Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@06:30:05 GMT

اسماعیلی: خودکفایی تولید کاغذ در دولت دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۳۰۱۱

اسماعیلی: خودکفایی تولید کاغذ در دولت دنبال می شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع تامین کاغذ را از دغدغه‌های مهم ناشران کتاب و رسانه عنوان کرد و گفت: حرکت به سوی خودکفایی تولید کاغذ سیاست قطعی دولت مردمی است که به صورت ویژه در دولت دنبال می‌شود.

به گزارش ایران آنلاین به نقل از ایرنا/ محمد مهدی اسماعیلی عصر سه شنبه - ۲۰ اردیبهشت - در آئین گشایش سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در محل مصلی امام خمینی (ره) با تشریح روند مراحل و مقدمات برگزاری این رویداد، گفت: امروز به سلامتی و یاری خداوند متعال پس از گذشت ۲ سال موفق به برپایی حضوری و فیزیکی این دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاید چند ماه قبل که در ستاد ملی مقابله با کرونا مرتب در پی اخذ مجوز برای برگزاری این نمایشگاه بودیم همواره این سوال مطرح بود آیا کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه کتاب را خواهد داد؟ خاطرم هست در مصوبه بهمن ماه سال ۱۴۰۰ به صورت مشروط و محتاطانه مجوز گرفتیم؛ حتی در اسفندماه سال گذشته که دوستان در حال تدارک برگزاری بودند همچنان با تردید جدی مسائل برپایی این رویداد بزرگ فرهنگی کشور را دنبال می کردند.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: خداوند را شاکریم که با کار جهادی دولت انقلابی و مردمی امروز شیوع و گسترش بیماری منحوس کرونا به تخفیف ترین شکل ممکن خود درآمده و فرصتی ایجاد شده تا بتوانیم بزرگترین جشنواره فرهنگی کشور را در قالب نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار نمائیم.

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب با حضور ۱۷۰۰ ناشر داخلی و ۱۷۰ ناشر خارجی از ۳۰ کشور به صورت مجازی و فیزیکی برگزار شده است. شعار این دوره از نمایشگاه بین‌المللی «با کتاب سلامتیم» است که با توجه به رویکرد فرهنگی انتخاب شده‌ و به همین مساله تاکید دارد.

از جمله کشورهای فعال در این دوره سوئیس، هند، ایتالیا، فرانسه، چین، انگلستان، استرالیا، آلمان، سوریه، لبنان، قطر، مصر، آذربایجان، روسیه، صربستان، مکزیک و... هستند.

برنامه‌هایی برای روسای نمایشگاه کتاب دیگر کشورها از جمله عمان و قطر در سرای ملل پیش‌بینی شده‌است و مهمان ویژه این دوره نمایشگا کتاب، کشور قطر خواهدبود و فعالان فرهنگی این کشور به معرفی ظرفیت‌های خود و ظرفیت‌های فرهنگی خواهند پرداخت.

سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۰ هر شب در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان و دوستداران کتاب خواهد بود.

/انتهای پیام

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

قائم‌مقام و سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تغییر مهمان ویژه این نمایشگاه از هند به یمن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران در پیام‌رسان ایکس خود نوشت: علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند،نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند،حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود

 

دیگر خبرها

  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • نشر آموت با ۱۸۰ عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • «یمن» به جای «هند» مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر میهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران
  • یمن میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • یمن مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • تغییر در مهمان ویژه نمایشگاه کتاب / یمن جایگزین هند شد
  • یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود