Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@00:25:58 GMT

آغاز خرید دام مازاد از عشایر استان ایلام

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۷۶۱۹

آغاز خرید دام مازاد از عشایر استان ایلام

مدیرکل امور عشایری ایلام از خرید یک هزار راس دام مازاد عشایر بصورت لاشه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا ایلام؛ فرشاد یاسمی  با اشاره به خرید یک هزار راس دام در استان در قالب خرید دام مازاد عشایر گفت: با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان با وزیر جهاد کشاورزی خرید دام مازاد عشایر بصورت لاشه‌ای و کیلویی ۸۵۰ هزار ریال موافقت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خرید دام بصورت لاشه‌ای در شهرستان‌های ایلام، چوار و چرداول شروع شده و به ترتیب همه شهرستان‌ها در دستور کار است.

مدیرکل امور عشایر ایلام از ارسال دام خریداری شده به مرکز خبر داد و گفت: خرید دام پروار عشایر بصورت زنده به قیمت متعادل روز در دستور کار امنیت غذایی وزارت جهاد کشاورزی است و شورای سیاست گذاری جهاد کشاورزی باید این مجوز را صادر کند که ۹۰ درصد کار انجام شده است.

یاسمی از پیش بینی ۲۰ درصد خرید دام میش حذفی استان در این مرحله خبر داد و یادآور شد: محدودیتی برای خرید در این مرحله وجود ندارد.

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت:۲ هزار تن کنسانتره و ۷۵۰ تن جو برای دام عشایر استان در سال جاری نیز خریداری و در حال توزیع بین دام عشایر است

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دام مازاد عشایر ایلام دام مازاد خرید دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام

فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار کرد: مجوز ایجاد پنج کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های نقاشی سفال زیر لعابدار، حصیربافی، زیورآلات سنتی، نقاشی سفال و خراطی چوب برای فعالیت صنعتگران علاقه‌مند به این رشته‌ها در شهرستان آبدانان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۱ کارگاه صنایع‌دستی در رشته‌های مختلف در این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: مجوز تأسیس کارگاهی مجوزی است که برای راه‌اندازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید تولید، اشتغال، توسعه و تکمیل ظرفیت‌های موجود در یک رشته مصوب صنایع‌دستی صادر می‌شود و بیانگر پیش‌بینی ظرفیت و نوع تولید محصولات است.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی جزو مشاغلی است که از مزایای آن می‌توان تجهیزات ارزان، سهولت دسترسی، بازار فروش و آموزش سریع آن را نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هنرنمایی زنان عشایر در ۳۰ رشته صنایع دستی
  • خریدبیش از ۷۷۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خوزستان
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • شیراز میزبان جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور شد
  • صدور مجوز برای تأسیس ۵ کارگاه صنایع‌دستی در آبدانان ایلام
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • خرید شبانه روزی گندم از کشاورزان دهلران
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد