Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@12:57:54 GMT

کاخ سفید: جنگ در اوکراین طولانی خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۶۹۸

کاخ سفید: جنگ در اوکراین طولانی خواهد بود

به گزارش تاس، جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت: ما معتقدیم که این بحران از طریق یک فرآیند و راه حل دیپلماتیک حل و فصل خواهد شد اما در حال حاضر روسیه هیچ علاقه‌ای به مذاکرات ندارد اما ما هیچ نشانه‌ای از طرف روس‌ها نمی‌بینیم که نشان دهد آنها برای شرکت در این گفتگوها آماده یا مشتاق هستند.

ساکی در پاسخ به این سوال که "چرا واشنگتن با مسکو مذاکره نکرد؟"، گفت: آمریکا معتقد است که نقش "سازنده" آن در اوکراین، حمایت از کی‌یف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام آمریکایی تاکید کرد: ما معتقدیم که جنگ در اوکراین طولانی خواهد بود و باید برای آن آماده شویم.

وی گفت بایدن معتقد است که ولادیمیر پوتین(رئیس جمهور روسیه)، "دیکتاتوری" است که به یک کشور مستقل حمله کرده و اکنون در جهان "منفور" است.

سخنگوی کاخ سفید همچنین تاکید کرد که ایالات متحده همان اقداماتی را علیه روسیه انجام داده که علیه "کشورهای حامی تروریسم" اعمال کرده است.

او گفت: ما در مورد تحریم‌های مالی گسترده، اقدامات برای نظارت بر صادرات و همچنین اقدامات دیپلماتیک برای محدود کردن سرمایه گذاری سایر کشورها صحبت می‌کنیم.

ساکی اخیراً احتمال گنجاندن روسیه در فهرست کشورهای "حامی تروریسم" را رد نکرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به این اظهارات، ایده آمریکا را "نوعی حماقت" توصیف کرد.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: کاخ سفید بحران اوکراین جنگ در اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • کاخ سفید : پاتریوت اضافی برای ارسال به اوکراین نداریم!
  • راز نگه‌داشتن گل طبیعی به مدت طولانی را می‌دانید؟
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!