Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:09:49 GMT

ایجاد پردیس علم و فناوری نیاز کنونی جامعه علمی خوزستان است

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۶۴۹۹

ایجاد پردیس علم و فناوری نیاز کنونی جامعه علمی خوزستان است

به گزارس خبرنگار ایرنا سیداحمد موالی زاده روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس قدیم و جدید پارک علم و فناوری خوزستان در سالن اجتماعات استاد مطهری دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: با وجود پیگیری های فراوان در سال های قبل ایجاد پردیس علم و فناوری خوزستان محقق نشده است که این موضوع موجب سرخوردگی نخبگان استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حذف موازی کاری، ایجاد زیرساخت علمی، حمایت از شرکت های دانش بنیان و پرهیز از شعارگرایی با محور پارک علم و فناوری لازمه تحقق شعار سال در این استان در حمایت از شرکت های دانش بنیان و اشتغال دانش بنیان و کارآفرین است.

موالی زاده با بیان اینکه پارک علم و فناوری خوزستان دارای ظرفیت های علمی بسیار بالایی است ولی نخبگان فعال در این پارک از کمبود امکانات و نبود زیرساخت مناسب ناخرسند هستند که توسعه زیرساخت پارک علم و فناوری به عنوان اولویت اول معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری خوزستان قرار دارد.

وی بابیان اینکه پارک های علم و فناوری به منظور تسهیل ارتباط صنعت و دانشگاه در دنیا ایجاد شده اند گفت: قطع ارتباط میان دانشگاه و صنعت موجب شده تا با وجود ظرفیت های بالای علمی دانشگاه ها این ظرفیت ها در صنعت نمایان نشود.

موالی زاده ادامه داد: پارک های علم و فناوری وظیفه بهره گیری از ظرفیت های علمی دانشگاه ها به منظور تولید ثروت و ارزش افزوده اقتصادی و صنعتی را بر عهده دارند.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری خوزستان با بیان اینکه پارک علم و فناوری با وجود کارهای زیادی که در سال های گذشته انجام شده است از سوی مسوولان خوزستان مورد غفلت قرار گرفته است، افزود: خوزستان دارای ظرفیت های علمی دانشگاهی و وجود صنایع بسیار مهم، بالادستی و صنایع سنگین است این در حالی است که پردیس علم و فناوری در این استان وجود ندارد.

وی توجه به اشتغال دانش بنیان و کارآفرین را نیازمند ایجاد زیرساخت های علمی در استان دانست و گفت: رسیدن به شاخص ها و اهداف تعریف شده در پارک های علم و فناوری خوزستان نیازمند توجه جدی وزیر علوم و معاون علمی رییس جمهور است.

موالی زاده ایجاد شرکت های دانش بنیان را از جمله اهداف ایجاد پارک های علم و فناوری دانست و ادامه داد: با وجود صنایع و پتروشیمی های بزرگ در استان خوزستان، این استان از کمبود شرکت های دانش بنیان به ویژه در صنایع کوچک و متوسط رنج می برد.

معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری خوزستان ادامه داد: کمتر از ۲ هزار صنایع کوچک و متوسط در خوزستان وجود دارد که این آمار در مقایسه با استانی مانند اصفهان که دارای ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و متوسط است، بسیار ناچیز است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اسفندماه سال ۱۴۰۰ با صدور حکمی ضمن تقدیر از زحمات ایرج کاظمی نژاد رییس سابق پارک علم و فناوری خوزستان، راضی جلالی را به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید پارک علم و فناوری این استان منصوب کرد.

محمد راضی جلالی متولد سوسنگرد دارای مدرک دکترای تخصصی کلینیکال پاتولوژی، عضو هیات علمی با مرتبه استادی دانشگاه شهید چمران اهواز است و پیش از این تصدی معاونت‌های اداری، مالی و دانشجویی و همچنین عضویت در هیات ممیزه این دانشگاه را برعهده داشته است.ایرج کاظمی‌نژاد رییس سابق پارک علوم و فناوری خوزستان از تیرماه ۱۳۹۸ با حکم وزیر علوم وقت ریاست این پارک را به عهده داشت.

در این مراسم همچنین از جایگاه علمی و شخصیتی مرحوم حجت الاسلام سیدمحسن شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان تقدیر شد.

برچسب‌ها دانشگاه شهید چمران اهواز استانداری خوزستان اهواز پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شهید چمران اهواز استانداری خوزستان اهواز دانشگاه شهید چمران اهواز استانداری خوزستان اهواز پارک علم و فناوری پارک های علم و فناوری علم و فناوری خوزستان شرکت های دانش بنیان استانداری خوزستان پارک علم و فناوری دانش بنیان موالی زاده ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم درمراسم اختتامییه «گیم‌تایم» که با همکاری مجموعه پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه آزاداسلامی تلاش می‌کند از یک دانشگاه مبتنی بر حافظه محور به یک دانشگاه مهارتی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با بیان اینکه امکانات بسیار خوبی در زمینه آزمایشگاهی و کارگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی قم وجود دارد، عنوان کرد: پارک علم و فناوری باید در عرصه دانشگاه وجود داشته باشد؛ نه اینکه دانشگاه در مجموعه پارک فعالیت کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قم هم اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات خود مقتبس از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سند تحول و تعالی را تدوین کرده که نقشه راه دانشگاه تبدیل شدن به یک دانشگاه تراز انقلاب اسلامی و یک دانشگاه حل مسئله و کارآفرین است.

غلامرضا نجفی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان مولود انقلاب اسلامی در دو دهه بار آموزش کشور را به دوش کشید که براین اساس در دو دهه بُعدی رسالت دانشگاه آزاد اسلامی پژوهش تعریف شد.

وی با تأکید بر اینکه امروز نیاز کشور آموزش و پژوهش نیست، افزود: امروز فناوری است که حرف نخست را می‌زند، بر همین اساس فناوری در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی حرف نخست را می‌زند.

 

رویکرد کشور به سمت ایده‌محوری حرکت کرده است

محمدرضا دوست‌کافی معاون پارک علم و فناوری استان قم نیز با بیان اینکه ایده‌پردازان حوزه فناوری که با طرح و ایده‌های خود به سازندگی کشور کمک می‌کنند ارزشمند و قابل تقدیر هستند، ادامه داد: رویکرد کشور به سمت ایده‌محوری حرکت کرده، بر همین اساس زمانی خواهد رسید که تمامی طرح و ایده‌های دانشجویان و دانش‌آموزان در حوزه صنعت و پژوهش برای کشور کاربرد خواهد داشت، بنابراین حضور دانشجویان و استادان در این عرصه موجب رشد و توسعه کشور خواهد شد.

دانشگاه آزاد جزء اکوسیستم‌های برتر فناوری کشور است

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری کریمه هم با اشاره به سیر تحول فناوری کشور تبیین کرد: دانشگاه آزاد اسلامی جزء اکوسیستم‌های برتر فناوری کشور و زیست‌بوم‌های پیشرو فناوری کشور است، براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی قم از زمان تصدی حجت‌الاسلام خیری برنامه‌ها و فعالیت خود را به سمت فناوری متمرکز کرده است.

نیما روحانی افزود: برگزاری رویداد «گیم‌تایم» و «بوت‌کمپ» آموزشی در دانشگاه آزاد اسلامی قم با همکاری پارک علم و فناوری و صندوق پژوهش و فناوری کریمه نشان داد این دانشگاه قصد دارد کنار زیست‌بوم دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری پیشرفت کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی شاخص های کلیدی برای سنجش اکوسیستم فناوری و نوآوری
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • برنامه معاونت علمی برای ایجاد پارک‌های فناوری با ۵ کشور
  • ایجاد سازمان‌های سرمایه‌گذاری مختص پارک‌های علم و فناوری
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • نگاهی به فعالیت های علمی و آموزشی دانشگاه فرهنگیان قم+ فیلم
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود