نمایش ۶۰ اثر از هنرمندان معاصر نقاشی ایران در «ریسایز»
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۸۰۳۳
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری، مجموعه نمایشگاههای «ریسایز» سال گذشته با عنوان آثار کوچک راهاندازی شده و هر سال در فصل بهار به معرفی و نمایش آثاری در ابعاد کوچک از هنرمندان معاصر ایران میپردازد. این نمایشگاه با هدف بیان ارزشمندیهای آثاری در ابعاد کوچک از هنرمندان بزرگ و شاخص هنر تجسمی ایران برگزار میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه به قلم حسین گنجی، منتقد حوزه تجسمی نوشته شده است: «ریسایز ضمن اینکه میخواهد مخاطبین بیشتری از طبقات مختلف را درگیر هنر کند و بر اهمیت آثار کوچکتر تاکید داشته باشد، قصد دارد خط بطلانی بر این نگاه باقی مانده از سنت بکشد و با انتخاب آثاری از هنرمندان سرشناس نشان بدهد که امر کوچک نه تنها زیباست، که چه بسا عمیقتر و ارزندهتر از امر بزرگ باشد. چرا که هنرمندان بزرگ برخی از ایدههایشان را که در ابعاد بزرگ اجراپذیر نبوده، در ابعاد کوچکتر محقق ساختهاند و این نکته که سازوکار بازار هنر با قیمتگذاری کمتر، بستر بهرهمندی از آنها را برای طیف وسیعتری فراهم آورده، خود امر ارزشمندی است.»
محمد احصایی، احمد اسفندیاری، مرتضی اسدی، محمد آریایی، فرح اصولی، پروانه اعتمادی، نصر الله افجهای، علی اکبر صنعتی، هانیبال الخاص، ام اسمارت، ناصر اویسی، فریون آو، رضا بانگیز، هوشنگ پزشک نیا، شیده تامی، صادق تبریزی، محمدعلی ترقی جاه، علیرضا چلیپا، قاسم حاجی زاده، سلمان خوشرو، میرعبدالرضا دریابیگی، حسینعلی ذابحی، سهراب سپهری، حسین زنده رودی، مهدی سحابی، مصطفی سرابی، همایون سلیمی، جلال شباهنگی، رضوان صادق زاده، علی اکبر صادقی، ناصر عصار، محمد فاسونکی، گلناز فتحی، راشین قربی، سیاوش کسرایی، پرویز کلانتری، امیر کمند، داوود کوچکی، فرهاد گاوزن، علی گلستانه، فریده لاشایی، بهداد لاهوتی، حسین محجوبی، اردشیر محصص، منوچهر معتبر، سیراک ملکنیان، فرشید ملکی، علی نصیر، منوچهر نیازی و کیان وطن هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
علاقهمندان میتوانند از تاریخ ۲۳ تا ۳۱ اردیبهشت هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۰ (روزهای تعطیل از ۱۶ تا ۲۰) به گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به اتوبان همت، خیابان گلنبی، میدان احمدی روشن، خیابان ساسانیپور، کوچه قندی، شماره ۶ مراجعه کنند.
کد خبر 5487302منبع: مهر
کلیدواژه: گالری آرتیبیشن محمد احصایی حسین محجوبی حسین زنده رودی جلال شباهنگی سهراب سپهری منوچهر معتبر بهداد لاهوتی صادق تبریزی نقاشی تئاتر ایران فیلم کوتاه فیلم سینمایی کارگردان تئاتر سریال ایرانی هنرمندان تئاتر محمد خزاعی نمایشنامه نویسی پیمان جبلی حوزه هنری سازمان سینمایی بنیاد سینمایی فارابی موسیقی نواحی مسعود دلخواه
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آبهای نیلگون، روی پرده نقرهای
گرچه گذشته از معدود آثاری نظیر «جنگ نفتکشها» دست سینمای ایران از ساخت فیلمهایی با محوریت خلیج فارس خالیست، اما این دریای ناپیدا از کران، همواره بستر ساخت آثاری با مضامین گوناگون از جنگی تا تاریخی بوده است؛ یک موقعیت خاص جغرافیایی با جاذبههای چشمنواز دیداری که هر کارگردانی را برای بهره از بحر گرم و نیلگونش وسوسه میکند.
«ناخدا خورشید» از آثار دوستداشتنی سینمای ایران به کارگردانی ناصر تقوایی یکی از آن فیلمهاست که لنج ناخدایش در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس در گذر است. رسول ملاقلیپور نیز برای ثبت سکانسهای جنگی چهارمین فیلم بلند سینمایی خود با نام افق به آبهای گرم دریای جنوب متوسل شده است تا هجوم رزمندههای ایرانی به اسکله راداری عراق در جریان هشت سال دفاع مقدس را در چنین فضایی تصویر کرده باشد.
امیرو در «دونده» امیر نادری از دیگر شخصیتهاییست که یاد خلیج فارس را در اذهان سینمادوستان زنده میکند. گرچه نظیر سایر فیلمها پهنای بیکران آبهای آبی جنوب منظور مخاطب نمیشود، اما خلیج فارس، از مضامین اصلی داستان و عبور از آن دغدغه مهم «امیرو» است. «موج مرده» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا نیز راوی روزهای پایانی خدمت یکی از فرماندهان نیروی دریایی است که اتفاقات عجیبی را در دل دریای خلیج فارس پشت سر میگذارد.
اما سهم قابهای محمد بزرگنیا از آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس، بیش از هر کارگردان دیگری بوده است. «کشتی آنجلیکا» دومین تجربه فیلمسازی این کارگردان، به بهانه غرق شدن کشتی محمول طلا و نقره در آبهای جنوب میگذرد. همچنین محمد بزرگنیا به سال 1372، «جنگ نفتکشها» را کلید میزند، فیلمی که سهم خلیج فارس بهواسطه جنگ ایران و عراق که دامنهاش تا آبهای گرم جنوب کشیده شده، بیش از قاب و تصویر است.
«راه آبی ابریشم»، اثری پر بازیگر که به سفر طولانی یک ناخدا برای رساندن مالالتجارهای به چین میپردازد، سومین فیلم محمد بزرگنیا با نقشآفرینی پهنه بیکران دریای جنوب است. در این فیلم، سفر پرماجرای ناخدا از آبهای نیلگون خلیج فارس آغاز میشود.
خلیج فارس هنوز از سینمای ایران طلب دارد و باید خیلی بیشتر سهمش را از سینمای ایران بگیرد.
باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر