Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@20:31:38 GMT

ورود سامانه بارشی جدید از فردا | کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۷۵۵۱

ورود سامانه بارشی جدید از فردا | کدام استان‌ها بارانی می‌شوند؟

‍‍‍‍‍‍

به گزارش همشهری آنلاین، امروز در استان‌های شمالی کشور و همچنین در استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و شمال خراسان رضوی بارش باران را پیش رو خواهیم داشت. همچنین????دو هشدار در سطح نارنجی برای افزایش بارش‌ها در نوار غربی کشور و ورود توده‌های گردوخاک برای نواحی جنوبی کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کبری رفیعی» امروز (چهارشنبه۲۱ اردیبهشت) درباره وضعیت آب و هوا ی کشور افزود: با تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی بارش‌ها تداوم خواهد داشت.

وی افزود: روز پنجشنبه نیز بارش‌ها در اردبیل، خراسان شمالی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و شمال خراسان رضوی تقویت می‌شود.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، اخلال در تردد جاده‌ای، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، شکستن درختان فرسوده، سقوط اشیاء از ارتفاعات و آسیب به سازه‌های موقت در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی پیش بینی می‌شود.

وی به اجتناب از سفرهای غیر ضروری، پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، عدم پارک خودروها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی توصیه کرد.

رفیعی همچنین پدیده غالب دوم را افزایش غلظت گردوخاک اعلام کرد که تا پایان امشب شدت دارد و گفت: کاهش شدید کیفیت هوا در ایلام، خوزستان و نوار غربی کرمانشاه را از دیروز شاهد هستیم که تا پایان امشب ادامه دارد.

وی به عدم حضور افراد به‌ویژه گروه‌های حساس در فضای باز، پرهیز از حرکات ورزشی و فیزیکی در فضای باز و احتیاط در سفرهای بین شهری توصیه کرد.

وضعیت جوی پایتخت

امروز آسمان تهران ابری است و دما در طول شب از هفده درجه به مرور و در طول روز به بیست و پنج درجه می‌رسد.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی روزهای آینده آسمان تهران نسبتا آفتابی پیش‌بینی می‌شود. فردا ۲۱ اردی‌بهشت ۱۴۰۱ آسمان پایتخت آفتابی خواهد بود و شاخص آلودگی هوا نیز در وضعیت سالم پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 675638 برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خبر مهم سازمان هواشناسي باران شمال آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به بارش باران در پنج استان کشور طی امروز، از تقویت سامانه بارشی طی روز چهارشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس، بعضی نقاط کرمان و جنوب یزد، ابرناکی و رگبار پراکنده باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: یکشنبه این شرایط در ارتفاعات کرمان و بعضی مناطق بوشهر و غرب هرمزگان ادامه خواهد داشت و دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: سه‌شنبه سامانه بارشی از غرب کشور وارد و در ایلام کرمانشاه، کردستان، لرستان و جنوب آذربایجان غربی منجر به بارش می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: چهارشنبه سامانه بارشی ضمن تقویت، نوار غربی و بخش‌هایی از استان‌های بوشهر و فارس را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد و طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور ورزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، به تدریج قسمتی ابری و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۵ و کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۲۶ و کمینه ۸ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 748206

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور/ افزایش دما در اغلب مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از غرب کشور
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • رگبار باران و رعد و برق در ۷ استان طی امروز و فردا | ۳ روز گرد و خاکی در بخشی از کشور
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • ورود سامانه‌بارش‌زا به جنوب، شرق و شمال استان
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا/ثبت بارش ۱۱۹ میلی متری در شیرآباد
  • خروج تدریجی سامانه بارشی از گلستان تا فردا