Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:32:54 GMT

تفرجگاه کوه گل عروس گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۶۰۶۶

تفرجگاه کوه گل عروس گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

دریاچه زیبای کوه گل، طبیعت پوشیده از گیاهان خوراکی و دارویی،نغمه پرندگان و  آب و هوای دلپذیر در کنار زیرساخت های رفاهی کوه گل را به یکی از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در این روزهای اردیبهشت ماهی بدل کرده است به طوری که تعطیلات عید فطر امسال این منطقه مقصد هزاران گردشگر بود.

 در حالی که این روزها طبیعت بسیاری از جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خشک و تابستانی است طبیعت اطراف دریاچه کوه گل که حدود نیم هکتار مساحت ۱۵ متر  عمق دارد چون نقاشی  بی عیب و نقص گردشگران را به سوی خود می خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنگ کوه گل که از نظر پوشش گیاهی و جانوری غنی‌ترین منطقه‌ دنای شرقی محسوب می‌شود اینجا می توان پرندگان مهاجری همچون مرغابی، اردک کله سبز، درنا، لک لک، حواصیل، چنگر، خروس کولی و پرندگانی بومی دیگر را در اطراف آن به تماشا نشست.

اینک وجود گیاهان خوراکی و دارویی چون قارچ کوهی، چویل، بابونه، نعناع کوهی، ریواس، جاشیر و پونه و گل های رنگارنگ کوه گل را متناسب با نامش یعنی رویشگاهی پوشیده از گل و گیاه کرده است.

آبشار تنگه نمک، چشمه سردو و منطقه‌ حفاظت شده‌ دنا از دیگر جاذبه های گردشگری نزدیک به این منطقه است که می تواند تجربه سفری خاطره انگیز برای مسافران در نیمه دوم هر سال باشد.

برای دسترسی به این بهشت زمینی، باید ابتدا به شهر یاسوج مرکز استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و پس از طی کردن مسافتی حدود ۳۵ کیلومتر به طرف شمال غربی این شهر، به شهر سی‌سخت رسید، با گذر از شهر سی‌سخت بعد از حدود ۶ کیلومتر به طبیعت زیبای منطقه کوه‌گل می‌رسید.

از پایین دست منطقه کوه‌گل پس از ۳۰ دقیقه پیاده‌روی، با از گذر از میان درختان کوهی و گل‌بوته‌های وحشی می‌توان به یکی از خیال‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی ایران در ارتفاعات رشته کوه دنا رسید.

استقبال از کوه گل در عید فطر امسال

رئیس جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دنا می گوید: تعطیلات عید فطر امسال روزانه سه هزار خودرو به جاذبه گردشگری کوه گل در این شهرستان وارد شد.

زیرساخت های رفاهی موجود

افشین بهمنی اضافه کرد: حدود 60چشمه سرویس  بهداشتی و حمام،27 آلاچیق ایجاد شده و همچنین سوییت های اقامتی برای اسکان گردشگران در منطقه گردشگری کوه گل وجود دارد.

وی بیان کرد:همچنین جاده ارتباطی منتهی به کوه گل در سال های گذشته آسفالت شده که این امر دسترسی به این منطقه را به راحتی امکان پذیر کرده است.

ضرورت راه اندازی سایت تلفن همراه 

بهمنی ضعف آنتن دهی تلفن همراه را از گلایه های همیشگی گردشگران منطقه کوه گل عنوان کرد و از مسوولان  شرکت مخابرات خواست برای رفع این نقیصه چاره اندیشی کنند. 

وی با اشاره به اینکه در صورت بروز حادثه ای مانند سقوط از ارتفاعات یا سوانح رانندگی نیاز به فوریت های پزشکی وجود دارد تاکید کرد: راه اندازی سایت آنتن دهی تلفن همراه در این منطقه ضرورت دارد.

دغدغه های زیست محیطی

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قرار داشتن کوه گل در منطقه حفاظت شده دنا گفت: نیاز است تا ورود و خروج گردشگران در این منطقه مدیریت شده صورت گیرد.

اسلام جاودان تصریح کرد که مدیریت اصولی و زیست محیطی منطقه کوه گل یکی از دغدغه هایی است که اداره کل حفاظت محیط زیست استان همه ساله بویژه در فصل های بهار و تابستان درگیر آن بوده و با پیگیری های محیط زیست پای دادستان شهرستان دنا و دستگاه های اجرایی به آن باز شد. 

وی ادامه داد:  در بازدید مسئولان قضایی و اجرایی شهرستان دنا از منطقه گردشگری کوه گل مقرر شد ، ورود و خروج گردشگران از این منطقه مدیریت شده و با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست انجام گیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد همچنین از ساماندهی مدیریت زیست محیطی منطقه کوه گل خبر داد و گفت : در طول سال بویژه در فصل بهار و تابستان با ورود بیش از حد گردشگران به منطقه حفاظت شده کوه گل دنا، حجم انبوهی از زباله و پسماند در این منطقه زیبا تولید و رها می شود و  از طرفی ورود بیش از ظرفیت و  گردشگران باعث آسیب به منطقه می شود .

وی گفت : با هماهنگی دادستان شهرستان دنا ، فرماندار و سایر دستگاه های اجرایی مسئول در مدیریت گردشگری مقرر شد مدیریت مناسبی در خصوص حمل و نقل و پسماند با نظارت محیط زیست در این منطقه اجرا شود و محیط زیست شهرستان دنا به عنوان ناظر بر این امر عمل کند.

برچسب‌ها گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یاسوج گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اداره کل حفاظت محیط زیست منطقه کوه گل شهرستان دنا کوه گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر

به گزارش خبرآنلاین،در پی ممانعت محیط بانان میانکاله از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده، قرار شد اداره میراث فرهنگی استان گلستان پس از اخذ مجوز نسبت به ورود به میانکاله اقدام کند.

ایسنا در خبری نوشت: سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: برابر بررسی به عمل آمده از عطاالله کاویان -مدیر کل محیط زیست استان مازندران- و محمود تقی‌پور - مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله - روز سه شنبه هفته گذشته اداره میراث فرهنگی با مصالح ساختمانی بدون انجام هماهنگی، قصد ورود به منطقه حفاظت شده میانکاله را داشته است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه دولتی برای انجام هر گونه فعالیت عمرانی در منطقه حفاظت شده باید مجوز داشته باشد، ادامه داد: یک اثر باستانی در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن بر عهده میراث فرهنگی است، اما نیاز است از قبل، مجوزی برای ورود به منطقه گرفته شود؛ محیط بان نیز وظیفه کنترل مجوز را دارند.

محبت‌خانی اضافه کرد: مسئولان میراث فرهنگی مجوز ارائه نداده بودند، بنابراین محیطبانان میانکاله از ورود مصالح به منطقه ممانعت به عمل آوردند و با احترام از آنان خواستند که پس از اخذ مجوز نسبت به ورود مصالح به منطقه اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست ادامه داد: فرماندار بندر ترکمن و چند نفر از دریابانی فراجا نیز مراجعه کرده و گفته‌اند با توجه به اینکه میراث فرهنگی دستور قضایی دارد، اجازه ورود آن‌ها داده شود ولی محیط بانان از ورود کارکنان میراث فرهنگی ممانعت کردند چون باید مجوز لازم به آنان ارائه می‌شد.

وی با تکذیب وقوع درگیری بین محیط بانان و کارکنان میراث فرهنگی گفت: بحث جزئی بین طرفین به وجود آمده بود اما درگیری رخ نداده بود. در نهایت آقای تقی‌پور مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله برای بررسی بیشتر موضوع به پاسگاه دریابانی محل می‌روند. از آقای تقی‌پور سوال کردم و گفت نیم ساعت در پاسگاه بودیم، هیچ اتفاق خاصی نیفتاد و در حد صحبت موضوع حل و فصل و قرار شد مجوز لازم از محیط زیست استان گرفته و سپس وارد منطقه شوند چون محیط بانان مجری هستند و مجوزدهنده نیستند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: بحث شفاهی بوده و بازداشت و درگیری رخ نداده است.

وی در ادامه با اشاره به همکاری بخش‌های مختلف فراجا با یگان حفاظت محیط زیست گفت: به همه استان‌ها سرکشی می‌کنیم و با محیط بانان ارتباط داریم و در همه استان‌ها این هم افزایی و همکاری وجود دارد. سال گذشته حدود ۲۳ درصد کشفیات با همکاری پلیس پیشگیری، پلیس آگاهی، دریابانی و مرزبانی اطلاعات انجام شد و آنها نقش موثری در کشف سلاح‌های غیر مجاز و قاچاق حیات وحش مانند پرندگان شکاری داشتند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899720

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • ساخت سه پایگاه امدادی اورژانس در کهگیلویه و بویراحمد
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • تفرجگاه "دربند" صحنه از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شد
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس