Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه الجزیره به نقل از یک مسئول ایرانی با اشاره به اینکه تحقق توافق در مذاکرات وین منوط به جدیت و حسن نیت آمریکا است، اعلام کرد که درخصوص ۹۰ درصد مسائل در مذاکرات وین توافق شفاهی شده است.

به گزارش ایران اکونومیست، شبکه قطری الجزیره به نقل از یک منبع ایرانی اعلام کرد: بر سر بیش از ۹۰ درصد مسائل هسته ای توافق شفاهی کردیم اما این توافق هنوز مکتوب نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تضمین های اجرایی مهم ترین اختلافات موجود با واشنگتن در مذاکرات هسته ای است.

این مسئول ایرانی خاطرنشان کرد که در مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ۶ اختلاف اصلی وجود دارد.

وی همچنین تاکید کرد که محقق شدن توافق در مذاکرات وین منوط به جدیت و حسن نیت آمریکا است.

بر اساس این گزارش، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری خود در خصوص بدعهدی‌های آمریکا در اجرای تعهداتش و اتخاذ تصمیم سیاسی لازم گفت: سفر آقای مورا نشان می‌دهد که ما گفت‌وگوها را در مسیری که باید انجام شود همچنان پیگیری کردیم و به رغم اقدامات ضد دیپلماسی که بعضا توسط سنا و کنگره آمریکا انجام شده ایران و گروه ۱+۴ به مسیر دیپلماتیک و دستیابی به توافق خوب، پایدار و قابل اتکا متعهد بوده‌اند.

خطیب‌زاده تأکید کرد: ‌اگر همین امروز آمریکا تصمیم لازم را بگیرد و آنچه که از حقوق و جیب ملت ایران برداشته برگرداند، حقوق ضایع شده ملت ایران را بپذیرد و به آن احترام بگذارد می‌توانیم فردای بعد از بازگشت مورا به وین بازگردیم و توافق را جلو ببریم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مذاکرات وین ، ایران و آمریکا ، الجزیره ، مذاکره برای لغو تحریم‌ها

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مذاکرات وین ایران و آمریکا الجزیره مذاکره برای لغو تحریم ها مذاکرات وین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۶۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!

فارس نوشت: صدها دانشجوی آمریکایی در پی اعتراض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه بازداشت و از دانشگاه اخراج یا تعلیق شدند، معاون وزیر علوم کشورمان از پذیرش دانشجویان آمریکایی اخراجی در دانشگاه‌های ایران خبر می‌دهد.

پلیس آمریکا در روزهای گذشته، صدها دانشجوی معترض به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه را بازداشت کرد، روسای دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، پنسیلوانیا و ماساچوست هم به خاطر اینکه در دانشگاه‌های تحت مدیریت‌شان دانشجویان از فلسطین حمایت کردند دادگاهی و عده‌ای از دانشجویان و اساتید اخراج شدند.

دانشگاهیان ایران اعم از دانشجویان، اساتید و مسؤولان در حمایت از هدف دانشجویان آمریکایی در پشتیبانی از مردم غزه و اعتراض به استکبار در تجمعاتی شرکت کردند.

رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز ضمن حمایت از دانشگاهیان معترض آمریکایی، برای پذیرش اخراجی‌ها اعلام آمادگی کردند که این دانشجویان را با همان شرایطی که در کشور خودشان تحصیل می‌کردند پذیرش کرده و تسهیلات و امکانات تحصیل در اختیارشان قرار می‌دهند.

علی خطیبی معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با بیان اینکه جامعه ایرانی اسلامی به معنای واقعی به محیط علم و عالم اهمیت می‌دهد و حرف‌های ما شعار نیست، می‌گوید که در سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌های ما دچار بحران شد ولی هیچ نیروی نظامی داخل دانشگاه نشد و هیچ دانشجویی آسیب ندید اما ببینید در آمریکا چه خبر است.

وی عنوان می‌کند که درب دانشگاه‌های ایرانی به روی تمام افرادی که در دانشگاه‌های آمریکا محروم از تحصیل یا تعلیق شدند، باز است و هزینه تحصیل این دانشجویان رایگان است.

دیگر خبرها

  • حماس: برای رسیدن به توافق به قاهره می‌رویم
  • خبر‌ها درباره پیشرفت در مذاکرات قاهره همزمان با طرح اسرائیل برای حمله به رفح
  • مهلت یک هفته‌ای اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس
  • دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند با هزینه تحصیل‌ رایگان!
  • وال استریت ژورنال: اسرائیل برای تصمیم‌گیری درباره توافق آتش‌بس یک هفته مهلت داده است
  • گفت‌وگوی تلفنی هنیه و رئیس اطلاعات مصر درباره مذاکرات/هیئت حماس به‌زودی در قاهره
  • منتظر پاسخ هستیم و در عین حال دستمان روی ماشه است
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • مجری الجزیره از خجالت سیاستمدار آمریکایی درآمد؟!