Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@17:52:58 GMT

نیوزیلند 8 فرد و نهاد روسی را تحت تحریم قرار داد

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۷۲۴۷

نیوزیلند 8 فرد و نهاد روسی را تحت تحریم قرار داد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری فارس، «نانایا ماهوتا» وزیر خارجه نیوزیلند از تحریمهای جدید این کشور علیه روسیه در ارتباط با مساله اوکراین خبر داد. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، به گفته ناهوتا دور جدید تحریمها هشت نهاد و فرد روسی که به گفته ماهوتا در کمپین اطلاع رسانی جعلی ولادیمیر پوتین مشارکت دارند را هدف گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وبگاه وزارت خارجه نیوزیلند اعلام کرد، تحریم های جدید مرکز خدمات ویژه هشتاد و پنجم ستاد مشترک ارتش روسیه، مرکز اصلی فناوری‌های ویژه و آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را در بر می‌گیرد.

این تحریمها همچنین «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع، ژنرال «ایگور کوستیوکوف» رئیس اداره اصلی ستاد کل، «الکسی پیمانوف» مدیر عامل روزنامه کراسنایا زوزدا، «میخائیل سینلین» موسس خبرگزاری نیوز فرانت و «اولگ دوبرودیف» مدیر عامل VGTRK را شامل می‌شود.

نیوزیلند که از متحدان آمریکا محسوب می‌شود همزمان با تحریمهای غربی، تحریمهایی را علیه روسیه وضع کرده است. در حال حاضر ونزوئلا 650 شهروند روس از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور و معاونان دوما و 55 شرکت بزرگ روسیه را در لیست تحریمهای خود قرار داده است. 

روز گذشته آمریکا، کانادا و انگلیس تحریمهای جدیدی را علیه روسیه اعمال کردند و اتحادیه اروپا نیز به دنبال اعمال بسته تحریمی جدید علیه مسکو است هرچند که شکاف زیادی میان اعضای این سازمان وجود دارد. 

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه سه شنبه گفت، واشنگتن هر آنچه در توان دارد برای ادامه فشار بر روسیه به کار خواهد گرفت تا این جنگ پایان یابد.

روسیه از روز ۵ اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم روسیه بحران اوکراین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیاالیوم، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی «توپولوف -۹۵» با قابلیت حمل کلاهک‌های اتمی، ۱۱ ساعت بر فراز آب‌های نزدیک آلاسکا و مرز آمریکا پرواز کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: که دو بمب افکن راهبردی روسیه بر فراز آبهای بی طرف در دریای برینگ در نزدیکی ساحل غربی آلاسکا اقدام به گشت زنی هوایی کردند.

همچنین وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک جنگنده سوخو نیز این بمب افکن ها را همراهی کرد.

کد خبر 6095778

دیگر خبرها

  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • اتهامات آمریکا علیه روسیه نفرت‌انگیز و بی‌اساس است
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • هدف آمریکا از خرید ۸۱ فروند جنگنده روسی از قزاقستان چیست؟