Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر شهریار شهرکی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: طرح بیمه حاشیه‌نشین در شهرها یکی از برنامه‌های توسعه نظام سلامت در دولت سیزدهم است که هدف آن کاهش هزینه‌های درمانی اقشار آسیب‌پذیر و برخورداری ۱۰۰ درصدی همه قشرهای مردم جامعه بصورت رایگان از خدمات نظام بیمه سلامت است.

وی با اشاره به طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات و مناطق کم برخوردار در سیستان و بلوچستان گفت: بسیاری از ساکنان محلات کم‌برخوردار در شهرها ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند اطلاع نداشته باشند که برهمین اساس با تشکیل یک کارگروه در استانداری، تصمیم‌گیری‌ لازم برای فراخوان شناسایی افراد داده می‌شود تا این خانوارها زیرپوشش بیمه قرار گرفته و در نهایت از طریق نظام ارجاع مبتنی بر پزشک خانواده اقدام‌های لازم در خصوص خدمات به بیمه شدگان صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: با اجرای این طرح و بهره‌مندی همه قشرهای مردم از خدمات بیمه‌ای و نظام سلامت، شرایط برای پیشگیری از بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های درمانی ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در سازمان بیمه سلامت ایران با حضور جانشین وزیر کشور تشکیل شده و اقدام‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و برای اجرای این برنامه کارگروهی به عنوان کارگروه فنی، نظارت و ارزیابی شامل هفت عضو از جمله بیمه سلامت، استانداری، دانشگاه‌های علوم پزشکی استان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان امام، بهزیستی و جمعیت هلال احمر تشکیل خواهد شد.

شهرکی گفت: با اجرای این طرح افراد بیشتری در استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار خواهند گرفت و به صورت مستمر آمار افراد فاقد پوشش بیمه‌ای در مناطق و محلات کم برخوردار رصد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اینک ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر که شامل بیش‌از ۷۰درصد جمعیت استان می شود، تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از این تعداد یک میلیون ۵۰۰هزار نفر روستایی و ۴۶۵ هزار نفر هم بیمه سلامت همگانی هستند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان افزود: ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد ‌های سرپایی بیمه شدگان توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

وی اظهارداشت: این اداره کل در راستای بیمه افراد حاشیه نشین در ۶ نقطه حاشیه شهر زاهدان از طریق دفتر تسهیلگری و با حضور مدیرکل امور اجتماعی استانداری و هماهنگی ادارات بهزیستی و کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی اقدام به استقرار میز خدمت جهادی و بیمه کردن بیمه‌شدگان و خدماتی مانند فشارخون، ویزیت توسط پزشکان همکار بیمه سلامت و تزریق واکسن کرده است.

شهرکی گفت: مشمولان این طرح نیز مانند بیمه همگانی سلامت پزشک خانواده تعیین می شوند و افراد بیمه شده برای دریافت خدمات درمانی، بهداشتی و پزشکی ابتدا باید به پزشک خانواده خود مراجعه و سپس در صورت صلاح دید به پزشک خانواده مراحل درمانی در دیگر مراکز مانند پزشک متخصص، بیمارستان، داروخانه و سایر موارد پزشکی مراجعه نمایند.

وی افزود: شهروندان در صورت ثبت نام و یا تمدید پوشش بیمه ای خود می توانند به آدرس bimehsalamatiranian.ir مراجعه و یا با شماره گیری ۱۶۶۶ با کد دستوری*۱۶۶۶# تماس گرفته و از جزئیات طرح مطلع و در صورت نیاز به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکی از الویت های مهم این سازمان اجرای کامل برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در مراکز درمانی می باشد که در تمامی مراکز درمانی از دیماه سال گذشته اجرایی شده و در بخش دولتی و خصوصی نیز بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیمه شدگان عزیز می توانند با مراجعه به مراکز درمانی و ارائه کدملی از خدمات نظام سلامت بهره مند شوند.

وی ادامه داد: با استقرار سازمان الکترونیک و دستیابی به اطلاعات بیمه شدگان می توان تجزیه و تحلیل شفاف و دقیق تر اطلاعات داده ها را داشت و منابع را بهتر مدیریت و خدمات با کیفیت مطلبوبتری به بیمه شدگان ارائه کرد.

شهرکی خاطرنشان کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت همگانی می توانند به نزدیکترین پزشک عمومی خانواده خود مراجعه و مبلغ ۶ هزار تومان هزینه بابت ویزیت پرداخت نمایند تا از خدمات درمانی بهره مند شوند.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران ماموریت دارد برای کاهش مخاطرات مالی با گسترش و توسعه بیمه همگانی پایه سلامت، امکان بهره مندی عادلانه از خدمات مطلوب و اثربخش و زمینه حفظ و ارتقای سلامت را برای همه جامعه تحت پوشش فراهم نماید.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان بیمه سلامت زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان بیمه سلامت زاهدان سیستان و بلوچستان بیمه سلامت زاهدان سیستان و بلوچستان پزشک خانواده کم برخوردار بیمه شدگان بیمه سلامت پوشش بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمدرضا رضایی گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.

وی افزود: بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.

رضایی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • بیمه ۵ دهک روستاییان به صورت سیستمی تمدید می شود
  • تمدید خودکار بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید اعتبار سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی
  • تمدید سیستمی بیمه روستاییان و پنج دهک درآمدی