Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات از برگزاری جشن پایان کار عملیات اجرایی طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی (ع) در شهر مقدس نجف اشرف خبر داد.

به گزارش ایران اکونومیست از ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات، محمد جلال مآب اظهار داشت: کار اجرایی طرح توسعه حرم مطهر حضرت علی(ع) مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا(س) با بیش از ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا با همت مهندسان، کارگران و هنرمندان ایرانی به پایان رسیده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، قرار است در عید غدیر امسال طی آئینی باشکوه، به‌ صورت کامل تحویل آستان مقدس علوی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه منابع مالی این طرح از محل نذر خیران حرم‌ساز و کمک‌های داوطلبانه مردمی تامین شده است افزود: طی سال‌های گذشته و به موازات پیشرفت طرح و بنا بر نیاز عتبه علوی، بخش‌هایی از شبستان و صحن حضرت زهرا(س) تکمیل و به بهره‌برداری رسید.  

جلال مآب ادامه داد: مرحله نخست طرح توسعه حرم امام حسین (ع) مزین به نام صحن حضرت زینب(س) ‌ به مرحله اجرای تاسیسات و نماکاری رسیده و آیین کلنگ زنی مرحله دوم طرح مزین به نام صحن امام حسن(ع) نیز در کربلا انجام شده است که ان شاءالله در کنار توسعه و بازسازی این حرم‌های مطهر، نام ایران و توان مهندسی و هنری ایرانیان در کربلا به‌یادگار خواهد ماند.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گفت: زیربنای صحن حضرت زینب بیش از ۱۳۵ هزار مترمربع و صحن امام حسن مجتبی(ع) ۱۰۰ هزارمترمربع است که امکانات رفاهی و زیارتی مطلوبی را برای زائران حرم مطهر حسینی فراهم خواهد کرد.

جلال‌مآب با بیان اینکه ایرانیان از قرن‌ها پیش، در زمینه عمران و آبادانی حرم‌های مطهر فعال بودند افزود: بسیاری از بناهای موجود در اعتاب مقدسه مانند ایوان مصفای نجف و مسجد صفوی در کاظمین از آثار فاخر و ارزشمند معماری ایرانی و اسلامی است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز حدود پنج هزار نفر در کشور به صورت مستمر با این ستاد همکاری دارند که کم‌تر از ۴۰۰ نفر از آنها حقوق، آن هم به میزان کم دریافت می‌کنند و بقیه این افراد بدون هیچ چشمداشتی مشغول فعالیت هستند.

جلال‌مآب با بیان اینکه ستاد توسعه و بازسازی عتبات یک تشکل مردم نهاد است، گفت: با وجود مشکلات اقتصادی مردم، هر سال شاهد رشد کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی به این ستاد هستیم.

وی بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر و برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) به ویژه در بخش اسکان و تغذیه با مشارکت موکب‌ها را از اموریت‌های این ستاد دانست و گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات در حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و کرونا و مواردی که نیاز است به کمک مردم بیاید؛ با کمک موکب ها و خیران حرم‌ساز، مشارکت فعال داشته است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: نجف اشرف ، ستاد بازسازی عتبات عالیات ، ایران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: نجف اشرف ستاد بازسازی عتبات عالیات ایران ستاد توسعه و بازسازی عتبات بازسازی عتبات عالیات طرح توسعه حرم جلال مآب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • اجرای پویش کاشی حرم در لرستان
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • پشتیبانی ۲۱ میلیارد تومانی از طرح دیمزارها در سال ۱۴۰۳
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه