Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@23:57:39 GMT

حل مشکل پرونده انبوه‌سازی با تلاش اجرای احکام حقوقی کرج

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۷۵۹۰

حل مشکل پرونده انبوه‌سازی با تلاش اجرای احکام حقوقی کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، صادق حسنوند در خصوص حل پرونده یک شرکت بزرگ ساختمانی در کرج گفت: از سال ۱۳۹۳ در شعبات مختلف دادگاه‌های حقوقی کرج پرونده‌ای در خصوص دو پلاک ثبتی طرح شد مبنی بر اینکه یک شرکت انبوه سازی علی‌رغم پیش فروش، واحدهای مورد تعهد را در موعد مقرر تحویل نداده است.

صادق حسنوند افزود: با توجه به پیش‌فروش انجام شده توسط این شرکت بزرگ ساختمانی مقرر بوده ۵ مجتمع ساخته و تحویل خریداران شود، اما شرکت به تعهدات خود عمل نکرده و پس از طرح دعوی حقوقی، سه مجتمع اسکلت بندی شده نیز برای بیش از ۸ سال نیمه کاره رها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اجرای احکام حقوقی شهرستان کرج با بیان اینکه خریداران در این پرونده به دلیل عدم تحویل پس از پایان مهلت مقرر اقامه دعوی کردند ادامه داد: آن‌ها با تشکیل پرونده، نسبت به دادخواهی اقدام و پس از توقف‌های متعدد در سال ۱۳۹۶ موفق به اخذ اجراییه شدند؛ در ادامه، شکات تقاضای اعمال ماده ۴۶ قانون اجرای احکام مدنی و فروش زمین مربوط به دادنامه‌های صادره را کردند که پس از کارشناسی و اقدامات قانونی در مزایده، ملک مذکور به شخص ثالث به قیمت ۴۳ میلیارد تومان فروخته شد که وی نیز کل ثمن را واریز کرد.

حسنوند یادآور شد: پس از انجام این مزایده «سازمان ملی زمین و مسکن» با ارئه لوایح متعدد ادعای مالکیت زمین را کرد که منجر به ادامه بلاتکلیفی این پرونده و افزایش نارضایتی شد.

وی ادامه داد: با توجه به روند طولانی این پرونده و بلاتکلیفی بیت المال و اموال خصوصی، با تلاش انجام شده در اجرای احکام حقوقی شهرستان کرج، سرانجام در اواخر سال گذشته «سازمان ملی زمین و مسکن» موافقت خود را با تأیید مزایده در قبال دریافت قسمتی از طلب خود اعلام کرد و در روزهای گذشته نیز توافق نامه مصالحه با حضور تعدادی از شکات و وکیل آنها و همچنین نماینده سازمان ملی و مسکن به امضای طرفین و وکیل شرکت رسید.

وی متذکر شد: بر این اساس مقرر شد مبلغ ۳۱۰ میلیارد ریال به شکات این پرونده که تعداد ۴۳ نفر هستند پرداخت و ۱۳۰ میلیارد ریال دیگر نیز به حساب دولت پرداخت شود؛ همچنین شخص ثالثی که با اعتماد به مزایده، شرکت کرده بود و وجوه وی نیز مدت زمان مدیدی در سپرده دادگستری باقیمانده بود به حق خود رسید و طلب دولت یعنی سازمان ملی زمین و مسکن نیز وصول شد؛ به این ترتیب با اقدامات انجام شده در دادگستری کل استان البرز، ضمن انجام مصالحه در یک پرونده مسن با قدمت ۸ ساله با طرفین متعدد که بالغ بر ۴۳ نفر هستند، همچنین از روندی که می‌توانست به توقف فعالیت یک شرکت ساختمانی با نزدیک با ۱۲۰ شغل مستقیم شود، جلوگیری به عمل آمد.

کد خبر 5487354

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری البرز انبوه سازی مسکن بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه احتکار بسیج سازندگی گروههای جهادی آلودگی هوا خراسان رضوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز ایلام نانوایی مشهد اجرای احکام سازمان ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • بازنشستگان بخوانند/ واریزی بزرگ به حساب بازنشستگان در راه است؟
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • کگهر سهامدار حقوقی جدید کگل!