Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساده انگاری است اگر باور کنیم با استفاده از یک کرم "معجزه" به دست می‌آید!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، سلامتی و زیبایی ذاتی انسان ها هرگز ارزش ریسک کردن ندارد. 

مدتی است که از طریق سایت دیوار شاهد تبلیغ کرمهایی با ادعای "معجزه" هستیم. هر چند قبل از این نیز شاهد تبلیغ این کرم های مشابه در سایر رسانه ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرصه تبلیغ این گونه محصولات، موجب افزایش چشمگیری در میزان مصرف آنها شده است.

ساده انگاری است اگر باور کنیم با استفاده از یک کرم "معجزه" بدست می آید!

کالاهای قاچاق و همچنین برخی محصولاتی که به صورت زیرزمینی در کشور تولید می‌شوند بسیار خطرناک هستند، به خصوص محصولات آرایشی که به دلیل ارتباط مستقیم با پوست بسیار آسیب‌رسان و خطرناک هستند.

هیچ پماد یا کرمی تاکنون عرضه نشده است که بتواند طیف وسیعی از مشکلات پوستی را حل کند هر کدام از کرمهای و محصولات پوستی بر اساس نوع خود در موارد محدودی کاربرد دارند.

 تولید لوازم آرایشی نیازمند مواد اولیه و شرایط نگهداری و آزمایشگاهی مناسب است اما متاسفانه عده ای سودجو بدون توجه به سلامتی هم نوعان خود به صورت قاچاق با موادغیرمجاز و با تبلیغات دروغین اقدام به تولید مواد آرایشی بهداشتی می کنند.

مواد آرایشی بهداشتی باید برچسب اصالت داشته باشد/ "کرم معجزه" پروانه و مجوز تولید ندارد

علی عزیزی راد در گفتگو با مرصاد اظهار داشت: تبلیغات و فروش بعضی از مواد آرایشی بهداشتی در عطاری ها و سایت "دیوار" غیر قانونی است.

بازرس ویژه معاونت سازمان غذا و داروی کرمانشاه افزود: یکی از این مواد آرایشی بهداشتی که راجع به آن تبلیغ می شود "کرم معجزه" است که پروانه و مجوز تولید ندارد.

وی خاطر نشان کرد: پیرو شکایات مردمی چندی پیش با مجوز دادستانی در شهرک پردیس کرمانشاه یک کارگاه تولید مواد آرایشی پلمپ و همه اقلام جمع آوری شد.

عزیزی راد با اشاره به اینکه باید نظارت بیشتری در تبلیغات کالاها صورت گیرد، گفت: طی نامه ای به پلیس فتا اعلام کردیم که برای تبلیغات باید از کانال قانونی عبور شود و اجازه تبلیغ هر کالای سلامت محوری از جمله" کرم معجزه" صادر نشود.

وی افزود: در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد تشکیل دهنده این نوع کرم توسط سازمان غذا و دارو تایید نشد و تقلبی و جعلی است.

عزیزی راد تصریح کرد: با همکاری بهداشت محیط طی بازرسی های به عمل آمده از عطاری ها مقادیر زیادی از کرم غیربهداشتی معجزه، صابون و شامپوی تریاک، صابون خشخاش، مواد چاقی و لاغرکننده و.. کشف شد.

وی با تاکید بر اینکه لوازم آرایشی بهداشتی مجاز دارای برچسب اصالت از طرف سازمان غذا و دارو هستند، افزود: روی این برچسب یک کد، شماره پیامک، شماره تلفن گویا و آدرس سایت اینترنتی ذکر شده که اگر کد مذکور را از طریق پیامک، تلفن یا اینترنت وارد شبکه کنید، اطلاعاتی همچون اعتبار، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و... محصول در اختیارتان قرار می‌گیرد. پس حتما لوازم آرایشی را از مراکز معتبر خریداری کرده و به برچسب اصالت روی آن توجه کنید.

 لوازم آرایشی بهداشتی جزو اقلام سلامت محور هستند و نظارت بر آنها از وظایف سازمان غذا و دارو است

کیوان عبدی در گفتگو با مرصادنیوز اظهار داشت: لوازم آرایشی بهداشتی جزو اقلام سلامت محور هستند و نظارت بر آنها جزو وظایف ذاتی سازمان غذا و دارو است.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه با اشاره به اینکه بازرس ویژه در معاونت غذا و دارو مستقر می باشد، افزود: با مجوز این سازمان اقلام خوراکی بهداشتی آرایشی تولید یا اینکه وارد کشور می شود و اگر فاقد مجوز باشند جزو کالاهای قاچاق محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه کنترل کیفی برای تایید مواد اولیه اقلام فوق الذکر در اختیار معاونت غذا و داروست، تصریح کرد: هر نوع مواد آرایشی بهداشتی که عرضه می شود باید برچسب اصالت داشته باشد همچنین  فرمول محصول یا مواد ترکیبی و شماره پروانه آن را روی بسته بندی درج کند.

عبدی خاطرنشان کرد: مواد وارداتی طبق ماده 16 قانون مواد خوراکی بهداشتی باید علاوه بردارا بودن گواهی بهداشتی و قابلیت مصرف از کشور مبدأ مستلزم تحصیل پروانه ورود از وزارت بهداشت است و واردکننده نیز مکلف است برای تحصیل پروانه مزبور فرمول مواد و همچنین موادی که برای نگهداری به آنها اضافه شده به وزارت بهداشت اطلاع دهد.

وی گفت: از همشهریان خواست اگر موردی از ماده سلامت محور اعم از غذایی دارویی بهداشتی آرایشی سراغ دارند که به صورت قاچاق و غیرمجاز تولید و عرضه می شود و فاقد مشخصات ماده 16 و 11 هستند، گزارش دهند؛ مسئولان بهداشت هم بعد از تایید با هماهنگی نیرو انتظامی و دستور دادستانی با آنها برخورد خواهند کرد.

وی بااشاره به اینکه فروشندگان مواد آرایشی بهداشتی بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو ملزم به عرضه محصولات مجاز و دارای سیب سلامت هستند، تاکید کرد: اگر فروشنده ایی کالای قاچاق یا غیرمجاز بفروشد دچار تخلف شده و پیگرد قانونی دارد؛ هم تولیدکننده و عرضه کننده هر دو مجرم محسوب می شوند.

عبدی خاطرنشان کرد: حساسیت ناشی از لوازم آرایشی ممکن است در دفعات اول اتفاق نیفتد بلکه با ادامه مصرف به‌ تدریج ایجاد شود و برای مدت طولانی باقی بماند.

 به گزارش مرصادنیوز، میزان اثر بخشی انواع کرمها در حیطه زیبایی و توانایی آنها برای ایجاد تغییر در پوست بسیار نا چیز و جزئی است.

هر گاه لیست بلند بالایی از اثرات در مورد یک کرم وجود داشت مانند جوان کننده، شاداب کننده، ضد چین و چروک، ضد لک، سفت کننده، لیفتینگ و...، باید در ماهیت غیر واقعی آنها شک نمود.

مواد اولیه این‌گونه محصولات آرایشی و بهداشتی بازیافتی هستند و این محصولات بهداشتی که در شرایط غیربهداشتی تولید می‌شوند سرطان‌زا و عفونی هستند. با خریدهای لوازم بهداشتی و آرایشی ارزان و تقلبی خطرناک خودمان را در معرض خطرات مختلف جانی قرار ندهیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مواد آرایشی بهداشتی سازمان غذا و دارو لوازم آرایشی برچسب اصالت کرم معجزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی را با نوشابه نخورید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اگر شما از طرفداران بزرگ نوشابه‌هاهستید، احتمالاً می‌دانید که این نوشیدنی‌ها برای سلامتی شما مفید نیستند. اما، اگر نمی‌توانید از نوشیدنی مورد علاقه‌تان دست بردارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را با برخی مواد غذایی مصرف نکنید. چون ممکن است این ترکیب باعث سوء هاضمه یا برخی اختلالات داخلی خطرناک شود، حتی اگر اثرات منفی آن را به سرعت مشاهده نکرده باشید.

نوشابه با میوه‌های اسیدی
میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و آناناس اسیدی هستند. در صورت مصرف همزمان با نوشابه، می‌تواند باعث سوء هاضمه، درد شکم، تحریک روده و سایر اختلالات دستگاه گوارش شود.

نوشابه با شیر
بدون شک، منظور ما از ترکیب شیر و نوشابه در یک لیوان مخلوط کردن آنها نیست. بلکه، برخی از غذا‌هایی که ما برای ناهار یا شام می‌خوریم، حاوی شیر هستند؛ مانند برخی از سوپ‌ها، دسر‌ها و غیره. به عنوان مثال، پاستا با خامه یا کیک‌های تولد حاوی شیر هستند. زمانی که شما این غذا‌ها یا شیرینی‌جات را می‌خورید و در عین حال نوشابه هم می‌نوشید، این دوتا در معده شما باعث ایجاد حالت اسیدی وسیعی می‌شوند که ممکن است باعث درد معده شدید، ریفلاکس و سوء هاضمه شوند.

نوشابه با غذا‌های چرب
مصرف نوشابه با غذا‌های چرب مانند برگر، ناگت، کیک و پیتزا باعث ایجاد سوء هاضمه، کاهش جذب مواد مغذی و افزایش وزن می‌شود.

نوشابه با غذا‌های حاوی کافئین
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی کافئین هستند مانند قهوه، چای سیاه و شکلات باعث ایجاد اضطراب، بی خوابی و سردرد می‌شود.

نوشابه با غذا‌های قندی
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی قند زیادی هستند مانند کیک، شیرینی و شکلات باعث افزایش سطح قند خون و اختلالات متابولیکی می‌شود.

نوشابه با قهوه
یک ساعت پس از مصرف نوشابه، دفع کلسیم از طریق ادرار کلید می‌خورد که می‌تواند در طولانی مدت باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان یا شکنندگی استخوان‌ها شود. این مشکل خطرناک در اثر ترکیب نوشابه با غذا و یا نوشیدن آن با دسر و قهوه نیز وجود دارد. زمانی که این دوتا در داخل دستگاه گوارش ترکیب می‌شوند، نوعی کف فرار تشکیل می‌شود که اسیدیته زیادی تولید می‌کند. اگر به اشتباه این ترکیب را میل کنید، ممکن است با علائمی مانند تندمزاجی، عصبانیت، درد معده و سوء هاضمه مواجه شوید. لذا، بهتر است نوشابه را به تنهایی و بدون ترکیب با دیگر مواد مصرف کنید.

نوشابه با غذا‌های شور
مصرف نوشابه با غذا‌های شور مانند چیپس، تاکو و پفک باعث ایجاد خشکی دهان، تحریک روده و فشار خون بالا می‌شود.

نوشابه با غذا‌های تند و پرادویه
درست است که ادویه‌های تند به غذا‌ها طعمی خوشمزه می‌دهند، اما مصرف زیاد غذا‌های پرادویه می‌تواند برای بدن مضر باشد. این غذا‌ها معمولاً حاوی چربی و نمک بالا هستند که مصرف آنها به مشکلات قلبی، فشار خون بالا، چاقی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط می‌شود. همچنین، ادویه‌های تند ممکن است به دستگاه گوارش آسیب برسانند و مشکلات هضمی را افزایش دهند.

نوشابه با غذا‌های سرد
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌های سرد مانند بستنی، کیک یخی و شیرینی یخی باعث تحریک دهنده دستگاه گوارش و درد شکم می‌شود.

آب نبات‌های نعنایی
شاید در ویدیو‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده اند، با فیلمی از یک بطری نوشابه که حاوی آبنبات نعنایی است، روبرو شده باشید. در این فیلم، یک انفجار کوچک و خطرناک را مشاهده می‌کنید که ناشی از ترکیب قدرتمند آبنبات‌های نعنایی با گاز موجود در نوشابه است. بهتر است حتی به فکر ترکیب این دو در معده خود نیز نیفتید، زیرا واکنش شیمیایی بین این دو ماده برای سلامتی بسیار خطرناک است. بهترین راهکار این است که از ترکیب این دو ماده خودداری کنید.

دیگر خبرها

  • شناسه دار شدن محصولات آرایشی و بهداشتی
  • قاچاق چالش عمده در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی است
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید
  • ماجرای تولید نوکیای تقلبی جدی شد
  • خوشمزه‌های مضر را با نوشابه نخورید!
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • ورود سازمان توسعه تجارت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو