Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@18:03:02 GMT

فارس من|عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری در شهر کیان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۵۵۷۳

فارس من|عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری در شهر کیان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مخاطبان با ثبت سوژه «مجتمع دامپروری در شهرکیان احداث شود» در سامانه فارس من از این رسانه خواسته‌اند صدور مجوز برای احداث این مجتمع را در راستای اشتغال‌زایی و تولید، از مسئولان مربوطه پیگیری کند.

تا کنون دو خبر با تیترهای «کمبود منابع آبی عامل عدم صدور مجوز برای ۴۰۰ دامپروری در شهرکیان» و «احداث مجتمع دامپروری شهرکیان به رونق اقتصاد کمک می‌کند» در راستای تحقق این مطالبه مردمی از این رسانه منتشر شده است و خبرنگار فارس همچنان این سوژه را دنبال می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: شغل ۳۵ درصد مردم شهرکیان کشاورزی است اما ۳۰ درصد زمین‌های اهالی این منطقه در سال‌های اخیر در شرایط مختلف آسیب دیده‌اند.

فرهاد رفیعی افزود: اهالی شهر کیان حدود 6 هزار هکتار زمین کشاورزی داشتند که در حال حاضر تنها حدود 2 هزار هکتار از این زمین‌ها باقی مانده است.

وی ادامه داد: ۱۰ درصد مردم این منطقه هم کشاورز و هم دامدار و ۲۵ درصد تنها از طریق دامداری امرار معاش می‌کنند. 

عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری در شهرکیان مردم این منطقه را بیکار کرده است

رئیس جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد بیان کرد: از آنجایی که نگهداری دام در شهر ممنوع است و تذکر و اخطاریه‌های اداره بهداشت را به دنبال دارد ۱۵درصد از این دامداران اقدام به فروش دادم‌های خود کرده‌اند و اکنون بیکار هستند.

رییس جهادکشاورزی شهرکرد به علت اصلی فروش دام‌ها اشاره کرد و گفت: عدم وجود زیرساخت‌های دامپروری مانند کوره لاشه سوز و چاه دفن تلفات و عدم امکانات گازرسانی، کم‌بود علوفه و نبود مکانی برای نگه‌داری دام‌ها تهدید بزرگی برای دامداران به حساب می‌آید که سبب فروش دام‌ها شده است.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهاد رفیعی دامپروری شهرکیان طرح بن بروجن بیکاری مجتمع دامپروری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری.
اذان ظهر ۱۲:۰۴
غروب آفتاب ۱۸:۴۵
اذان مغرب ۱۹:۰۳
نیمه شب شرعی ۲۳:۲۰
اذان صبح فردا ۰۳:۵۶
طلوع آفتاب فردا ۰۵:۲۳

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی ۹ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • پیاده‌روی خانوادگی در شهرکرد
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد
  • اوقات شرعی ۸ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری