Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@16:21:39 GMT

کیفیت در کارخانه مهم ترین شاسی بلند مزدا (+فیلم و عکس)

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۸۴۶

عصر ایران - مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV یکی از جدیدترین و البته از مهم‌ترین محصولات این خودروساز ژاپنی است. این مدل جدید نه تنها نخستین خودرو پلاگین هیبرید مزدا محسوب می شود، بلکه پلتفرمی جدید در آن بکار گرفته شده که این شرکت قصد دارد در مدل های آینده خود استفاده کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV در کارخانه هوفو واقع در استان یاماگوچی، ژاپن تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مجموعه تولیدی از دو بخش اصلی تشکیل شده که یک مجموعه مونتاژ خودرو در منطقه نیشینورا و یک کارخانه تولید جعبه دنده در نزدیکی منطقه ناکانوسکی را شامل می شود. واحد نیشینورا دارای دو کارخانه اصلی است که به نام های "اچ1" و "اچ2" شناخته می شوند و مدل جدید CX-60 در کارخانه شماره 2 هوفو از خط تولید خارج می شود.  

مشخصات شاسی بلند مزدا

مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV به یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی 2.5 لیتری اسکای‌اکتیو جی که توانایی تولید 189 اسب بخار نیرو را دارد مجهز شده است که با یک موتور الکتریکی 129 کیلوواتی و یک باتری 355 ولتی یون لیتیوم با ظرفیت ذخیره سازی 17.8 کیلووات ساعتی همراهی می شود. در مجموع، قدرت خروجی این خودرو 323 اسب بخار و گشتاور آن برابر با 500 نیوتن متر است.

پیشرانه هیبریدی مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV به یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک متصل شده است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت این مدل برابر با 5.8 ثانیه عنوان شده و بیشینه سرعت خودرو نیز در حالت هیبرید به صورت الکترونیکی به 200 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در حالت تمام الکتریکی، برد حرکتی مزدا CX-60 e-Skyactive PHEV برابر با 63 کیلومتر عنوان شده و بیشینه سرعت خودرو نیز به 140 کیلومتر بر ساعت محدود می شود. در صورتی که قصد داشته باشید از این محدوده سرعت فراتر بروید، پیشرانه بنزینی به صورت اتوماتیک فعال می شود.

ابعاد 

از نظر اندازه، CX-60 جدید کمی بزرگتر از مدل CX-5 است و درازا و پهنای آن به ترتیب برابر با 4745 میلی‌متر و 1890 میلی‌متر و فاصله بین دو محور خودرو برابر با 2870 میلی‌متر است. وزن این خودرو حدود 4500 پوند (2041 کیلوگرم) عنوان شده است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مزدا CX 60 e Skyactive PHEV

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد ملی و بین المللی مواد افزودنی به سوخت با عنوان مکمل سوخت (After Market) یا عناوین دیگر وجود ندارد و این مکمل‌ها تحت نظارت استاندارد نیست.

برپایه این گزارش، از آنجایی که استفاده از این فرآورده‌ها منجر به آسیب دیدگی خودرو خواهد شد، بر عدم استفاده از این دسته از محصولات تاکید می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازدید دکتر رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل در اسلامشهر
  • استفاده از مکمل‌های بهبود کیفیت سوخت به خودرو آسیب می‌زند
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • چه زمانی از تیرآهن هاش استفاده کنیم؟
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • فیلم| خودروی اسپرت برقی جدید BYD
  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!