Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگویی، با اشاره به الحاق محله جمکران به حریم شهری قم، اظهار داشت: منطقه ۵ شهرداری قم افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ساکنان بومی جمکران نیز ۸ هزار نفر بوده و ۵ هزار نفر نیز اتباع این منطقه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از جمعیت این منطقه را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: تدقیق شوارع و معابر جمکران و مطرح کردن آن در کمیسیون ماده ۵ از اقدامات مهم طی ماه‌های اخیر بوده است و هم‌اکنون شهرداری قم منتظر پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای شروع عملیات اجرایی و تدقیق شوارع و معابر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: در صورت موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با طرح تدقیق شوارع و معابر محله جمکران، ضمن مشخص شدن سرانه‌های فضای سبز، فرهنگی و آموزشی، عملیات اجرایی آن نیز ممکن خواهد شد.

وی اضافه کرد: تثبیت عرض شوارع نیز در همین راستا توسط شهرداری قم انجام و پس از مطرح‌شدن آن در کمیسیون ماده ۵، هم‌اکنون نیازمند نظر نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری برای آزادسازی شوارع و املاک است.

قراچورلوی با تأکید بر ضرورت توسعه سرانه‌های سبز در منطقه جمکران اظهار داشت: برای طراحی یک بوستان محلی در محله جمکران زمینی مشخص‌شده و طرح نهایی آن به‌زودی تصویب خواهد شد.

وی یادآور شد: منطقه جمکران از نظر زیرساخت و توسعه شرایطی کاملاً شبیه به روستا دارد و برای تبدیل آن به بخشی از شهر نیازمند تغییرات اساسی و همکاری اهالی و مالکان بومی است تا زمین لازم جهت احداث فضاهای سبز، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و غیره فراهم گردد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی بودجه جهت توزیع آسفالت، چاه‌های جذبی و توسعه زیرساخت‌ها محله جمکران در بودجه سال جاری، اذعان کرد: عرض خیابان ظهور در قسمت حریم شهری ۲۰ متری و در محدوده خارج از رینگ شهری ۶۰ متر در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/78023

منبع: فارس

کلیدواژه: جمکران شهرداری قم منطقه جمکران شورای عالی شهرسازی محله جمکران شهرداری قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد

شهردار اصفهان در حکمی سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان را منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «علی قاسم‌زاده» شهردار اصفهان در حکمی سعید صادقانی را به عنوان «سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای» منصوب کرد.

در متن حکم شهردار اصفهان خطاب به سعید صادقانی آمده است:

«با عنایت به لزوم نظارت بر حسن اجرای طرح‌های توسعه شهری و فرایندهای مرتبط با تغییر کاربری، بنا به پیشنهاد معاون محترم شهرسازی و معماری به موجب این حکم جنابعالی را که فردی متعهد متخصص و صاحب تجربه در حوزه شهرسازی و معماری هستید، به سمت سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای منصوب می‌نمایم.

در این مسیر از شما می‌خواهم در افق نگاه و اندیشه رهبر حکیم انقلاب با نگاهی تحول‌آفرین و با بهره‌گیری از نظرات صاحبان اندیشه و با رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی در ارائه خدمت صادقانه متواضعانه و بدون منت به مردم همت گمارید تا اصفهان بیش از پیش شهر زندگی باشد.

امید است صرفاً رضایت خداوند متعال را در امور و تصمیم‌هایتان در نظر بگیرید و با بهره‌گیری از ظرفیت همکاران و کارشناسان متخصص در انجام وظایف آن اداره کل موفق و پیروز باشید.»

کد خبر 747510

دیگر خبرها

  • آزاد سازی ۱۳هزار پلاک فرسوده حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • احداث زیرگذر حصه شمالی در ۱۴۰۳
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد