Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@03:24:46 GMT

وزیر صمت: کالابرگ به معنای ارائه کارت جدید به مردم نیست

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۴۹۷۲

وزیر صمت: کالابرگ به معنای ارائه کارت جدید به مردم نیست

به گزارش جماران؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منظور از ارائه کالابرگ کارت دیگری به مردم نیست، گفت: طی سه ماه گذشته به دلیل موضوعات مختلف قیمت هر تن گندم از ۲۸۰ دلار به ۴۰۰ دلار رسیده است.

سید رضا فاطمی امین پس از حضور در نشست کمیسیون اقتصادی گفت: عمده موضوعات مطرح شده در جلسه امروز مردمی‌سازی و عادلانه شدن توزیع یارانه‌ها بود؛ ما در چند ماه گذشته با دشواری‌هایی روبرو شدیم؛ نخست اینکه قیمت گندم سه ماه گذشته هر تن 280 دلار بود اما این روزها به 400 دلار رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: افزایش قیمت گندم موجب شده که شاهد قاچاق گسترده در حوزه آرد و گندم باشیم؛ دولت برای مدیریت این موضوع از چند ماه قبل بحث استفاده کالابرگ را در حوزه نان در نظر گرفته است البته باید به این نکته دقت کرد که منظور از کالابرگ، کارت نان نبوده و این موضوع به معنای ارائه کارت دیگری به مردم نیست.

وی در تشریح نحوه اجرای کالابرگ‌ها توضیح داد: در این روش از کارت‌های بانکی استفاده می‌شود به این معنا که افراد هنگامی که برای خرید نان به نانوایی مراجعه کنند، اگر قیمت نان 7 هزار تومان باشد اما بهای آن به صورت یارانه‌ای دو هزار تومان باشد، دو هزار تومان از حساب فرد کسر می‌شود و 5 هزار تومان باقی مانده از حساب یارانه افراد برداشت می‌شود بنابراین قیمت نان برای خریداران هیچ تغییری نمی‌کند.

 

 

عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: در روش مذکور به جای پرداخت یارانه به نانوا، کارخانه آرد و واردکننده گندم، یارانه مستقیم به مصرف‌کننده پرداخت می‌شود. این روش موجب کاهش انحراف در مصارف و قاچاق می‌شود. این طرح به صورت پایلوت در استان زنجان در حال اجرا شدن است و در صورتی که از اجرای آن مطمین شدیم در سراسر کشور عملیاتی می‌شود.

فاطمی امین تصریح کرد: قیمت نان افزایش نخواهد داشت و با روش مذکور یارانه‌ها هدفمند و بهینه توزیع می‌شود.

 

منبع: خانه ملت

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا مجلس شورای اسلامی قیمت نان کالابرگ قیمت گندم وزارت صمت کالابرگ الکترونیکی کالابرگ برای کالاهای اساسی سید رضا فاطمی امین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۴۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد

محمدرضا کریمی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: طرح فجرانه یک کار تخصصی بعد از طرح عمومی کالابرگ الکترونیکی بود که اجرای آن از سوی دولت سیزدهم با استقبال بسیار بالای مردم همراه شد.

وی اضافه کرد: ثبت ۹۱۴ هزار تراکنش در قالب طرح فجرانه که با ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای هر یک از اعضای خانواره مشمول طرح واریز شده بود، سند دیگری از استقبال مردم استان قزوین در اجرای این طرح است.

کریمی با بیان اینکه ۳۲۷ هزار خانوار قزوینی از طرح فجرانه بهره‌مند شدند، ادامه داد: آمار‌های موجود نشان می‌دهد که ۱.۴ همت در سطح استان قزوین فروش کالابرگ داشتیم که رتبه قزوین را در بین استان‌های کشور ارتقا بخشید.

این مسئول بازه زمانی طرح فجرانه را از ۱۸ بهمن ماه گذشته تا ۱۸ اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و یادآور شد: البته هجدهم هر ماه تسویه حساب لازم با فروشگاه‌ها انجام می‌شود و از بیستم اردیبهشت نیز نوبت چهارم طرح آغاز خواهد شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین بیان کرد: در مرحله چهارم پس از آسیب شناسی طرح، نواقص و ابهامات موجود برطرف می‌شود تا سطح رضایتمندی بیشتری را بتوانیم در بین شهروندان ایجاد کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟ 
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • برنامه جدید دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ/ برنامه دولت در خصوص کالابرگ چیست؟
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • آخرین مهلت استفاده از کلابرگ
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • هفت روز تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ؛ برنامه دولت درخصوص کالابرگ چیست؟
  • مانیتور شیائومی ردمی G27Q 2025 با چه قیمتی عرضه می‌شود؟