Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دانائی‌نیا گفت: علاوه بر معرفی جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و سایر ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی کاشان، منسوجات سنتی شهرستان در رشته‌های زیلوبافی، گلیم بافی و شعربافی و همچنین آیین گلابگیری از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری ساری ۲۰۲۲ در بوستان ملل ساری به نمایش گذاشته شده است.

رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ از روز‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو با بازدید‌هایی از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او می‌گوید: حضور کاشان برای شناسایی صنعت گلابگیری و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری ارزشمند کاشان در یک رویداد بین المللی و معرفی آن در سطح ملی و جهانی فرصت مغتنم بسیار حائز اهمیت است.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو تشویق کشور‌های عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهر‌های گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشور‌های عضو، بالا بردن استاندارد‌های زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشور‌های عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشور‌ها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشور‌های عضو به منظور رشد گردشگری است.

به گفته او، شهرستان کاشان در حال حاضر با توجه به آغاز فصل گلابگیری از اوایل اردیبهشت تا پایان خرداد میزبان گردشگران و (گشت‌های) تور‌های داخلی و خارجی است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: کاشان در حال حاضر پایتخت گل و گلاب ایران، پایتخت شهر ملی نساجینساجی سنتی و نامزد شهر جهانی نساجی سنتی دارای شهرت جهانیاست که هنرمندان صنایع دستی آن دارای ۱۶ نشان جهانی صنایع دستی از سازمان فرهنگی یونسکو و شورای جهانی صنایع دستی و ۶۰ نشان ملی است.

آیین افتتاحیه رویداد بین‌المللی پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو ۲۰۲۲ روز سه‌شنب ۲۰ اردیبهشت با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل بادله ساری اجرا شد.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری کاشان کاشان صنایع دستی کاشان گردشگری کشور های عضو اکو گردشگری و صنایع دستی پایتخت گردشگری میراث فرهنگی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۵۹ شیء تاریخی از سوی یک خانواده ملایری به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملایر اهدا شد و پس از تعیین قدمت در مخزن‌های نگهداری و در موزه‌های استان در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گفته معصوم علیزاده این آثار تاریخی مربوط به دوره‌های پیش از تاریخ، تاریخی و دوره اسلامی است که پدر مسعود محبی، اهدا کننده این اشیاء، آنها را خریداری و در موزه شخصی نگهداری کرده است.

او همچنین گفت: این اشیاء قدیمی هم اکنون به رایگان در اختیار موزه‌های استان قرار گرفته است و با نام اهدا کننده در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال
  • مراسم کومسای در منطقه جهانی هورامان برگزار می‌شود
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران