Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@06:33:43 GMT

عملکرد ما در جریان سازی ضعیف است

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۲۱۷

عملکرد ما در جریان سازی ضعیف است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی موثقی سه شنبه در جمع اعضای شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان همدان، با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط عمومی در نهادها و ادارات، اظهار کرد: در چارت دفتر نماینده ولی فقیه، روابط عمومی هم جز معاونت‌ها محسوب می‌شود و هم عضو شورای معاونین است و در اکثر جلسات بنده نیز حضور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنده تعجب می‌کنم که با وجود فضای ارتباطی و رسانه‌ای در دنیا، روابط عمومی‌ها در ادارات به عنوان معاونت تعریف نشده‌اند بنابراین، می‌توان گفت جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها در خور شأن نیست.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر مدیری فضای رسانه‌ای و ارتباطات را به درستی بشناسد، حتماً خودش به سمت تقویت جایگاه روابط عمومی حرکت می‌کند، گفت: روابط عمومی در رابطه با کلمات و واژه‌هایی که در جلسات مطرح می‌شود، به لحاظ آشنایی که با فضای رسانه‌ای دارد، می‌توان در ادبیات گفتاری مسئول تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه لازم است تقویت جایگاه روابط عمومی در ادارات استان پیگیری شود، مطرح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، جنگ امروز، جنگ روایت‌ها است و لذا توجه و حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین بسیار ضروری است.

رئیس شورای حوزه استان همدان تصریح کرد: در برابر برخی از مشکلات و مفاسدی که گاهاً مطرح می‌شود، که دشمن سعی در برجسته کردن آن دارد، نقش روابط عمومی‌ها بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بیان دستاوردها و سلامت دستگاه‌ها یکی از وظایف روابط عمومی‌ها است، خاطر نشان کرد: روابط عمومی‌ها ضروری است تا میزان کارآمدی مجموعه‌های خودشان را ارائه دهند، موضوعی که در اعتماد سازی و تقویت سرمایه اجتماعی تأثیر گذار است.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه یکی از دلایل عدم بیان درست دستاوردها، وجود فاصله‌ای است که بین روابط عمومی با مدیران وجود دارد، اظهار کرد: البته نیازمند انسجام بین اعضا شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نیز هستیم، چرا که در فضای اطلاع رسانی استان، جریان سازی دارای اهمیت بالایی است.

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه متأسفانه عملکرد ما در عرصه جریان سازی و گفتمان‌سازی ضعیف بوده است، یادآور شد: این اتفاق نشان می‌دهد که انسجام و ارتباط بین روابط عمومی‌ها نیز ضعیف بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جریان سازی صرفاً اطلاع رسانی صرف نیست، گفت: جریان سازی به این معنی است که فضای رسانه‌ای را تحت تأثیر قرار دهیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه اگر این ارتباط قوی‌تر باشد، حتی در حل معضلات مردم نیز می‌تواند مؤثر باشد، خاطر نشان کرد: با وجود ایجاد این انسجام، زمانی که مردم به هر یک از ادارات مراجعه کنند، می‌توان با استفاده از این ارتباط، به رفع مشکلات مردم نیز کمک کنیم.

کد خبر 5486951

منبع: مهر

کلیدواژه: همدان حبیب الله شعبانی موثقی روابط عمومی بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا خطبه های نماز جمعه آمار کرونا گروههای جهادی بسیج سازندگی احتکار ایلام آلودگی هوا خراسان رضوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز لیگ برتر فوتبال ایران گردشگری روابط عمومی ها روابط عمومی جریان سازی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم پشت تریبون ایستاد و گفت: ما سال ۱۴۰۱ یادبود مرحوم گل اقا را داشتیم و این پیشنهاد مطرح شد جشنواره محلی مربوط به ایشان ملی شود تا خدماتی به حوزه طنز ارائه شود. دنیای طنز فومنی معتقد و منتقد است و طنز امروز باید به این دنیا برسد. من به عنوان مخاطب گل آقا به خاطر می‌آورم که این مجله تا چه حد مورد اقبال مردم بود. اینطور نبود که یک مجله ساده باشد بلکه گل آقا صراحت عمومی داشت. طنز کارکرد عمومی دارد و مردم با آن همراه هستند.

مهدی‌پور با اشاره به نقدهای وزیر نسبت به وضعیت طنز و طنزنویسی گفت: ما در جریان کمبودها و کاستی‌های این حوزه هستیم و وقتی این رویداد رشد قابل توجهی داشته و در دو سال آثار رسیده رشد بیش از دو برابری داشته است، این بیانگر توجه ویژه به این حوزه است که البته باید بیشتر هم شود.

مهدی‌پور در پایان سخنانش گفت: ما تلاش می‌کنیم نخبگان این حوزه تقویت شوند و بتوانند کارهای انتقال تجربه را به خوبی انجام دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • طنز امروز باید به استاندارد طنز گل‌آقا برسد/ما در جریان کاستی‌های حوزه طنز هستیم و برای جبران آن تلاش می‌کنیم
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • آغاز فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • واکنش تند مدیر روابط عمومی بانک مرکزی به انتقاد میرسلیم
  • فرآورده‌های گیاهی غیر مجاز اعلام شد
  • ثبت عملکرد دستگاهها برای برگزاری کنگره شهدا در سامانه دولت
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند