Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@19:48:36 GMT

آغاز سرشماری بهاره قرقاول در زیستگاه‌های شمال اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۳۰۸۷

آغاز سرشماری بهاره قرقاول در زیستگاه‌های شمال اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسن قاسم‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری بهاره قرقاول در زیستگاه‌های مناطق شکار ممنوع نوار مرزی شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد در حال انجام است.

وی افزود: سرشماری قرقاول همه ساله در دو مرحله بهاره و پاییزه در بیش از ۲۰ زیستگاه شهرستان‌های مربوطه انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل هدف از این سرشماری را، ارزیابی وضعیت زیستی و تعیین جمعیت پرنده قرقاول، کیفیت زیستگاه این‌گونه و چگونگی پراکنش آن‌ها عنوان کرد.

قاسم‌پور ادامه داد: سرشماری بهاره قرقاول، به روش مشاهده مستقیم و آوا در زیستگاه‌های نوار مرزی شمال استان در حال انجام است و تراکم نسبی جمعیت این گونه پرنده با بررسی دقیق در هر یک از مناطق و زیستگاه‌ها برآورد خواهد شد.

وی گفت: شکار و نگهداری قرقاول طبق قانون ممنوع می‌باشد و در سطح استان اردبیل، عمدتا در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار و پارس‌آباد قابل مشاهده است.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقاول سرشماری بهاره قرقاول شکار ممنوع حفاظت محیط زیست استان اردبیل قاسم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: گروه‌های مهندسی برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، سرتیپ دوم ستاد حسن مکفی فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش روز دوشنبه در مراسم نامگذاری اماکن و تاسیسات مجموعه شرکت آب و فاضلاب مشهد به نام شهید «ولی الله فلاحی» گفت: چهار گروه مهندسی مرز نیروی زمینی ارتش برای اجرای طرح انسداد مرز‌های شرقی (افغانستان) وارد منطقه شده‌اند.

وی افزود: طبق اعلام وزیر کشور مبلغ سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرز شرقی (مرز با افغانستان) اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اجرای دیوار بتنی چهار متری، سیم خاردار، فنس و جاده اصولی از مواردی است که در بازه زمانی سه ساله اجرا می‌شود.

فرمانده آماد و پشتیبانی منطقه شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: منطقه شمال شرق استان‌های مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان را دربرمی گیرد که عملیات و لجستیک را باید در این استان‌ها اداره کنیم.

وی گفت: مرز افغانستان نیز از مهر ۱۳۹۷ به ارتش واگذار شد و در مرز مستقر هستیم.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • آغاز تخفیفات بهاره بیمه نوین
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • تالاب های نقده، فرصتی برای رونق اکوتوریسم