Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:04:58 GMT

۶ گونه درخت برای جایگزینی کنوکارپوس‌ها در بوشهر انتخاب شد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۵۱۷۶

۶ گونه درخت برای جایگزینی کنوکارپوس‌ها در بوشهر انتخاب شد

عبدالمجید ضیاء روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا  اعلام کرد: انواع توت، کنار، جامبو، سپستان، نارنج و درختچه‌های گل‌دار گونه‌های گیاهی هستند که علاوه بر جایگزینی با درختان کنوکارپوس برای توسعه فضای سبز شهری انتخاب شده‌اند.

وی افزود: همچنین گل‌های کاغذی، برهان گلی، تیویتیا و تب بویا از درختجه‌های گل‌داری هستند که کاشت آنها در معابر شهری برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر گفت: کاشت کنوکارپوس از حدود یک دهه پیش در بوشهر آغاز شد و به دلیل اینکه آگاهی نسبت به زیان‌های ریشه‌های تهاجمی این درخت به تاسیسات شهری وجود نداشت، گسترش یافت.

ضیاء ادامه داد: این درخت که در هوای بوشهر رشد بالایی دارد به زیرساخت‌های برق و آب و فاضلاب و تاسیسات شهری و منازل آسیب بسیاری وارد می‌کند.

وی افزود: ریشه تهاجمی و رشد یابنده این درخت به مبلمان شهری و بافت پیاده‌روها و معابر آسیب می‌زند و منظره نازیبایی را ایجاد می‌کند به همین دلیل جابه جایی این درخت از معابر پر تردد به خارج از شهر آغاز شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر اضافه کرد: بافت تنه این درخت سبب شده است که میزان شکنندگی بالایی هم داشته باشد و تا کنون بارها با افتادن روی خودروها زیان های زیادی به بار آورده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این بوی نامطبوع این درخت در دوره گل دهی نیز برای شهروندانی که دچار حساسیت‌ها و مشکلات آلرژیک هستند، آزار دهنده است.

ضیاء گفت: تا کنون مواردی که از سوی مردم و دستگاه‌ها درخواست و شکایت شده به خارج از شهر منتقل شده است و درخت‌هایی که در معابر پر تردد و پرترافیک قرار دارد نیز جابه جا می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر افزود: کنوکارپوس گونه گیاهی است که با جابه جایی در هر اندازه‌ای که باشد، خشک نمی‌شود و در فضای جدید رشد می‌کند.

وی گفت: با این وجود کنوکارپوس‌هایی که در پارک‌ها و میادین است، جابه جا نمی‌شود زیرا در معرض آسیب‌رسانی به تاسیسات شهری قرار ندارد و در جذب گرد و خاک موثر است.

ضیاء تاکید کرد: در توسعه‌های فضای سبز شهر بوشهر در آینده از ۶ گونه گیاهی انتخاب شده استفاده می‌شود.

برچسب‌ها بوشهر درخت شهرداری بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر درخت شهرداری بوشهر بوشهر درخت شهرداری بوشهر فضای سبز شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی

دو گروه حقوق بشر حکم ۱۱ سال حبس برای یک مربی تربیت بدنی و فعال حقوق بشر توسط یک دادگاه جرایم تروریستی در عربستان سعودی را محکوم کرده‌اند.   به گزارش بی بی سی؛ عفو بین‌الملل و «اِی‌ال‌کیواس‌تی» گفتند که مناهل عُتَیبی، ۲۹ ساله، در اتهامات مرتبط با انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌هایش در فضای مجازی محکوم شده است.   اینها شامل درخواست برای پایان نظام سرپرستی مردان بر زنان و ویدئوهایی از خرید رفتن او بدون پوشش اسلامی عبایه است.   دیپلمات‌های سعودی به سازمان ملل گفتند که او در ارتباط با «جرایم تروریستی» گناهکار شناخته شده است.   نمایندگی دولت عربستان در ژنو در نامه‌ای گفت که محاکمه خانم عتیبی با محکومیت او در ماه ژانویه پایان یافت اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.   مناهل عُتَیبی، زن ۲۹ ساله به 11 سال زندان محکوم شد   در دو سال گذشته ده‌ها نفر، که بسیاری از آنها زن هستند، در ارتباط با پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در عربستان زندانی شده‌اند.   عفو بین‌الملل و اِی‌ال‌کیواس‌تی، که یک سازمان ناظر بر حقوق بشر در عربستان است که در لندن مستقر است، گفتند که خانم عتیبی از حامیان اولیه اصلاحات اجتماعی و اقتصادی بود که محمد بن سلمان بعد از انتخاب شدن به عنوان ولیعهد عربستان در سال ۲۰۱۷ از سوی پدرش، ملک سلمان، اعلام کرد.   خانم عتیبی دو سال بعد به شبکه «دویچه وله» در آلمان گفت که احساس می‌کند آزاد است هرچه می‌خواهد بپوشد و دیدگاه‌هایش را بیان کند.   او همچنین گفت که رفتار او «بر آنچه ولیعهد گفته استوار است... اینکه من حق دارم نوع پوشش خود را تا زمانی که محترمانه باشد انتخاب کنم.»   او در نوامبر ۲۰۲۲ به اتهامات تروریستی بازداشت شد که در میان سرکوب شدید بیان نارضایتی در فضای مجازی بود.   اِی‌ال‌کیواس‌تی گفت او ابتدا به نقض قانون مبارزه با جرایم سایبری از جمله «مخالفت با قوانین مربوط به زنان، مثل نظام سرپرستی مردانه و قانون حجاب»، «مشارکت در چندین هشتگ مخالفت با این قوانین»، «داشتن چندین عکس و کلیپ ویدئویی در لباس‌های نامناسب» در حساب‌ها شبکه های اجتماعی و «رفتن به فروشگاه بدون پوشش عبایه، عکس گرفتن از این صحنه، و نشر آن در اسنپ‌چت» روبرو شد.   براساس نظام سرپرستی مردان بر زنان در عربستان، پدر، برادر، شوهر یا پسر یک زن حق دارند تصمیم‌های مهم را به نمایندگی از او در زمینه ازدواج، طلاق و فرزندان اتخاذ کنند.   حکم ۱۱ سال زندان او روز ۹ ژانویه صادر شده بود اما این حکم تازه در نامه نمایندگی عربستان به دفتر حقوق بشر سازمان ملل - که تاریخ آن ۲۵ ژانویه است - علنی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • کمبود فضای آموزشی رنج معلمان روستاها/علم هدیه معلم به انسان‌ها
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر