Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، کامران قدس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: این دانشگاه بین ۲۷ دانشگاه ایرانی اثرگذار جهان، رتبه دوم را کسب کرد.

وی بیان کرد: نظام رتبه‌بندی تایمز (THE) Times Higher Education یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است؛ موسسه تایمز (کشور انگلیس) از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را در راستای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها آغاز کرد و به‌صورت سالانه به ارزیابی و انتشار نتایج دانشگاه‌های رتبه‌بندی شده پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: این مرکز بر ارائه دقیق‌ترین رتبه‌بندی و ارزیابی ۱۳ شاخصه مهم از یک دانشگاه ایده‌آل را ادعا دارد؛ سه پارامتر مهم شامل آموزش، تحقیق و پژوهش هریک با ۳۰ درصد تأثیر و چشم‌انداز جهانی و وجهه بین‌المللی ۵.۷ درصد و درآمد صنعتی ۵.۲ درصد تأثیر هستند.

قدس گفت: در پایگاه رتبه‌بندی تایمز در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ از ایران تنها یک دانشگاه حضور داشت؛ در سال ۲۰۱۵ دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه‌بندی حضور یافتند و در سال ۲۰۱۶ تعداد دانشگاه‌ها به هشت مورد رسید.

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ تعداد دانشگاه‌های ایران در این رتبه‌بندی به ۱۳ دانشگاه و در سال ۲۰۱۸ به ۱۸ دانشگاه و در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به ترتیب به ۲۹، ۴۰ و ۴۷ دانشگاه افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: در سال ۲۰۲۲ با ورود ۱۲ دانشگاه جدید شاهد حضور ۵۸ دانشگاه حائز رتبه از جمهوری اسلامی ایران در جمع یک‌هزار و ۶۰۰ دانشگاه برتر جهان از ۹۹ کشور هستیم.

قدس بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه امور بین‌الملل موفق به کسب رتبه در ۱۰ حوزه نظام رتبه‌بندی بین‌المللی تایمز و تغییر جایگاه در کیفیت آموزش ۲۰۲۲ نسبت به ۲۰۲۱ شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در رتبه‌بندی ضریب تأثیر در سال ۲۰۲۲ (Impact ranking) در جایگاه ۲۰۱ تا ۳۰۰، در رتبه‌بندی جهانی در سال ۲۰۲۲ (World University Rankings) در جایگاه ۱۲۰۱ قرار گرفته است.

وی با اشاره به این‌که رتبه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در بین دانشگاه‌های جوان در سال 2022 (Young University Ranking) در جایگاه 401 قرار گرفته است، گفت: این دانشگاه ازنظر بالینی، پیش بالین و سلامت در سال 2022 (Clinical, pre-clinical & health) و ازنظر مشارکت برای اهداف در سال 2022 (partnerships for the goals) با امتیاز 77.4 به ترتیب موفق به کسب رتبه 601  و 201 الی 300 در بین 1438 دانشگاه شده است.

دکتر قدس افزود: رتبه دانشگاه ازنظر کاهش نابرابری‌ها در سال 2022 (Reducing inequalities) با امتیاز 60.7 در جایگاه  201 تا 300 در بین 796 دانشگاه و ازنظر برابری جنسیتی کارکنان در سال 2022 (Gender equality) با امتیاز 52.7 در جایگاه 301 الی  400 در بین 938 دانشگاه قرار گرفته است.

ریاست دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ازنظر کیفیت آموزش دانشجویان و کارکنان در سال 2022  (Quality education) با امتیاز 68.7 در رتبه 200-101 در بین 1180 دانشگاه قرار دارد، گفت: ازنظر سلامتی و رفاه دانشجویان در سال 2022(Good health and well-being)  با امتیاز 76.7 در رتبه 101 تا 200 در بین 1101 دانشگاه و ازنظر دانشجویان بدون فقر در سال 2022 (No poverty) با امتیاز 74.5 در رتبه 71 در بین 769 دانشگاه قرار گرفته است.

انتهای پیام/2568/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان علوم پزشکی سمنان نظام رتبه بندی تایمز علوم پزشکی استان سمنان دانشگاه ها رتبه بندی سال 2022

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • مطالبات رتبه بندی فرهنگیان گلستان تا خرداد ماه تسویه می شود
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • خواسته امروز آزادگان جهان، محو رژیم صهیونیستی از صحنه روزگار است
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود