Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ استاندار مرکزی با بیان اینکه "غیرنفتی‌ترین و غیردولتی‌ترین اقتصاد به ساوه تعلق دارد" گفت: استان مرکزی یک استان چنر ظرفیتی در کشور است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم ازاراک،فرزاد مخلص‌الائمه پیش از ظهر امروز در نشست با رایزنان اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به کاهش وابستگی کشور به نفت اظهار داشت: در سه سال اخیر وابستگی کشور به نفت کاهش یافته و در شرایط خیلی کوتاه اقتصاد غیرنفتی را تجربه کرده است بنابراین نباید شرایطی فراهم شود که باز اقتصاد کشور وابسته به نفت شود، به گفته مقام معظم رهبری نباید نفت این ثروت خدادادی مایع فروریختگی‌های گسترده اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بسیاری از مجتمع‌های عظیم پتروشیمی ایران کارخانه بسته‌بندی گاز و نفت است به جهت اینکه انتقال گاز پرهزینه است نیاز است در مبدا تغییراتی در این تولیدات انجام شود و به فرآورده‌های قابل حمل تبدیل شوند.

استاندار مرکزی عنوان کرد: همه بخش‌های خصوصی مانند هپکو، واگن پارس و غیره با مشکل جدی روبرو شده‌اند اما شرکت پتروشیمی به جهت فرآورده‌های نفتی دچار شکست اقتصادی نشده است. 

مخلص‌الائمه تصریح کرد: طبق تحلیل گزارش دانشگاه هاروارد تحت عنوان اطلس پیچیدگی اقتصادی جهان مبتنی بر ارزش خالص، 77 درصد اقتصاد کشور ما در تجارت وابسته به نفت و فرآورده‌های خالص نفتی است.

وی بیان کرد: هدف کارشناسان اقتصادی کشور شناسایی ظرفیت‌ها برای قرار گرفتن کشور در زنجیره ارزش بین‌المللی است که در این راستا باید راهبردهایی در نظر گرفته شود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: از سفیران اقتصادی ‌کشور تقاضا می‌شود از شهرستان ساوه بازدید داشته باشند، غیرنفتی‌ترین و غیردولتی‌ترین اقتصاد به ساوه تعلق دارد اگر در کشور دو یا سه نقطه درجه یک سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد ساوه جزو این نقاط محسوب می‌شود، این شهر ویژگی‌های منحصر به فردی دارد که در بیشتر استان‌ها مشاهده نمی‌شود و می‌توان گفت رتبه اول در کشور به این منطقه تعلق دارد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: رابط ما در حوزه مسائل اقتصادی از طریق اتاق بازرگانی و اتاق تعاون است و هیچ امیدی به دولت نیست، اتاق بازرگانی بسیار پر تجربه و پر قدرت و اتاق تعاون اتاق چابکی است که می‌توان اقدامات موثری را با آنها انجام داد.

استاندار مرکزی: راهبرد پشت‌میزنشینی مدیران کنار گذاشته شوداستاندار مرکزی: اقدامات تبلیغی و ترویجی به منظور اجرای سند تحول دولت مردمی انجام شود

وی بیان کرد: در اراک نمایشگاه بین‌المللی بزرگ وجود دارد، رتبه چهارم نمایشگاه بین‌المللی از نظر ابعاد، مساحت و زیرساخت به اراک تعلق دارد و از جهت نوع سهامداری وابسته به استانداری است.

استاندار مرکزی عنوان کرد: تاکید ما فقط بر صنعت نیست، استان مرکزی قطب کشاورزی است و رتبه سوم تولید گوشت به استان مرکزی اختصاص دارد، در حوزه آبزیان جزو 10 رتبه برتر قرار داریم.

انتهای پیام/711/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه ۲ هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، مهدی جعفری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور استان در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، اظهار داشت: در روزهای گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور، معاونین وزرای جهاد کشاورزی و صمت و مدیران کل مرتبط وزارت امور اقتصادی و دارایی از غرفه استان در این نمایشگاه بازدید کردند.

سرپرست هماهنگی معاونت اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: شخصیت‌هایی از اتاق‌های مشترک ایران، چین، ترکمنستان و گروه‌های تجاری از امارات، ترکیه، کانادا، ترکمنستان، قرقیزستان و افغانستان، روسیه، ژاپن را در غرفه استان خراسان جنوبی داشتیم. 

وی با اشاره به تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو، گفت: دو تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و سازمان تعاون روستایی کشور با موضوع احداث سردخانه 2 هزار تنی نگهداری محصولات مزیت‌دار استان، تأمین نقدینگی خرید توافقی محصولات مزیت‌دار بخش کشاورزی استان با اولویت زرشک منعقد شد.

جعفری ادامه داد:  تفاهم‌نامه همکاری فی مابین استاندار خراسان جنوبی و مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی با موضوع ثبت نظام میراثی جهانی زرشک و عناب نیز منعقد شد.

انتهای پیام/254/

دیگر خبرها

  • شش مولفه اقتصاد مقاومتی متعلق به مردم است 
  • نوآوری و خلاقیت لازمه عبور از بحران‌های اقتصادی
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • گشتی در اقتصاد ایران | بازگشت ایران و امارات به میز همکاری‌های اقتصادی
  • راهکار پایان دادن به تقاضای کاذب دلار
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • احداث سردخانه ۲ هزار تنی در استان خراسان جنوبی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد