Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، روند صعودی قیمت دلار که از نیمه دوم اسفند ماه پارسال شروع شده دیروز سرعت بیشتری گرفت و قیمت هر دلار آمریکا با ۲درصد افزایش از مرز ۲۹هزار و ۱۵۰تومان عبور کرد. این بیشترین میزان رشد قیمت دلار در ۲ماه گذشته است. قیمت هر دلار آمریکا در ۲ماه اخیر۱۴درصد رشد کرده است.

همگام با رشد قیمت دلار، قیمت درهم امارات که نوسان آن تعیین‌کننده روند قیمت دلار است، به مرز ۸هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشد قیمت دلار دیروز همچنین موجب شد قیمت هر سکه طرح جدید نیز با ۱۶۰هزار تومان افزایش از مرز ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان عبور کند. روند نرخ طلا در بازار داخل، تابع نرخ دلار و نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی است؛ در نتیجه هر نوع نوسان در این بازارها بر قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد؛ با این حال اثر نوسان قیمت دلار بر بازار طلا بیش از اثر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد علت افزایش شیب صعودی قیمت ارز احتمالا به ۳موضوع بازمی‌گردد؛ از یک طرف آمارها نشان می‌دهد امسال هزینه‌های وارداتی کشور به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت و به این ترتیب امسال دولت به منابع ارزی بیشتری برای واردات کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته نیاز دارد؛ این موضوعی است که احتمالا فعالان بازار ارز آن را درک کرده‌اند و با توجه به میزان منابع و مصارف ارزی در حال پیش‌خور کردن نوسان‌های آینده قیمت ارز هستند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست میزان ارز مورد نیاز برای واردات در سال‌جاری چقدر است، اما با توجه به افزایش قیمت جهانی کالاهای پایه، تحت ‌تأثیر جنگ در اوکراین، ازجمله کالاهای خوراکی برآورد می‌شود میزان نیازهای ارزی کشور امسال به شکل محسوس افزایش یابد و همین عامل، اتفاقا در طول یک ماه گذشته بانک مرکزی را بر آن داشته است که برنامه‌های تازه‌ای را برای جلوگیری از خروج ارز و جذب دلارهای خانگی در پیش بگیرد. عامل دومی که به‌نظر می‌رسد در نوسان‌های قیمت ارز تأثیر داشته است، افزایش انتظارات تورمی است.

برخی تحولات اقتصادی انتظارات تورمی را افزایش داده است. تورم یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده روند نرخ ارز است. عامل سومی هم که به‌نظر می‌رسد به نوسان قیمت ارز منجر شده و به‌ویژه در روز گذشته در رشد قیمت دلار تأثیر داشته تعلیق به‌وجود آمده در حوزه مذاکرات و دیپلماسی هسته‌ای است.

کد خبر 675665 برچسب‌ها اقتصاد - تورم ارز - بازار داخلی دلار آمريكا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد تورم ارز بازار داخلی دلار آمريكا رشد قیمت دلار قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند

به گزارش صدای ایران از تسنیم،سیرنزولی قیمت‌ها درحالی در بازار ارز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار در بازار تهران به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشته است.

دلار فردایی نیز بین دلال‌ها در کانال ۶۱ هزار تومان معامله م‌شود.

فعالان بازار ارز می‌گویند خیال بازار از تنش‌های سیاسی راحت شده و به همین دلیل درحال تخلیه هیجانات هفته‌های قبل است.

بازاری‌ها می‌گویند از دیروز جو بازار کاملا فروشنده است و خریداری حاضر به خرید در این قیمت‌ها نیست؛ خریداران دست نگه داشته‌اند تا در قیمت‌ها پایین‌تر خرید کنند.

دیگر خبرها

  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۱:۰۰
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۰:۳۰
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳