Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در زمینه حل و فصل مسالمت آمیز بحران یمن، «علی اصغر خاجی» مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویزژه سیاسی امروز (چهارشنبه) ۲۱ اردیبهشت ماه با «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن بحث و تبادل نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت‌وگوی ویدئویی دو طرف درباره تحولات جدید در سایه توافق دو ماهه آتش بس به بحث و گفت‌و‌گو پرداختند.

مشاور ارشد وزیر امور خارجه کشورمان ضمن حمایت از تلاش‌های نماینده سازمان ملل در امور یمن در برقراری آتش بس دو ماهه، آن را فرصت بی سابقه‌ای برای تثبیت آتش بس و حل و فصل سیاسی بحران یمن خواند و افزود: عمل به تعهدات به صورت کامل، کلید اصلی موفقیت در این زمینه است و شکست در این مرحله باعث تعمیق بی اعتمادی و پیچیده‌تر شدن بحران یمن در آینده خواهد شد.
وی رفع محاصره مردم  یمن را گامی مهم در کاهش بحران انسانی برشمرد و تحقق آن را در راستای تداوم آتش بس و حل و فصل سیاسی بحران این کشور ارزیابی کرد.

«هانس گروندبرگ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن نیز گفت که در برهه کنونی تمرکز وی بر رفع موانع به منظور عمل به تعهدات منطبق بر توافق آتش بس دو ماهه توسط طرفین است و در ادامه تمدید آتش بس به عنوان گام بعدی مطرح خواهد بود. 

وی از نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به سازمان ملل برای حل پرونده یمن تشکر کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه هانس گروندبرگ سازمان ملل سازمان ملل بحران یمن آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۷۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی اعلام کرد که پس از گذشت نزدیک به ۷ ماه از رخ‌دادهای هفتم اکتبر سال گذشته میلادی وضعیت ساکنان غزه روز به روز بدتر می‌شود.

گوترش گفت: از کابینه اسراییل و سران حماس می‌خواهم که به توافقی برای آتش‌بس و آزادی اسیران دست پیدا کنند. از کشورهای هم‌پیمان اسراییل می‌خواهم که اسراییل را به عدم عملیات نظامی زمینی در رفح قانع کنند.

وی ادامه داد: حمله به رفح تاثیرات ویرانگری روی فلسطینیان در غزه و پیامدهای خطرناکی در کرانه باختری و تمامی منطقه دارد.

دبیرکل سازمان ملل متحد افزود: حمله به کاروان‌ها و تاسیسات بشردوستانه و افراد نیازمند مجاز نیست. از کابینه اسراییل می‌خواهم که روند ورود کمک‌ها به غزه را تسریع ببخشد و امنیت کاروان‌های همراه آن از جمله آنروا را تامین کند.

گوترش ادامه داد: مهم است که تحقیقاتی مستقل در خصوص گورهای جمعی تازه یافته‌شده در غزه صورت بگیرد. جنگ، نظام بهداشتی غزه را ویران کرده است و برخی بیمارستان‌های این باریکه اکنون به گورستان شباهت دارند.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: طرحی برای اجرای توصیه‌های گزارش مستقل آماده‌شده درباره آنروا وجود دارد. از کشورهای عضو و طرف‌های کمک‌کننده می‌خواهم که تامین مالی لازم برای تداوم کار آنروا را انجام بدهند.

گوترش در پایان مدعی شد: ما به اقدام برای دستیابی به راه حلی بر پایه پایان اشغالگری و تاسیس کشور قابل زندگی فلسطین پایبندیم.

کد خبر 6093581

دیگر خبرها

  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • جهان از اسرائیل می‌خواهد از حمله به رفح اجتناب کند
  • گوترش تحقیقات درباره گور‌های دسته‌جمعی غزه را خواستار شد
  • سازمان ملل خواستار تحقیقات مستقل درباره گورهای دسته جمعی در غزه شد
  • گوترش: تحقیقاتی مستقل درباره گورهای جمعی غزه انجام شود
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی