Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@17:12:49 GMT

رشد 3 درصدي جمعيت در استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۶۱۹۳

خبرگزاری آریا-مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان از رشد 3/75 درصدی جمعیت این استان در سال 1400 خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین غفرانی کجانی، روز دوشنبه در جلسه ثبت وقایع حیاتی در فرمانداری شهرضا اظهار داشت: افزایش ولادت‌ها در سال گذشته همزمان با کاهش شیوع ویروس کرونا و واکسیناسیون عمومی رُخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، این افزایش در حالی اتفاق افتاده است که از سه دهه گذشته تا به امروز شاهد کاهش ولادت‌ها و نرخ منفی رشد جمعیت به شکل سالانه بوده‌ایم.
مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه این آمار می‌تواند آغاز خوبی برای اجرای بهتر و عملگراتر قانون فرزندآوری باشد، ادامه داد: حمایت از نهاد خانواده در دوران کنونی باید محور همه فعالیت‌ها و همه سازمان‌ها باشد.
غفرانی خاطرنشان کرد: برای رصد دقیق جمعیت و بهبود فرزندآوری، شهرستان به شهرستان در حال آمارگیری روزانه ولادت و ثبت وقایع حیاتی هستیم که آمار سه ماهه ابتدای امسال را در خرداد سالجاری اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
این مقام مسوول اظهار داشت: در برخی از شهرستان‌ها شاهد افزایش فرزندآوری و در تعدادی نیز شاهد تثبیت یا کاهش ولادت بوده‌ایم.
مدیرکل ثبت احوال اصفهان همچنین گفت: با آغاز برخی برنامه‌های ساختارشکن، جمعیت کشور از دهه 70 هم بصورت حجمی و هم رشد دوره‌ای با کاهش مواجه شد به گونه‌ای که نرخ رشد جمعیت از 4 درصد در سال 1365 به 0.97 درصد در سال 95 رسید.
فرماندار شهرضا نیز در این جلسه گفت: محور برنامه‌ریزی‌های هر منطقه، آمار بویژه نرخ ثبت وقایع حیاتی است.
امیر جعفری تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و 680 ولادت و یک هزار و 261 وفات در شهرضا ثبت شد و این شهرستان با نرخ ازدواج 6 و 89 صدم، رُتبه سوم استان را دارد.
شهرستان شهرضا با افزون بر 160 هزار جمعیت در 75 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: حادثه برخورد خودروی سواری ال ۹۰ با گاردریل به پایگاه جمعیت هلال احمر شهید کریمیان طاهری کاشان اعلام شد.

محمدنوید متقی با اشاره به اعزام یک تیم عملیاتی به محل حادثه افزود: این حادثه کیلومتر ۳۰ آزادراه کاشان-قم رخ داده بود.

او گفت: سه مصدوم این حادثه توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی مربوطه منتقل شدند و یک نفر نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • برخورد ال ۹۰ با گاردریل در آزادراه کاشان - قم با یک کشته و سه مصدوم
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • کاهش ۲۵ درصدی وقوع جرم سرقت در اردبیل
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه های هلال احمر اردبیل