Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در آیین گشایش سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران: دانش‌آموختگان دانشگاهی باید در شرکت‌های دانش بنیان مشغول به کار شوند

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در آیین گشایش سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران با بیان اینکه در کشورمان به‌شدت نسبت به حوزه فناوری و نوآوری در ساختمان جفا شده است؛ بیان داشت: ما هنوز مرکز رشد تخصصی و پارک علم و فناوری در زمینه مهندسی عمران و ساختمان نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رویداد بزرگ سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران به‌صورت مجازی و حضوری در دانشگاه صنعتی اصفهان به‌صورت حضوری و برخط  صبح امروز سه‌شنبه 20 اردیبهشت‌ماه در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان  آغاز به کار کرد. 

خیرالدین که به‌عنوان سخنران اصلی این کنگره به‌صورت برخط حضور داشت با برشمردن اقدامات مؤثر عمرانی در کشور گفت: در حوزه عمران در کشورمان اتفاق‌های خوبی افتاده است. ساخت رصدخانه پیشرفته، برج میلاد تهران، برج تجارت جهانی تبریز، مجموعه سیتی‌سنتر اصفهان، پل هشتم کابلی اهواز، برج‌های مهر و ماه مشهد، بازار بزرگ ایران در تهران، سد کرخه و آزادراه تهران - شمال توسط مهندسان داخلی ساخته شده و موجب افتخار جامعه مهندسان عمران است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم تصریح داشت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری پیشران اقتصاددانش بنیان در کشور است و باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی با اشاره به باید در آموزش مهندسی متناسب با نیاز کشور برنامه‌ریزی خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد از بیکاران، دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند که با کارآفرینی و اشتغال دانش‌بنیان می‌توان مشکلات این گروه را برطرف کرد.

خیرالدین طرح دستیار فناوری را یکی از برنامه‌های حوزه فناوری وزارت علوم دانست و افزود: دانشجویان می‌توانند حین تحصیل به مدت ۶ ماه در یک شرکت دانش‌بنیان به‌منظور آشنایی با حوزه فناوری و نوآوری مشغول کار شوند که دستمزدی نیز متناسب با مقطع تحصیلی به آنها پرداخت می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاحیه  کنگره ملی مهندسی عمران، این کنگره را محفلی برای معرفی تازه‌ترین دستاوردهای حوزه عمران معرفی و بیان داشت: ۱۶ دانشگاه و پژوهشگاه برتر کشور در این کنگره حضور دارند و متخصصان گرد هم جمع شده‌اند تا تازه‌های این حوزه را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

علی محمد میر محمدی میبدی ابراز امیدواری کرد برگزاری این کنگره راهی برای معرفی دانش بیشتر در حوزه عمران باشد تا روزبه‌روز شاهد اقتدار بیشتر کشور در این حوزه باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، اعلام آمادگی این دانشگاه را برای توسعه گروه‌های آموزشی مرتبط با موضوعات کنفرانس مهندسی عمران خبر داد و خاطرنشان کرد: رویکرد هیئت جذب دانشگاه باید به سمت جذب نیروهای جوان و نخبه برای توسعه دانش روز مهندسی عمران در دانشگاه صنعتی اصفهان باشد.

نادر طباطبایی دبیر هیئت امناء کنگره‌های مهندسی عمران نیز  به‌صورت برخط حاضر شد و با بیان تاریخچه برگزاری این کنگره در کشور، گفت:  نخستین کنگره به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد و تا امروز که  دانشگاه صنعتی اصفهان میزبان سیزدهمین دوره کنگره عمران در کشور است این رویداد مهم علمی در حوزه عمرانی کشور دنبال شده است.

غلبه بر مشکلات عمرانی کشور با دانش متخصصان کشور ممکن است

احمد بناکار رئیس سازمان نظام‌مهندسی اصفهان در آیین افتتاح سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران، با بیان اینکه رشته عمران نقش مهمی در توسعه کشور برعهده دارد، مسئولیت متخصصان این حوزه را بسیار خطیر دانست و گفت: صنعت ساختمان پس از نفت در کشور به‌عنوان یکی از صنایع کلیدی در رشد اقتصادی، تولید ناخالص و ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی با بیان اینکه صنعت ساختمان در کشور با چالش‌های بسیاری مواجه است، تصریح کرد: غلبه بر مشکلات این حوزه با کمک کنگره‌های علمی فرصتی برای کمک به توسعه کشور است.

وی بر ضرورت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه تاکید کرد و افزود:  ضروری است با ریل‌گذاری درست در مسیر اقتصادی، نقش دانشگاه‌ها را در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، تقویت شتاب‌دهنده‌ها و استارت‌آپ‌های دانشجویی و  فضای نوآوری و کارآفرینی در حوزه صنعت ساختمان‌سازی تقویت کرد.

بناکار ابراز امیدواری کرد نتایج علمی این کنگره توسط مهندسین سازمان نظام‌مهندسی پیگیری خواهد شد و افزود: مقالات و دانش متخصصان چراغی در دست مهندسین صنعت ساختمان و مسئولیتی خطیر برای سازمان نظام‌مهندسی در مسیر تعالی کشور خواهد بود.

ارائه ۴۵۰ مقاله در سیزدهمین کنگره عمران

دکتر کیاچهر بهفرنیا دبیر سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران نیز، گفت: کنگره مهندسی عمران با بیش از نیم‌قرن سابقه، در راستای ارائه تازه‌های این رشته کوشیده است.

وی از دریافت ۶۰۰ مقاله به دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: حدود ۴۵۰ داور در این برنامه حضور داشته اند و بر روی هر مقاله دو داوری انجام شده است که در نهایت ۴۵۰ مقاله برای ارائه برگزیده شد که در ۷۰ جلسه تخصصی در این همایش ارائه می‌شود.

رئیس دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: سازه، زلزله، ژئوتکنیک، راه و ترابری، مهندسی و مدیریت منابع آب، مهندسی آب و سازه‌های هیدرولیکی، مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، حمل‌ونقل، مهندسی و مدیریت ساخت، مهندسی محیط‌زیست و سایر زمینه‌ها شامل زیربخش‌های سنجش‌ازدور، تاب‌آوری زیرساخت‌ها، معماری و شهرسازی، مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، اخلاق مهندسی، مواد و سازه‌های هوشمند و ... از محورهای موردبحث در این کنگره ملی است.

وی از برگزاری ۶ کارگاه تخصصی در طول کنفرانس خبر داد و گفت: سه نشست تخصصی با موضوعات «همگرایی نخبگان چهار استان مجاور برای رفع چالش‌های آب زاینده‌رود»، «اهمیت پیاده‌سازی سیستم مدیریت روسازی در کاهش هزینه‌های نگهداری جاده‌ها» و «رویکردهای نوین طراحی روسازی» برگزار می‌شود.

گفتنی است سیزدهمین کنگره ملی مهندسی عمران در روزهای 21 تا 22 اردیبهشت نیز با ارائه مقالات، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی به‌صورت برخط برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم دانشگاه صنعتی اصفهان سازمان نظام مهندسی فناوری و نوآوری صنعت ساختمان دانش بنیان حوزه عمران وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان

برنامه ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور اساتید، کارشناسان، دانشجویان و شرکت ها در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی حمل‌ونقل دانش‌بنیان روزهای یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به همت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود که یکی از مهمترین برنامه های اجرایی این رویداد مهم ملی بحث برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ است.

در این برنامه شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فناور، فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری و سرمایه‌گذاران در زمینه حمل‌ونقل دانش بنیان شهر هوشمند و انسان محور براساس برنامه زمان‌بندی مشخص شده نسبت به ارائه طرح ها و محصولات خود اقدام می کنند.

بررسی طرح های ۸ شرکت در روز سه شنبه یازدهم اردیبهشت و بررسی طرح های ۶ شرکت روز چهارشنبه دوزادهم اردیبهشت ۱۴۰۳ توسط داوران صورت می گیرد که علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به سایت http://Goingevent.com مراجعه کنند.

کد خبر 749138

دیگر خبرها

  • برگزاری ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • سالانه ۲۰۰۰ نفر در حوزه کوانتوم تربیت و جذب می‌شوند
  • جذب و تربیت سالانه دو هزار نیروی متخصص در حوزه فناوری کوانتوم
  • نقش دانشگاه امیرکبیر در تحقق شعارهای سال و اقتصاد دانش‌بنیان
  • بازدید اهالی رسانه از بزرگراه آزادگان و نشست عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران
  • تربیت طلبه، یک کار انبیایی از ناحیه خداوند است
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد