Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، شاهدخت فتحی‌بیرانوند صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با هدف پوشش همگانی بیمه سلامت، اظهار کرد: از جمعیت یک میلیون و هشتصد هزار شهروند استان، بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌ببنی می‌شود حدود ۵ درصد شهروندان لرستانی تاکنون تحت پوشش بیمه سلامت قرار نگرفته‌اند که تا پایان امسال تمام افراد فاقد بیمه باید تحت پوشش این مجموعه قرلر گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسالت بیمه سلامت را عدالت‌محوری را از مهمترین رسالت‌های مجموعه عنوان و تصریح کرد: حفاظت مالی از بیماران و افزایش سطح دسترسی به امکانات و تجهیزات بیمه سلامت از دیگر اهداف بیمه سلامت است.

فتحی‌بیرانوند بیان داشت: از سال گذشته طرح پزشک خانواده برای افراد تحت پوشش بیمه سلامت تعریف شد، ضمن اینکه در سنوات قبل محدودیت اخذ قرارداد داشتیم، مراکز تشخیصی و درمانی که پروانه تاسیس و پروانه قانونی دارند می‌توانند با مراجعه به بیمه سلامت در کمترین زمان ممکن قرارداد بسته و به بیماران این مجموعه خدمات حود را ارائه دهند.

وی در خصوص مطالبات بیمه نیز اظهار داشت: تقریبا کل مطالبات بیمه در سال ۱۴۰۰ پرداخت شده، ضمن اینکه مطالبات ۳۰۸ میلیارد تومانی بخش دولتی و دانشگاهی نیز تسویه شده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه این سازمان از سازمان‌های پیشرو در ارائه خدمات الکترونیک است، گفت: ۵۷۹ مبلبارد تومان در سال گذشته جذب اعتبار شد تا مطالبات بیمه سلامت از مراکز درمانی و تشخیصی پرداخت شود.

فتحی بیرانوند با تاکید بر اینکه با حذف ارز ترجیحی مافیای دارو از بین خواهد رفت، از تلاش دولت سیزدهم برای عدالت ‌محوری در بخش سلامت و بیمه خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد نسخه‌نویسی در مجموعه بیمه سلامت الکترونیکی است، گفت: هم‌اکنون در بخش رتبه اطلاع‌رسانی، بیمه سلامت لرستان در ردیف استان‌های اول تا سوم قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حذف ارز ترجیحی مافیای دارو پوشش همگانی بیمه سلامت مدیرکل بیمه سلامت لرستان هفته بیمه سلامت تحت پوشش بیمه سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۵۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان گفت: پزشکان و موسسه‌های تشخیصی-درمانی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها، کیلینیک‌ها و پاراکلینیک‌ها طرف قرارداد در هر شرایطی ملزم به ارائه خدمت با رعایت کامل تعهدات و پوشش بیمه‌ای به بیمه شدگان هستند.
محمدحسین صفاری افزود: در زمانی که سامانه‌های بیمه به هر دلیلی دچار اختلال موقت شوند و یا نسخه نویسی الکترونیک امکان پذیر نباشد، این مراکز موظفند نسخ را به شکل کاغذی ثبت و پذیرش، و به بیمه شدگان خدمات ارائه دهند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: بیمه شدگان تخلف پزشکان و موسسه‌ها را در این خصوص را می‌توانند در سامانه شکایات سازمان بیمه سلامت به آدرس shekayat.ihio.gov.ir ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • مطالبات تمام داروخانه‌ها پرداخت شد
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت