Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-04@03:56:09 GMT

ورود سفیر معرفی شده جدید ایران به بغداد

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۳۸۸۰

«محمد کاظم آل صادق» سفیر معرفی شده جدید جمهوری اسلامی ایران در جمهوری عراق امروز (سه شنبه) بعد از ظهر وارد بغداد شد و مورد استقبال شخصیت های مختلف ایران و عراقی قرار گرفت.   به گزارش ایرنا، آل صادق در بدو ورود به عراق در مسیر فرودگاه بین المللی بغداد به سمت سفارت در محل یادمان فرماندهان شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توقف و با خواندن فاتحه و اهدای دسته گل به روح بلند این دو شهید ادای احترام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  سفیر تعیین شده جمهوری اسلامی ایران در بغداد که قرار است به زودی استوارنامه خود را تقدیم مقام های عراقی کند سپس در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال و خوشامدگویی اعضای سفارت و سرکنسول گری های ایران در سرتاسر عراق قرار گرفت.   معرفی محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در عراق با توجه به سابقه طولانی فعالیت دیپلماتیک او در عراق به طور گسترده ای مورد توجه رسانه ای، شبکه های اجتماعی و صاحب نظران عراقی و عرب زبان دیگر قرار گرفت.   بسیاری از عراقی ها به دلیل اینکه آل صادق اساسا در عراق متولد شده و جزو خانواده های علمایی معروف ایرانی مقیم نجف اشرف در سال های قبل از روی کار آمدن رژیم بعث بوده، سفیر جدید ایران را از جنس خود می دانند.   دهها صاحب نظر، رسانه و تعداد زیادی از کاربران در شبکه های اجتماعی نسبت به معرفی محمد کاظم آل صادق به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داده اند.   بیشترین اهتمام رسانه ای به سفیر جدید از آنجا ناشی می شود که او سال ها به عنوان معاون اول سفیر در عراق خدمت کرده است و با همه جریان های سیاسی عراقی ارتباطات خوب دارد؛ از همه مهمتر، آل صادق نقش مهمی در جنگ با گروه تروریستی داعش و همکاری با فرماندهان شهید، قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس داشته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سفیر جدید آل صادق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد

به گزارش "ورزش‌ سه"، تیمش امید عراق در دیدار رده‌بندی زیر ۲۳ سال آسیا به مصاف اندونزی رفت و در شرایطی که این مسابقه در پایان ۹۰ دقیقه با تساوی یک بر یک تمام شده بود، سرانجام دقیقه ۹۶ علی جاسم از راه رسید و با شوتی تماشایی دومین گل تیمش را به ثمر رساند. 

چند دقیقه پس از گل علی جاسم اما اتفاق نگران‌کننده‌ای برای عراقی‌ها رخ داد و منتظر محمد ستاره ۲۲ ساله فصل جاری تیم فوتبال مس رفسنجان به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.

بی‌شک این خبر خوشی برای محرم نویدکیا سرمربی نارنجی پوشان رفسنجانی نیست که منتظر محمد هم پس از حضور او توانسته نمایش‌های قابل توجهی در ترکیب مس داشته باشد و حالا در صورتی که غیبت او طولانی مدت باشد در ۵ مسابقه لیگ برتر و جام حذفی ضربه بزرگی به تیم مس خواهد خورد. 

منتظر محمد در جشن صعود عراقی‌ها

حالا باید منتظر ماند و دید که پزشکان مس رفسنجان پس از بررسی شرایط این بازیکن مدت دوری او از میادین را چه مدت اعلام می‌کند. البته ممکن هم هست که مصدومیت منتظر محمد خیلی جدی نباشد و به دلیل ۱۱۲ دقیقه حضور در یک مسابقه پرفشار دچار گرفتگی و مجبور به ترک زمین شده باشد.

دیگر خبرها

  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا/عراق با بازیکن مس رفسنجان به المپیک رسید
  • صعود عراق به المپیک برای نویدکیا گران‌ تمام شد
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد