Web Analytics Made Easy - Statcounter

به همت معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، مراسم سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع(ع) با حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین، مراسم سالروز تخریب قبور مطهر  ائمه اطهار(ع) شامگاه سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 در این مراسم معنوی که با مداحی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (ع) همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین مهدی شریعتی تبار به موضوع ولایت تکوینی و تشریعی ائمه معصومین(ع) پرداخت و گفت: در قرآن کریم و روایات اسلامی به هیچ موضوعی همچون ولایت پرداخته نشده است.  
وی تصریح کرد: مساله ولایت در فرهنگ اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بر ما لازم است که آگاهی و شناخت خود را نسبت به این موضوع ارتقاء دهیم.  
این کارشناس دینی افزود: در آیات و روایات بسیاری در این خصوص با مسلمانان اتمام حجت شده و پذیرش ولایت اهل بیت(ع) شرط ایمان عنوان شده است.  
وی اظهار کرد: امام خمینی(ره) نیز در مقدمه وصیت نامه الهی سیاسی خود با اشاره به حدیث ثقلین، این حدیث شریف را اتمام حجت پیامبر اکرم(ص) با بشریت معرفی کرده است.  
حجت‌الاسلام والمسلمین شریعتی تبار با اشاره به ولایت امیرالمومنین(ع) بیان کرد: قرآن کریم در برخی آیات از طریق بیان فضایل و مناقب آن حضرت ولایت ایشان را بر مسلمین بیان می‌کند.  
وی ادامه داد: طبق آیات و روایات اسلامی جانشین پیامبر اکرم(ص) و ولی جامعه اسلامی کسی است که وارث علم و دانش باشد و این شخص کسی جز علی بن ابی طالب (ع) و فرزندان معصوم ایشان نیست.
 زائران حرم مطهر رضوی در پایان این مراسم دعای پرفیض توسل را با نوای مداح و ذاکر اهل بیت(ع)؛ حسین داریوش زمزمه کرده و به ساحت مقدس ائمه بقیع(ع) عرض ارادت کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تخریب قبور بقیع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علیرضا چهکندی‌نژاد مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه تربت‌حیدریه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته عقیدتی سیاسی  از برگزاری ۱۵ ویژه برنامه در هفته عقیدتی سیاسی سپاه خبر داد و گفت: تمام برنامه‌ها اعم از نشست‌های بصیرتی و سیاسی و یادواره شهدا با رویکرد جهاد تبیین و آثار شهید مطهری در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج با مشارکت آموژش و پرورش برگزار می‌شود.

سرهنگ علی یعقوبیان فرمانده سپاه ناحیه تربت‌حیدریه هم در این نشست گفت:  هدف از اجرای برنامه‌های عقیدتی ترویج معارف اسلامی، بصیرت دینی و سیاسی و گسترش روحیه جهادی است که در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت برگزار می‌شود که بخشی از آن با مشارکت آموژش و پرورش خواهد بود.

توصیه‌های ایمنی سرپرست سازمان آتش نشانی نیشابور درباره استخر‌های کشاورزی

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور گفت: با نزدیک شدن فصل گرما افراد زیادی به سمت ورزش شنا به خصوص در سد‌ها و استخر‌های رو باز روی می‌آورند که در برخی موارد شنا کردن در این مکان‌ها به قیمت جان این افراد تمام می‌شود.

ابوالفضل اسدی با تاکید بر اینکه کشاورزان و مالکان استخر‌های ذخیره آب برای جلوگیری از حوادث دردناک در این استخر‌ها باید ایمن سازی لازم را انجام دهند گفت: فنس‌کشی اطراف استخر به طوری که پایین فنس داخل بتن باشد و نفوذ به داخل استخر را غیر ممکن کند، اجرای سیم خاردار غیرقابل نفوذ در بالای فنس، تعبیه حداقل چهار طناب در چهار گوشه استخر و وجود تیوپ در داخل استخر از اقدام‌های مهمی است که باید مالکان اجرا کنند.

برگزاری آیین گرامیداشت روز شورا در کدکن

همزمان با نهم اردیبهشت ماه روز ملی گرامیداشت شورا‌ها، در اقدامی متفاوت و به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر کدکن مراسم گرامیداشت روز ملی شورا‌ها با حضور اعضای شورا‌های اسلامی در دوره‌های گذشته و فعلی در محل دفتر شورای اسلامی شهر کدکن برگزار شد.

 در این مراسم که با حضور اعضای شورا‌های اسلامی شهر در دوره‌های اول تا ششم و جمعی از اعضای شورای اداری بخش کدکن همراه بود، با اهدای لوح تقدیر و شاخه گل از زحمات اعضای شورا‌های اسلامی شهر کدکن تجلیل به عمل آمد.

در حاشیه این مراسم و در آستانه یازدهم اردیبهشت ماه، روز جهانی کار و کارگر و به جهت بزرگداشت این قشر زحمتکش، از زحمات پرسنل شهرداری کدکن با اهدای گل و لوح سپاس نیز تقدیر و تشکر شد

 

 

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • هر صبح و شام در آستانه مقدسه رضوی قرآن تلاوت نمایند / نگاهی به شواهد تاریخی درباره پیشینه قرائت قرآن در حرم مطهر امام رضا(ع)