Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز چهارشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان جنوبی که در دفتر استاندار تشکیل شد افزود: برای اجرای درست طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با یکدیگر هم‌افزایی، هماهنگی، همسو و همراه باشند.

وی بیان کرد: برخی انتقاد داشتند در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم چرا باید این طرح اجرا شود یا اینکه حداقل در چهار سال دوم دولت انجام شود اما اخلاص و دلسوزی رییس جمهور سبب شد هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: برای اجرای این طرح بزرگ نظام و حاکمیت، برخی کارشناسان اقتصادی موافق و برخی از اصلاح‌طلبان داخلی نیز ساز مخالف می‌زنند در حالی که برای منافع مردم باید این طرح اجرا می‌شد.

وی گفت: با یارانه‌های مردم ما کشورهای دیگر سود می‌برند در حالی که در داخل بعضا با کمبود کالا مواجه می‌شدیم.

قناعت ادامه داد: سال گذشته فقط ۲۵۰ هزار تن کالای قاچاق در کشور کشف شد و بدون شک خیلی بیشتر از این میزان نیز خارج شده لذا راه‌حل اصلی مبارزه با قاچاق این است که سود و منافع قاچاقچیان برداشته شود پس باید یارانه‌ها هدفمند شده و به دست مردم برسد.

وی یادآور شد: در دنیا یارانه‌ها به تولیدکننده، مصرف‌کننده یا زنجیره‌ای خاص تعلق می‌گیرد اما در ایران برعکس به واردکننده داده می‌شود که نشان می‌دهد از ابتدا ریل‌گذاری اشتباه بوده است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در کشور ارز را گران می‌خریدیم اما ارزان در خدمت واردکننده قرار می‌دادیم در حالی که مردم منتفع نمی‌شدند در نتیجه در داخل با کمبود اقلام مواجه می‌شدیم.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها هر استانی پای کار، هماهنگ و هم‌افزا باشد، مشکلات استان و مردم کم می‌شود و استانی که مدیران فعال نباشند دچار مشکل می‌شود.

قناعت گفت: این اقدام باید زودتر از این موعد انجام می‌شد اما دولت‌های قبل قدرت ریسک نداشتند لذا دولت سیزدهم مخلصانه ورود کرده و این جراحی فوق سنگین را شروع کرده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۱۰ بانک دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی در نظر گرفته شده که بانک کشاورزی مرجع همه بوده و ۷۰ درصد تسهیلات را برعهده خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: برای پرداخت تسهیلات سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان باید واحدهای تولیدی را احصا کرده و در اختیار کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قرار دهند لذا انتظار داریم مدیران عامل بانک‌های استان نیز به جد پای کار بوده و در اجرای درست طرح بکوشند.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران عامل بانک‌ها باید با جدیت موضوعات مربوط به استان را پیگیری کرده و به نفع مردم استان قدم بردارند چون نمی‌خواهیم هیچ دغدغه‌ای در این خصوص داشته باشیم و همراه مدیران پیگیر خواهیم بود.

خراسان جنوبی نسبت به استان‌های دیگر عقب است

قناعت گفت: خراسان جنوبی از خیلی جهات نسبت به استان‌های دیگر عقب است لذا باید مدیران از جان مایه بگذارند و برای پیگیری و جذب اعتبارات کم نیاورند، مدام به مرکز رفته و تا حق خود را نگیرند بی‌خیال نشوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر برخی موضوعات را برای استان پیگیری می‌کنیم که بسیاری از استان‌ها ۳۰ سال پیش پیگیری کرده و به نتیجه رسیده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: تا دو هفته آتی مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل در استان ممنوع است و باید ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس و فعال باشند.

وی گفت: شورای هماهنگی بانک‌ها از شوراهای مهم و اساسی استان است که هرچه هماهنگی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی بیشتر شود، مردم منتفع می‌شوند.

قناعت افزود: آمار منابع، مصارف و مطالبات بانک‌های استان برای برنامه‌ریزی دقیق در راستای توسعه استان باید در اختیار کمیسیون هماهنگی بانک‌ها قرار گیرد چون برخی پنهان‌کاری می‌کنند و این اصلا قابل قبول نیست.

وی گفت: دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز باید این آمار را در جلسه ارائه دهد تا نقاط قوت و ضعف بانک‌ها را بدانیم لذا پنهان‌کاری در این خصوص ممنوع است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر عدم خروج منابع جذب شده و تودیعی مشتریان بانک‌ها به خارج استان بیان کرد: قابل قبول نیست منابع استانی مانند خراسان جنوبی که مورد بی‌توجهی قرار گرفته از استان خارج شود لذا در این خصوص مکاتبات لازم انجام و پیگیری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه انتظار ما توسعه متوازن استان با همکاری بانک‌ها است اظهار داشت: متناسب با چارچوب‌ها، اعتبارات توزیع می‌شود اما همچنان نیاز به توسعه متوازن با همکاری بانک‌ها هستیم.

قناعت گفت: همچنین از مدیران عامل بانک‌های استان انتظار داریم از همه ظرفیت‌های قانونی خود برای جذب اعتبار و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و مردم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در برنامه سال ۱۴۰۱ رشد هشت درصدی اقتصاد پیش‌بینی شده که ۴.۵ درصد مربوط به جذب سرمایه است، لذا هر سرمایه‌گذار وارد استان شود باید همین جا حساب باز کرده و گردش مالی داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه همراهی بانک‌ها با طرح‌های سرمایه‌گذاری به عنوان عدول از قوانین و مقررات نیست افزود: در کنار رعایت قوانین می‌توان نهایت همراهی را با سرمایه‌گذار داشت.

وی با بیان اینکه باید تفسیر قانون به نفع مردم باشد اظهار داشت: اجرای قوانین نباید خشک و شکننده باشد بلکه به نفع مردم باید قوانین تسهیل شود.

قناعت عنوان کرد: برای پیشرفت استان باید در قالب یک تیم هم‌افزایی، همراهی و هماهنگی داشته باشیم لذا انتظار ما از شورای هماهنگی بانک‌های استان راهگشایی و گره‌گشایی است.

وی گفت: اگر قرار است در حوزه بانک‌ها اتفاقات خوبی رقم بخورد باید این جمع تصمیم‌گیری کرده و با هم همکاری و هم‌افزایی داشته باشند تا منابع به استان‌های دیگر نرود.

برچسب‌ها بانک کشاورزی نرخ ارز خراسان جنوبی جواد قناعت بانک ها دولت سیزدهم هدفمندی یارانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بانک کشاورزی نرخ ارز خراسان جنوبی بانک کشاورزی نرخ ارز خراسان جنوبی جواد قناعت بانک ها دولت سیزدهم هدفمندی یارانه هماهنگی بانک های استان استاندار خراسان جنوبی دستگاه های اجرایی هماهنگی بانک ها یارانه ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: طرح فجرانه در سه مرحله برای حمایت از خانواده‌های دهک یک تا ۷ یارانه بگیر که ۷۸ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند اجرایی شد و در قالب آن ۲۲۰ هزار تومان اعتبار فجرانه برای هر نفر شارژ می‌شد.

او افزود: بالغ بر ۴ هزار فروشگاه خرد، محلی و منطقه‌ای در استان در این طرح مشارکت دارند و خانوار‌های مشمول تاکنون  هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در این طرح فجرانه خرید کرده اند.

بیشتر بخوانید

افزایش یارانه برای ارتقای امنیت غذایی کودکان

اشرفی بیان کرد: از فروشگاه‌ها می‌خواهیم که عین ۱۱ قلم کالای تعیین شده را عرضه کنند و از فروختن کالا‌های دیگر در این طرح خودداری کنند؛ برخی از صاحبین فروشگاه‌ها از دیر برگشت کردن اعتبار خرید به حساب هایشان گلایه‌مندند که موضوع را پیگیری کردیم تا مبلغ ظرف همان ۳ روز تعیین شده به حسابشان برگردد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: در مورد اینکه این طرح ادامه می‌یابد یا نه بر اساس بخشنامه‌ای که از طرف وزارت اعلام شود پیش می‌رویم و با توجه به استقبال مردم پیگیریم که این طرح را ادامه دار کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • ایزادخواه، نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • جرایم رانندگی به اعتبارسنجی بانکی اضافه می‌شود/ هشدار به یارانه‌بگیران متقاضی وام
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی