Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز کنترل و پیشگیری از خشونت در آمریکا در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: میزان مرگ و میر بر اثر استفاده از سلاح گرم در آمریکا در سال ۲۰۲۰ بیش از ۳۵ درصد افزایش داشته که این میزان رشد از سال ۱۹۹۴ تا به امروز بی سابقه است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، این مرکز تاکید دارد میزان مرگ و میر سیاه پوستان به ویژه مردان در سال گذشته بر اثر استفاده از سلاح گرم بیشتر از موارد دیگر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این داده‌ها نشان می‌دهد در مجموع آمریکایی‌های آفریقایی تبار حداقل چهار برابر بیشتر از کل جمعیت و ۱۲ برابر بیشتر از جامعه سفیدپوستان در آمریکا قربانی خشونت با اسلحه می‌شوند.

همزمان با شیوع همه گیری کرونا افزایش خشونت و مرگ و میر ناشی از درگیری‌های مسلحانه در آمریکا پیشتر نیز مورد توجه مقامات آمریکایی قرار گرفته بود. پلیس فدرال آمریکا در گزارشی رسماً اعلام کرد میزان مرگ و میر‌ها مسلحانه در سال ۲۰۲۰ حداقل نسبت به سال‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

گزارش سایر نهاد‌های غیردولتی آمریکا، اما آمار‌های واقعی قتل بر اثر استفاده از سلاح گرم را بسیار بیشتر از آمار‌های اعلامی می‌دانند و می‌گویند این میزان در سه دهه گذشته بی سابقه است. در تمامی این گزارش‌های افزایش خشونت علیه رنگین پوستان در آمریکا مورد تاکید قرار گرفته و همه آن‌ها سیاه پوستان را به عنوان اولین قربانیان این خشونت‌ها عنوان کرده اند.

در گزارش‌های رسمی آمده که میزان مرگ و میر بر سلاح گرم در ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در آمریکا در سال ۲۰۱۹ به میزان ۴.۶ درصد به ثبت رسیده حال آنکه همین شاخص در سال ۲۰۲۰ به ۶.۱ درصد رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشونت با اسلحه سیاه پوستان سلاح گرم میزان مرگ و میر سلاح گرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا

دیگر خبرها

  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • وقوع بیش از ۵۰۰۰ تصادف در جاده‌های استان کرمان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • بیشترین میزان بارش‌ها با ۲۶ میلیمتر در فرخشهر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر