Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-30@19:02:10 GMT

«شمشیر قدس» همچنان آخته است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۳۷۶۰

«شمشیر قدس» همچنان آخته است

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، جنبش جهاد اسلامی فلسطین، عصر امروز (سه‌شنبه)، بیانیه‌ای در ارتباط با سالگرد نبرد «سیف القدس» صادر کرد.

بنابر بیانیه منتشر شده در کانال تلگرامی پایگاه خبری «شهاب»، جهاد اسلامی تأکید کرد: «جنگ "سیف القدس" قدرت اراده فلسطینیان در دفاع از قدس و مسجد الاقصی را نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمشیر قدس در برابر تروریسم و دشمن صهیونیستی هنوز غلاف نشده و مقاومت برای دفاع از ملت در حالت آماده‌باش کامل قرار دارد. زبان بلند تهدید و تحریک سران دشمن یا رزمایش‌های آنان مقاومت را نمی‌ترساند.»

همزمان با این بیانیه، «طارق سلمی» سخنگوی جهاد در گفت‌و‌گو با شبکه «المسیره» اظهار داشت: «مقاومت برای پاسخ به هرگونه حماقت دشمن اسرائیلی در آماده باش کامل به سر می‌برد. مقاومت فلسطین بار دیگر تأکید می‌کند که اثرات نبرد شمشیر قدس همچنان به حال خود باقی است و این شمشیر غلاف نشده است.»

سلمی افزود: «مقاومت پیام‌هایی از جنبس باروت و خون با این مضمون که مقاومت و مردم خاک میهن را تضییع نخواهند کرد، [برای دشمن] ارسال می‌کند. با ترور هر فرمانده، مقاومت به پایان خود نمی‌رسد، بلکه اصرار مردم فلسطین برای ادامه نبرد آزادسازی بیشتر می‌شود و البته این اقدام به صورت عادی نیز تمام نخواهد شد.»

سخنگوی جهاد در پایان تأکید کرد: «تا زمانی که دشمن این سرزمین را تحت اشغال دارد و امنیت ملت فلسطین را سلب می‌کند، روی آرامش را نخواهد دید.»

«سیف القدس» یا «شمشیر قدس» جنگ گسترده گروه‌های مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی است که سال ۲۰۲۱ میلادی در چنین روزی به وقوع پیوست و به مدت ۱۲ ادامه داشت. گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه به‌ویژه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تحمیل خسارات‌های فراوان به نیروهای تل‌آویو در این جنگ پیروز این نبرد شدند.

آتش این نبرد در ماه مبارک رمضان و به دنبال تعرض نیروهای رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در شهر قدس اشغالی و مسجد الاقصی شعله‌ور شد. دستور آغاز حمله پس از تعیین ضرب‌الاجل از سوی «محمد الضیف» فرمانده کل «کتائب القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای تمام گروه‌های مقاومت مستقر در نوار غزه صادر شد و رزمندگان مقاومت شهرها و شهرک‌های اشغالی را هدف حملات گسترده راکتی و موشکی خود قرار دادند.

این جنگ با وساطت مصر و با تعیین شروط از سوی مقاومت فلسطین در بامداد روز بیست و دوم ماه می با شهادت بیش از ۲۰۰ فلسطینی و هلاکت ۱۳ صهیونیست به پایان رسید. رژیم صهیونیستی در جریان این جنگ اماکن غیرنظامی بسیاری از جمله دفاتر رسانه‌های جهانی و بسیاری از مساجد مسلمانان را هدف حمله قرار داد و ویران کرد.

گروه‌های مقاومت فلسطین، امروز، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که شمشیر قدس همچنان بیرون از غلاف است و ارتکاب هرگونه حماقت در قبال مسجدالاقصی و فرماندهان مقاومت، درهای جهنم را به روی صهیونیست‌ها بازخواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده بود که نبرد سیف‌القدس برای یاری قدس، مسجدالاقصی و دفاع از ملت فلسطین انجام شد و منجر به تحمیل اراده ملت فلسطین بر رژیم اشغالگر شد. گروه‌های فلسطینی سپس به تشدید درگیری‌ها با رژیم اشغالگر با تمام ابزارهای ممکن فرا خواندند و افزودند که تهدیدات رژیم اشغالگر در خصوص ترور سران مقاومت نشان دهنده ناتوانی، سردرگمی و شکستی است که این رژیم در آن به سر می‌برد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین سیف القدس گروه های مقاومت مقاومت فلسطین اسلامی فلسطین سیف القدس شمشیر قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مقاومت تحسین برانگیز مردم غزه زیر همه تهاجماتی که از زمین و اسمان و دریا به آنها می‌شود، در جهان مثال زدنی شده و همین، نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرده است. - اخبار سیاسی -

محمدباقر خرمشاد استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بروز و ظهور حق طلبی دانشجویان آمریکا و اروپا پس از سال‌ها جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را متاثر از سه اتفاق دانست و گفت: اتفاق اول به نوع جنایتی که صهیونیست‌ها این بار پس از گذشت بیش از 75 سال مرتکب شدند بازمی‌گردد. این بار در منظر افکار عمومی جهان و در یک فاصله زمانی کوتاه، در یک قلمرو جغرافیایی کوچک بیش از 35 هزار نفر که اگر با مفقودین حساب کنیم چیزی حدود 50 هزار انسان می شود را قتل و عام شده اند.

نگرانی آمریکا از توسعه تفکر ضد استکباری در جوانانش است

بپاخواستن جهان از ترس تکرار جنایات صهیونیست‌ها در جاهای دیگر

وی با تاکید بر اینکه دو سوم کشته شدگان اخیر در فلسطین زنان و کودکان هستند، افزود: مثل همیشه سازمان‌‌های بین المللی با تاخیر واکنش نشان دادند، اما همین را هم رژیم صهیونیستی هیچ حساب می‌کند. این اتفاق آشکار که نشان داد رژیم صهیونیستی به هیچکدام از هنجارهای بین المللی پایبند نیست، موجب شد جهان از ترس اتفاقات بعدی و تکرار جنایات صهیونیست‌ها در جاهای دیگر، نه فقط به خاطر فلسطینیان که به خاطر خودشان نیز خواستار جلوگیری اقدامات این رژیم شوند. 

مقاومت فلسطینیان موجب بیداری نخبگان آمریکایی شد

این استاد دانشگاه دومین اتفاق موثر را نوع مقاومت فلسطینیان عنوان کرد و گفت: مقاومت این مردم مثال زدنی شده است، چرا که از آسمان و زمین و دریا مورد تهاجم قرار می‌گیرند‌ و توده‌های مردم گروه گروه در گورهای دسته جمعی دفن می‌شوند؛ اما همچنان مقاوم می‌مانند‌. این نوع مقاومت برای جهان تحسین برانگیز شده و فضایی را ایجاد کرده که عامل سوم سر باز کند و آن بیداری نخبگان آمریکایی است.

خرمشاد خاطرنشان کرد: نخبگان آمریکایی در دهه‌های گذشته از شدت غرور و تکبر صهیونیست‌هایی که در هیئت حاکمه آمریکا و در لایه‌های مختلف قدرت آمریکا حضور داشتند و اعمال نفوذ می‌کردند، توان و جربزه مقابله نداشتند و انباشت این حس نارضایتی و شدت جنایات صهیونیست‌ها آخر سر موجب جرات پیدا کردن این نخبگان برای مقابله و اظهار نظر شد.

وی یادآور شد: در تاریخ آمریکا و در جریان جنگ ویتنام نیز دانشجویان، دانشگاهیان و نخبگان پیشگام بودند. در جریان جنبش دانشجویی اواخر دهه 60 و خشم عمومی جهانی علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز همینگونه بود؛ اما امروز وجود فضا و شبکه‌های مجازی موجب پوشش و گسترش بیشتر این جریان شده است.

صهیونیست‌ها پلیس را وادار به برخوردهای خارج از عرف با دانشجویان می‌کنند

این استاد علوم سیاسی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی علت برخورد خارج از عرف پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان گفت: برای فهم این علت باید به جایگاه خارج از عرف صهیونیست‌ها در هیئت حاکمه آمریکا بازگردیم. نوع قدرت و میزان نفوذ صهیونیست‌ها موجب شده حتی در برخورد با تجمعات آرام و مخالفت‌های اینچنینی، پلیس را وادار به برخورد‌های خارج از عرف کند.

چرا آمریکا حاضر است به خاطر اسرائیل سرمایه‌های اجتماعی خود را آتش بزند؟

خرمشاد در ادامه افزود: چیزی که برای منِ دانشجوی علم سیاست تعجب آور بوده این است که چرا آمریکایی‌ها و هیئت حاکمه آن حاضر هستند سرمایه‌های اجتماعی خود که ده‌ها سال برای آن‌ها وقت و هزینه صرف کرده‌اند را به پای صهیونیست‌ها آتش بزند؟ و حاضر هستند همه اندوخته‌های خود را فنا کنند تا رژیم صهیونیستی حفظ شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی بیشتر از دانشجویان در ایران نمود پیدا کرده است، گفت: در دو محور می‌توان به این سوال پاسخ داد‌. محور اول اینکه برخلاف غرب که فضا در طول ده‌ها سال با رژیم صهیونیستی همسو بود، حالا غزه شرایطی را فراهم آورده تا کسانی که طی این سال‌ها امکان بروز و ظهور آزادانه نظراتشان را نداشتند، امروز این کار را بکنند و به صورت انفجاری هم این اتفاق رخ داد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: اما در جمهوری اسلامی ایران فضای رسمی و غیر رسمی همیشه در حمایت از فلسطین بوده و الان نیز به صورت متداول ادامه دارد و طبیعتا آن حالت انفجاری غرب را ندارد‌. اما محور دیگری که وجود دارد فضای دانشجویی ایران است. این فضا تابع یک فضای روشنفکری و نخبگانی است، اما بیش از دو دهه است که در آن یک جریان لیبرالیستی قوت پیدا کرده است.

لیبرال‌ها در ایران تکلیفشان با مساله فلسطین روشن نیست

خرمشاد تصریح کرد: لیبرال‌ها در ایران تا امروز نتوانستند تکلیفشان را با مساله فلسطین روشن کنند. همه جای دنیا روشنفکران از فلسطین حمایت می‌کنند و نه از طرف مقابل، منتهی در ایران جناح لیبرالِ روشنفکری این نگاه را ندارد. نظام جمهوری اسلامی نیز مخالفت صریح خود را با رژیم صهیونیستی همیشه داشته و فضای روشنفکری ایران در این قضیه با نظام زاویه دارد.

سایه جناح لیبرالِ روشنفکر در مساله فلسطین بر جریان دانشجویی کشور

وی در پایان گفت: این زاویه داشتن جناح لیبرال روشن فکر با نظام موجب شده تا آنها یا با مساله فلسطین همراهی نکنند یا سکوت اختیار کنند. در چنین شرایطی باید گفت در موضوع فلسطین، موضع جمهوری اسلامی ایران روشنفکرانه‌تر از این طیف از روشنفکران شده است‌. این تضاد در جریان دانشجویی ما نیز سایه افکنده و آن را در ماجرای غزه منفعل کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • ضربه‌های جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • جدیدترین موضع‌گیری مقاومت فلسطین درباره مذاکرات آتش‌بس
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری