Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@14:12:12 GMT

جنایت‌های ائتلاف سعودی در 2600 روز تجاوز به یمن+اینفوگرافی

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۱۴۵

جنایت‌های ائتلاف سعودی در 2600 روز تجاوز به یمن+اینفوگرافی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز تحقیقاتی «عین الانسانیه» در گزارشی به جنایت‌های ائتلاف سعودی- آمریکایی طی ۲۶۰۰ روز حمله به یمن پرداخت.

بر اساس این گزارش،‌ طی این مدت، ۴۶ هزار و ۳۷۴ یمنی کشته و مجروح شدند که از این تعداد، ۱۷ هزار و ۷۷۵ نفر کشته و ۲۸ هزار و ۵۹۹ مجروح شدند. در این گزارش آمده است که دست کم 4 هزار و 28 کودک کشته شده و 4 هزار و 595 کودک نیز مجروح شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این تعداد ۲ هزار و ۴۴۰ زن کشته شده و ۲ هزار و ۹۱۳ زن نیز مجروح شده‌اند. از مجموعه کشته شدگان در جنگ یمن، ۱۱ هزار و ۳۰۷ نفر مرد بوده و ۲۱ هزار و ۹۱ مرد نیز مجروح شده‌اند.

طی ۲۶۰۰ روز حمله ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن، ۵۹۰ هزار و ۷۷۰ منزل، ۱۸۲ ساختمان دانشگاه، ۱۶۲۲ مسجد، ۳۷۶ تاسیسات گردشگری، ۴۱۳ بیمارستان، ۱۲۱۶ مرکز آموزشی، ۱۳۹ مکان ورزشی، ۲۵۴ مکان تاریخی، ۶۰ مرکز رسانه‌ای و ۹ هزار و ۷۹۹ زمین کشاورزی ویران شده‌اند.

ائتلاف سعودی-آمریکایی طی این مدت زیرساخت‌های یمن را نیز آماج حملات خود قرار داده است.

طی ۲۶۰۰ روز حمله ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی به یمن، ۱۵ فرودگاه، ۱۶ بندرگاه، ۳۴۲ نیروگاه، ۶ هزار و ۸۲۷ پل و راه، ۶۱۴ مرکز اینترنتی، ۲ هزار و ۸۱۵ منبع دخیره آب و ۲ هزار و ۹۵ ساختمان دولتی هدف قرار گرفتند.

زیرساخت‌ها و تاسیسات اقتصادی یمن نیز طی این مدت تحت حملات سعودی‌ها قرار داشتند. 

بر اساس آمار این مرکز تحقیقاتی، ۴۰۵ کارخانه، ۳۸۴ تانکر انتقال سوخت، ۱۱ هزار و ۹۵۲ تاسیسات تجاری، ۴۳۴ مرغداری و دامداری، ۹ هزار و ۸۶۸ وسیله نقلیه،‌۹۷۱ خودروی انتقال مواد غذایی، ۶۹۸ بازار، ۴۸۲ قایق ماهیگیری، ۱۰۰۲ انبار مواد غذایی و ۴۲۳ پمپ بنزین هدف حمله قرار گرفتند.

 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف ۲۶۰۰ حمله ائتلاف سعودی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)

منبع: ایسنا

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد خبرنگاران کشته شده فلسطینی در روز جهانی آزادی مطبوعات
  • یک کشته در سانحه رانندگی طارم سفلی 
  • شهادت ۱۴۱ خبرنگار از ابتدای تجاوز اسرائیل به غزه
  • ۲ کشته و ۲ مجروح در برخورد زانتیا با پژو در فارس
  • یک کشته و زخمی در برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد
  • بازخوانی یک جنایت
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • کدام کشورهای جهان کلاهک اتمی دارند؟ (اینفوگرافی)
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • علائم و نشانه‌های مالاریا (اینفوگرافی)