانتری‌های سطح شهرستان ۳۲ خرده فروش را شناسایی و دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی آماده فروش کشف، ۱۱ باب واحد کسب مهر و موم و هشت دستگاه موتورسیکلت و ۶ دستگاه خودرو سواری که برای توزیع مواد مخدر استفاده می‌شد، توقیف و روانه پارکینگ شد.

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • پنج هزار و ۷۸۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی
  • ۵ هزار و ۷۸۰ زن سرپرست خانوار در کرمانشاه تحت پوشش بهزیستی است
  • چتر حمایت بهزیستی آذربایجان غربی بر سر بیش از ۹۰۰۰ زن سرپرست خانوار
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند