Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت اله محسن حیدری روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس قدیم و جدید پارک علم و فناوری خوزستان در سرسرای اجتماعات استاد مطهری دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به نقش برجسته رهبر معظم انقلاب در ارتقای چشمگیر جایگاه علمی کشور گفت: با پیگیری ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در دو دهه گذشته، ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف علمی گام های بزرگی برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ورود به حوزه‌های مختلف قدرت آفرین را نیازمند توان علمی دانست و افزود: طاغوتیان غربی برای به زیرسلطه بردن مردم از ابزارهای علمی برای قدرت آفرینی استفاده کردند به همین دلیل ملتی نیز که می‌خواهد زیر این استعمار نرود باید به سلاح علم مجهز شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آموزه های قرآنی، مسلمانان را به قدرتمند شدن با ابزارهای علمی تشویق می‌کند که تحقق چنین ابزارهای علمی، امکان ورود به عرصه‌های علمی به روز را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه علاوه بر هدایت انسان‌ها به سمت توحید و خداپرستی، توجه به ارتقای ظرفیت‌های علمی مورد تاکید آموزه های اسلامی است گفت: حمایت جدی از نخبگان، دانشمندان و نیروهای متعهد دانشگاهی باید به اولویت مسوولان کشور و استان تبدیل شود.

آیت اله حیدری افزود:کارهای ماندگاری بزرگی به واسطه ارتقای جایگاه علمی کشور در این سال‌ها به ثبت رسیده است ولی با این وجود بستر لازم برای شکوفایی ظرفیت‌های علمی خوزستان به خوبی مهیا نشده است.

وی ، حمایت جدی از شرکت‌های دانش بنیان و رفع موانع این شرکت‌ها را ضروری دانست و بیان کرد: ایجاد زیرساخت‌ها، رفع موانع و حمایت جدی از نخبگان علمی در خوزستان به طور قطع موجی از تحول در استان و کشور به وجود خواهد آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه(ع) مدفون در بقیع در عربستان سعوی گفت: پشت پرده این اقدام جنایتکاران دست‌های مستعمرانی است که از لوای وهابیت خشک مغز، به دنبال مبارزه با اصالت‌های اسلامی و پشتوانه‌های معنوی، علمی، فرهنگی و هنری اسلام است.

وی ادامه داد: داعش به عنوان یکی از فرزندان تفکرات تکفیری و وهابی تخریب قبور ائمه اطهار(ع) را دنبال می‌کردند که این توطئه شوم با رشادت شهدای دفاع مدافع حرم و در راس آنها شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ناکام ماند.

بیمه ، مالیات و برخی قوانین شرکت‌های دانش بنیان را با چالش روبه رو کرده است

نماینده شرکت‌های فناوری پارک علم و فناوری خوزستان نیز با بیان اینکه با نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب، آشنایی با شرکت‌های دانش بنیان سرعت گرفته است گفت: سنگ اندازی و مانع تراشی برخی مسوولان، معلوم نبودن متولی مشخص برای فناوری، بی توجهی به ظرفیت های علمی شرکت‌های دانش بنیان استان و کمبود زیرساخت علمی از جمله چالش‌های نخبگان در استان است.

امین کرندی افزود: از معاون علمی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری و مسوولان استان در خواست داریم که در مدیریت بخش‌های مختلف مربوط به پارک‌های علم و فناوری از مدیرانی که خود عامل سنگ‌اندازی در برابر شرکت‌های دانش بنیان بودند، استفاده نکند.

وی ادامه داد: اگر مکان مناسب برای پارک علم و فناوری در خوزستان فراهم شود ایجاد اشتغال برای ۵۰۰ نفر از نخبگان استان فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان خوزستان مظلوم واقع شده است گفت: پارک علم و فناوری خوزستان دغدغه حل مشکلات مبتلا به استان را دارد. نخبگانی در این پارک فعالیت می‌کنند که با وجود اینکه برای آنها امکان اشتغال در شرکت‌ها و صنایع مهم دنیا وجود داشت در کشور باقی مانند و در راه حل مشکلات کشور و استان پای کار هستند.

کرندی با تاکید بر اینکه تنها راه حل رفع مشکلات انباشته کنونی حرکت به سمت اشتغال و اقتصاد دانش بنیان و حمایت از شرکت های دانش بنیان است، ادامه داد: بیمه ، مالیات و برخی قوانین از جمله مشکلاتی است که شرکت‌های دانش بنیان کشور را با مشکل روبه رو کرده است و باید این موضوع در سطح ملی به صورت جدی پیگیری شود.

هم‌اکنون حدود ۳۰۰ شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری خوزستان که ۱۳ سال از تاسیس آن می‌گذرد مشغول فعالیت هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اسفند سال ۱۴۰۰ با صدور حکمی ضمن تقدیر از ایرج کاظمی نژاد رییس سابق پارک علم و فناوری خوزستان، راضی جلالی را به مدت چهار سال به عنوان رییس جدید پارک علم و فناوری این استان منصوب کرد.

محمد راضی جلالی (زاده سوسنگرد _۱۳۴۷) دارای مدرک دکترای تخصصی کلینیکال پاتولوژی، عضو هیات علمی با مرتبه استادی دانشگاه شهید چمران اهواز است و پیش از این تصدی معاونت‌های اداری، مالی و دانشجویی و همچنین عضویت در هیات ممیزه این دانشگاه را برعهده داشته است. کاظمی‌نژاد رییس سابق پارک علوم و فناوری خوزستان از تیر ۱۳۹۸ با حکم وزیر علوم وقت ریاست این پارک را به عهده داشت.

در این آیین که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار شد از جایگاه علمی و شخصیتی مرحوم حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان تجلیل شد.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز مجلس خبرگان رهبری پارک علم و فناوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز اهواز مجلس خبرگان رهبری پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری خوزستان شرکت های دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها

  امسال ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران «ایران‌اکسپو ۲۰۲۴» از سوی سازمان توسعه تجارت با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه معرفی دستاورد‌ها و محصولات ایرانی در شش گروه از محصولات شرکت‌های ایرانی به مدت پنج روز از هشتم اردیبهشت در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار کرده است؛ رویدادی صادراتی که بیش از ۳۰۰۰ تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۱۲۰کشور جهان در آن حضور یافته‌اند و در کنار شرکت‌های بزرگ تجاری، همزمان ۷۰۰‌شرکت دانش‌بنیان نیز توانمندی‌ها و محصولات‌شان را در آن عرضه کرده‌اند. در گفت‌وگو با سیدمجتبی قدمگاهی، معاون توسعه کسب‌وکار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری دستاوردهای ایران‌اکسپو را جویا شده‌ایم.
دانش، فقط زمانی از نظر اقتصادی اهمیت پیدا می‌کند که تبدیل به ارزش اقتصادی شود. اقتصاد دانش‌بنیان به‌عنوان الگوی توسعه اقتصادی، تاکید بر دانش و نوآوری دارد. طی دو دهه اخیر گسترش کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور برعهده داشته‌ است. این شرکت‌ها با فعالیت‌های به‌روز علمی خود ضمن رفع نیاز‌های داخلی، می‌توانند در بازار‌های جهانی سهمی نیز داشته باشند. قطعا صادرات محصولات دانش‌بنیان می‌تواند در تعامل با کشور‌های دیگر نقش مهمی در دیپلماسی فناوری و رورنق اقتصاد غیرنفتی ایران ایفا کند.
   
بازدیدکنندگانی از ۱۲۰ کشور جهان 
سیدمجتبی قدمگاهی درخصوص برگزاری نمایشگاه ایران‌اکسپو۲۰۲۴به جام‌جم می‌گوید: هدف اصلی نمایشگاه اکسپو معرفی و نمایش آخرین دستاورد‌ها و محصولات ایران برای مجموعه‌های خارجی است. درششمین دوره ازبرگزاری این نمایشگاه ۷۰۰ شرکت دانش‌بنیان با توانمندی صادراتی، دستاورد‌های علمی و فناورانه خودشان رابه نمایش گذاشته‌اند. همچنین معاونت علمی و فناوری سالن ۳۷ A را نیز به‌صورت دائمی و اختصاصی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته است. خانه نوآوری و فناوری ایران نیز در تهران تحت عنوان(iHiT)درمحل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایراست.وی می‌افزاید: مساحت این نمایشگاه نسبت به سال گذاشته ۵۰۰۰ ــ ۴۰۰۰ مترمربع افزایش پیداکرده است.تاکنون نزدیک به۲۰۰۰مهمان خارجی نیز درقالب هیات‌های تجاری بین‌المللی ازمحصولات صادراتی ایران بازدید کرده‌اند.این نمایشگاه همزمان با اجلاس آفریقا آغاز به کار کرده است، از این‌رو امسال جمعیت قابل‌توجهی ازمقامات ومسئولان، تجار و بازرگانان کشور‌های آفریقایی ازنمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ بازدید به‌عمل‌آورده‌اند. وی خاطرنشان می‌کند:دراین رویداد صادراتی،مسئولان، تجاروبازرگانان از ۱۲۰‌کشور جهان حضور پیداکرده‌اندکه عمده آنها ازکشور‌های همسایه مانند پاکستان وعراق به این نمایشگاه آمده‌اند.همچنین مسئولان وتجارکشور‌های آفریقایی مانند ساحل‌عاج، کامرون، زیمبابوه، تانزانیا و کنیا نیز حضور پررنگی در این نمایشگاه داشته‌اند.ازکشورهای چین،سوریه، یمن وونزوئلا هم مهمانان زیادی ازغرفه‌های نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ بازدید به‌عمل‌آورده‌اند.
   
فروش یک‌میلیارد دلاری محصولات ایرانی
معاون توسعه کسب‌وکار بین‌المللی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری می‌گوید: در نمایشگاه ایران اکسپوی امسال ۱۵۰۰ محصول فناورانه حوزه‌های مختلف به نمایش درآمده است. قدمگاهی بیان می‌کند: برگزاری نمایشگاهی مانند اکسپو به لحاظ بازاریابی و شناخت بیشتر شرکت‌های خارجی از محصولات ایرانی بسیار مهم است و باعث انعقاد قرارداد‌های زیادی می‌شود. پیش‌بینی شده است در ششمین دوره نمایشگاه اکسپو (برای تمام محصولات نمایشگاه نه صرفا محصولات دانش‌بنیان) یک‌میلیارد دلار قرارداد منعقد شود؛ سال گذشته ارزش قراردادها ۴۰۰ میلیون دلار بود.

صادرات محصولات دانش‌بنیان به ۱۲ کشور
قدمگاهی تاکید می‌کند: بازار هدف مادراین نمایشگاه تمام کشورهاست امامعاونت علمی،فناوری واقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری ۱۲‌کشور ازجمله پاکستان، ویتنام، هندوستان، کنیا، ونزوئلا، سوریه، روسیه، ازبکستان، اندونزی، عمان‌‌و... را در اولویت خود برای صادرات محصولات دانش‌بنیان قرار داده است. محصولات ما عمدتا به‌دلیل مزایای رقابتی مانند کیفیت مطلوب و قیمت مناسب نسبت به نمونه مشابه خارجی مورد استقبال این کشور‌ها قرارگرفته‌اند.وی با اشاره به برنامه‌های حمایتی معاونت علمی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان می‌گوید: درحال‌حاضر آیین‌نامه حمایتی شامل۱۹بند مصوب شده است.براساس این آیین‌نامه از نیروی بازاریابی محلی تا شرکت در نمایشگاه خارجی و اعزام هیات تجاری، برگزاری پاویون‌های تخصصی در کشور‌های مختلف و مشاوره‌های بازرگانی، سبد حمایتی متنوعی رادرنظرگرفته‌ایم.به گفته قدمگاهی، اکنون مسائلی از قبیل تحریم‌ها و وضعیت ارز شرایط صادرات محصولات دانش‌بنیان را باچالش‌هایی‌همراه‌کرده است؛اما باهمه این شرایط براساس آمار گمرک درسال۱۴۰۲بیش از دومیلیارد دلار صادرات محصولات دانش‌بنیان داشته‌ایم وشاهد رشد دوبرابری آن نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

دیگر خبرها

  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • رسالت مالکیت فکری، شناسنامه‌دار کردن تولد نوآوری‌هاست
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است