Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@09:20:44 GMT

مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خطرناک است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۳۶۷۷

مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خطرناک است

سعید عباسی گفت: با توجه به اینکه از طریق مشخصات ظاهری تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی امکان پذیر نیست بنابراین مردم با خوردن قارچ‌های خودرو در طبیعت جان خود را به خطر نیندازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید عباسی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: همه ساله در فصل بهار با بارش باران‌های بهاری و ایجاد شرایط گرم و مرطوب زمینه رشد و نمو انواع قارچ‌های مختلف در طبیعت فراهم می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیئت‌علمی گروه مهندسی گیاه‌پزشکی دانشگاه رازی افزود: با وجود اینکه تعداد کمی از قارچ‌ها سمی هستند، ولی به دلیل شباهت‌های ظاهری، تشخیص قارچ‌های سمی از غیرسمی امکان پذیر نیست بنابراین مردم با خوردن این قارچ‌ها ریسک نکنند و جان خود را به خطر نیندازند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد محلی می‌توانند قارچ‌های خوراکی را از غیر خوراکی تشخیص دهند، تاکید کرد: با وجود افزایش تعداد قارچ‌ها و انواع، لذا مردم به صورت خودجوش اقدام به چیدن قارچ‌ها نکنند و قارچ خوراکی را از اماکن مطمئنی تهیه کنند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه قارچ هایی که در طبیعت رشد می کنند برتری خاصی نسبت به قارچ های پرورش یافته صنعتی ندارند، خاطرنشان کرد: کشور ما جزو ۱۰ کشور تولید کننده قارچ خوراکی دکمه‌ای است بنابراین لزومی ندارد مردم اقدام به چیدن چنین قارچ‌هایی کنند که در مناطق طبیعی می رویند.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین انواع قارچ سمی که مصرف خوراکی آن‌ها می‌تواند سبب بروز مسمومیت‌های شدید و کشنده شود، از جنس‌های آمانیتا (Amanita)، لپیوتا (Lepiota) و گالرینا (Galerina)  هستند.

دکتر عباسی عنوان کرد: هیچ روش علمی از روی مشاهده ظاهری قارچ برای شناخت سمی و غیر سمی آن وجود ندارد، بنابراین مردم و حتی متخصص قارچ شناس در طبیعت نمی‌توانند از روی ظاهر اندازه، رنگ، شکل، کلاهک قارچ‌های سمی خوراکی را از هم تشخیص دهند مگر در محیط آزمایشگاه.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه از طریق ویژگی‌های ظاهری، رنگ و بوی قارچ نمی‌توان بطور قطعی سمی و غیر سمی بودن آن را تشخیص داد و کوچکترین اشتباهی در تشخیص ممکن است منجر به مرگ شود بنابراین توصیه می کنیم کلیه مصرف کنندگان، قارچهای خوراکی موردنیاز خود را به صورت بسته بندی شده برچسب دار و دارای پروانه بهره برداری از وزارت جهادکشاورزی که در مراکز و فرشگاه های معتبر کشور عرضه می شوند، تهیه کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: قارچ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار

شمال شرق ایران دارای مناطق متعددی است پارک ملی ساریگل در شهرستان اسفراین استان خراسان شمالی واقع شده است. این منطقه کوهستانی با آب و هوای نسبتا سرد است و یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار دیدنی این استان محسوب می‌شود طبیعت زیبا و پوشش گیاهی و جانوری ویژه‌ای دارد به همین دلیل مورد توجه گردشگران است. این منطقه علاوه بر رشد انواع گیاهان، محلی برای رشد قارچ است.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از طبیعت این منطقه و قارچ کوهی به نمایش گذاشته است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروند خبرنگار - خراسان شمالی

بیشتر بخوانید:

دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • رشد سه برابری مسمومیت با قارچ وحشی
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • افزایش۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی