Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:58:46 GMT

بهره‌برداری محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار در مسیر تحقق

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۷۹۵

بهره‌برداری محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار در مسیر تحقق

به گزارش ایرنا، در حال حاضر ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۷۰ کیلومتر راه اصلی در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است که در این میان یکی از مهمترین محورهایی که احداث آن طی سال‌های اخیر در استان آغاز شده است چهارخطه محور شهرکرد به شلمزار به ناغان به ایذه است.

جاده شهرکرد به شلمزار به ایذه یکی از محورهای اصلی استان چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود که بنا بر اعلام مسوولان روزانه ۱۵ هزار تردد وسیله نقلیه در این محور انجام می‌گیرد  و از آنجا که جاده کنونی جوابگوی این حجم از تردد نیست، منجر به وقوع تصادفات مرگباری می‌شود به طوری‌که بسیاری از حوادث جاده‌ای استان در این محور رخ می‌دهد و جلوگیری از این موضوع، چهارخطه کردن این محور را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات اجرایی چهارخطه شهرکرد به شلمزار از سال ۹۵ آغاز شده است و در طول این سال‌ها این محور تنها از ۴۰ درصد پیشرفت اجرایی برخوردار شده است.

اعتبار ناکافی و وجود معارض از چالش‌های اصلی تکمیل این طرح به شمار می‌رود و به تازگی با اعلام آمادگی بانک رفاه برای اختصاص اعتبار به این طرح از محل اعتبارات ماده ۵۶ بارقه‌های امید برای بهره‌برداری بخشی از این محور را زنده کرده است و به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار محور چهارخطه شهرکرد به شلمزار تا پایان سال بهره‌برداری می‌شود.

این محور جزو طرح‌های مهم و کلیدی استان به شمار می‌رود و چنانچه اعتبار مناسبی به آن اختصاص یابد و سریع‌تر بهره‌برداری شود به یکی از مهمترین مطالبات مردم منطقه پاسخ داده می‌شود.

مردم :جاده شهرکرد به شلمزار نیازمند بهسازی 

در این بین برخی از مردم منطقه معتقدند که جاده کنونی شهرکرد به شلمزار به سمت خوزستان یکی از جاده‌ها پر حادثه خیز است که نیازمند بهسازی سریع و رفع نقاط حادثه‌خیز آن دارد.

محمد حیدری راننده مینی‌بوس می‌گوید: جاده کنونی جاده‌ای دو طرفه است که برخی موارد سبقت‌های غیر مجاز حوادث ناگواری را به همراه دارد.

به گفته وی، برخی روزها خودروهای سواری با سرعت بالایی در این مسیر حرکت می‌کنند اما آشنا نبودن رانندگان غیر بومی گاهی باعث حوادث مرگبار شده است.

وی گفت: با بهره برداری از جاده شلمزار به خوزستان بخشی از حوادث رانندگی استان در این محور به شدت کاهش خواهد یافت و انتظار است هر چه زودتر این محور مهم در چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری برسد.

پیشرفت ۴۰ درصدی محور شهرکرد به شلمزار

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به آخرین وضعیت چهارخطه شهرکرد به شلمزار اشاره کرد و گفت: این محور ارتباطی از ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده، زیرسازی قسمت‌های عمده آن انجام شده و به جز چهار کیلومتر که معارض دارد مابقی مسیر در دست احداث است.

حمید ربیعی افزود: مقرر شده تا با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک رفاه ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۵۶ به این طرح اختصاص داده شود که چنانچه مجوز آن از بانک مرکزی صادر شود مراحل پرداخت اعتبار فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه چهار کیلومتر از این مسیر معطل معارض است، تصریح کرد: علاوه‌بر قسمتی در خراجی و شمس‌آباد، جانمایی آرامستان شهرکیان نیز چالشی بر سر اجرای این طرح است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح چهارخطه شهرکرد به شلمزار جزو طرح‌های اولویت‌دار استان است و در سفر آینده رییس‌جمهور به استان اعتبار مناسبی به آن اختصاص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تکمیل چهارخطه شهرکرد به شلمزار به ناغان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

ربیعی، کاهش تصادفات رخ به رخ را از مهمترین نتایج چهار خطه شدن محور شهرکرد به شلمزار دانست و گفت: تسهیل در تردد وسایل نقلیه، سفر ایمن و رونق گردشگری از مهمترین نتایج چهارخطه شدن این مسیر است.

توسعه کریدورهای ارتباطی جزو برنامه‌های استان

چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۳۷۲ کیلومتر راه دارد که از این میزان ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است.

چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های کشور است که با وجود موقعیت جغرافیایی مهمی که در اتصال کریدور مرکزی به جنوب کشور دارد اما سالهاست که از نعمت زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل محروم بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری تکمیل محورهای ارتباطی و خروج استان از بن‌بست را از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرده است و در طول ماه‌های اخیر تلاش‌های قابل توجهی برای پیشبرد طرح‌های راهسازی استان انجام داده است.

غلامعلی حیدری ابراز امیدواری کرده است تا در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به این استان بتوان اعتبار قابل توجهی برای اجرای طرح‌های این استان از جمله طرح شهرکرد به شلمزار دریافت کرد و عملیات بهره‌برداری از این طرح تسریع شود.

به گزارش ایرنا، شلمزار مرکز شهرستان کیار در ۳۵ کیلومتری چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

برچسب‌ها شلمزار شهرکرد وزارت راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شلمزار شهرکرد وزارت راه و شهرسازی شلمزار شهرکرد وزارت راه و شهرسازی چهارمحال وبختیاری چهارخطه شهرکرد به شلمزار شهرکرد به شلمزار چهارمحال و بختیاری بهره برداری کیلومتر راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

روابط عمومی شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به انجام تعمیرات و‌نوسازی شبکه‌های برق رسانی فردا ۱۵ اردیبهشت فرایند قطعی برق در برخی محدوده‌ها رخ می دهد.

این قطعی برق در مناطقی همچون  "بلوار آیت الله کاشانی حد فاصل چهار راه هواپیمایی تا چهارراه استانداری و کوچه‌های منتهی به بلوار" ،  "بلوار حافظ از چهار راه دامپزشکی تا روبروی اداره پست مرکزی و کوچه‌های منتهی به بلوار" و "خیابان ورزش و خیابان پرستار" صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید

اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد

زمان قطعی برق از ساعت  ۵:۳۰تا ۸:۳۰ صبح، به مدت ۳ ساعت اعمال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • یک فوتی در تصادف پراید و بنز
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • تکمیل طرح چهارخطه شدن محور دره شهر ، پلدختر نیازمند اعتبار
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • از مدار بهره برداری خارج شدن چشمه کاوات به علت طغیان
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد