Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، گروه‌های جهادی استان را از گروه‌های خوب و فعال در کشور دانست و اظهار کرد:گروه‌های جهادی در حوزه‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، اجتماعی، سلامت و بهداشت، پزشکی و دندان‌پزشکی و محرومیت‌زدایی فعال هستند و فعالیت‌های بسیار خوبی را به منصه ظهور رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در حال حاضر وارد نسل جدیدی از گروه‌های جهادی شده‌ایم و بعد از گذشت دو دهه،گروه‌های جهادی به بلوغ و بزرگی رسیده اند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه فعالیت‌های تخصصی در گروه‌های جهادی بیشتر مد نظر است، ادامه داد: شکل‌گیری گروه‌های اندیشه‌ورز جهادی قابل تامل بوده و گروه‌های جهادی به سمت تخصصی شدن در حال حرکت هستند.


محمدبیگی اضافه کرد:گروه‌های جهادی استان قزوین در حوزه واکسیناسیون عمومی کرونا به عنوان یکی از گروه‌های نمونه در کشور عمل کردند، این در حالی است که در حوزه مسکن محرومان، جهادگران بسیار مطلوب عمل کردند و در عرصه بین‌المللی و حضور در اربعین نیز عملکرد و سابقه خوبی از خود به ثبت رسانده اند.

وی با اشاره به حضور جهادگران استان قزوین در مناطق محروم همچون استان‌های محروم و مرزی کشور گفت: جهادگران استان در زمان وقوع زلزله و سیل در حوزه امدادرسانی کارنامه درخشانی دارند.


ورود جهادگران به حوزه تولید و اشتغال

این نماینده مجلس با اشاره به وجود تعدادی از جهادگران در مجلس و در عرصه قانون‌گذاری، تعامل گروه‌های جهادی را با گروه‌های نخبگان و مجموعه های دانش‌بنیان بسیار مورد توجه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر گروه‌های جهادی وارد موضوع تولید و اشتغال‌زایی و آموزش‌ها شده‌اند و با روش حل مسئله، پس از شناسایی مسائل نسبت به رفع آنها گام برمی‌دارند.

مسئول مجمع جهادگران استان قزوین بیشترین تاثیر فعالیت‌های جهادی را در خود جهادگران ذکر کرد و افزود: با فعالیت‌های جهادی، اهمیت نیکوکاری، لذت نوع‌دوستی و کمک به هم‌نوعان در اذهان جهادگران شکل می‌گیرد و رضایت درونی، آرامش وجدانی و تربیت شخصیتی آنان را به همراه دارد؛ از نتایج اردوهای جهادی می‌توان به اهمیت ندادن به تجملات، کم رنگ شدن ظواهر زندگی و مسائل مادی، ساده‌زیستی، ایجاد شخصیتی محکم‌تر و فولادین و یادگیری حل مسائل و مشکلات با توجه به مهارت کسب شده اشاره کرد.

محمدبیگی اذعان کرد: جهادگران به دلیل شرکت در اردوهای جهادی، تمرین کار گروهی، تمرین مدیریت و قانع بودن و رعایت ادب و احترام و متانت می‌توانند بهترین مدیران در آینده باشند چرا که ضمن فراگیری مدیریت بحران و حوادث، آموخته‌اند در شرایط دشوار چگونه به هم نوعان خود کمک کنند و به یاری آنان بشتابند.

وی امیدآفرینی، ایجاد روحیه خلاق، انجام فعالیت‌های دسته‌جمعی، اعتمادآفرینی و پیوند بین گروه‌های مختلف مردم و ایجاد همبستگی ملی و اجتماعی و افزایش سرمایه اجتماعی، افزایش مهر و محبت و همدلی و ارتقاء سطح سلامت روان در جامعه و حل سریع‌تر بحران‌های اجتماعی در زمان وقوع حوادث مختلف را از نتایج مثبت برگزاری اردوهای جهادی برشمرد.

این نماینده مجلس به خانواده‌ها توصیه کرد‌: به صورت خانوادگی در اردوهای جهادی شرکت کنند تا نسل جهادی پرورش یابد. شاید تجربه، لحظات زیبا و آموزش‌هایی که در اردوهای جهادی نصیب جهادگران می‌شود در هیچ جای دیگری برای آنان رقم نخورد که می‌توان گفت آنها می‌توانند برای دولت و نظام بازوان کمکی قابل اعتماد و خوبی باشند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین گروه های جهادی اردوهای جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، غلامعلی حیدری امروز در شورای آموزش و پرورش استان چهارمحال بختیاری، اظهار داشت: باید یک کارگروه برای برنامه‌ریزی مقدمات همایش مجمع خیرین صورت گیرد و مسئولیت تمامی افراد مربوطه مشخص شود.  

وی گفت: در این همایش تنها خیرین گذشته حضور نداشته باشند بلکه خیرین جدید نیز دعوت شوند و تعهدات لازم را داشته باشند تا یک تحولی را متفاوت با همایش‌های گذشته، شاهد باشیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی، مطرح کرد: باید از گروه‌های جهادی، دانش آموزان و همچنین مشارکت مردم برای بازسازی و زیباسازی و نوسازی مدارس استفاده کرد.

وی با تاکید بر برگزاری مراسمی در شأن معلمان، اظهار داشت: هفته معلم زمان خوبی است تا از این قشر زحمتکش و تاثیرگذار تجلیل شود، امید است مراسمی در شأن معلمان استان با برنامه‌ریزی خوب برگزار و از خانواده شهدای معلم نیز سرکشی و تجلیل شود.

حیدری با تأکید بر انجام جهاد تبیین، تصریح کرد: باید آموزش و پرورش در این دو سال خدمات خود را به خوبی اطلاع‌رسانی کند. رتبه‌بندی معلمان، استخدامی‌ها و کمک‌های فرهنگی، اعتباراتی که تخصیص داده شده و توسعه زیرساخت مدارس، ایجاد چمن‌های مصنوعی بسسار در ظرف 2 سال و ... اقدامات خوبی است که همه باید در نشست خبری با رسانه‌ها بیان شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: بروشورهای در خصوص اقدامات انجام شده در دو سال اخیر تهیه و در بین خیرین و افراد ذی نفوذ توزیع شود. امتحانات نهایی فرصتی برای چیدن میوه یک سال تلاش دانش آموزان و والدین آنها است لذا باید اهتمام لازم جهت برگزاری آزمون بدون دغدغه در یک شرایط مناسب را داشت.

وی تصریح کرد: حداقل 12 جلسه شورای آموزش و پرورش در سال باید در شهرستان‌ها برگزار شود. باید یک برنامه‌ریزی ویژه در خصوص آموزش و پرورش عشایر داشت تا آموزش کافی و لازم به دانش آموزان داده شود.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: هر قدر در دانشگاه فرهنگیان هزینه شود نوعی سرمایه‌گذاری است و باید برای سال آینده برنامه‌ریزی دقیقی داشت تا دغدغه‌ای در زمینه کمبود معلم و سرویس مدارس و هر آنچه که مربوط به مدرسه و دانش آموزان است وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/7540

  

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • ایجاد دفتر فراجا در بنیاد ملی نخبگان؛ علت چیست؟!
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فناوری «وعده صادق»
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • از دانش‌بنیان‌ها، مخترعان و گروه‌های جهادی حمایت کنید
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است