Web Analytics Made Easy - Statcounter

دستگاه چاپگر سه بعدی دارای محفظه بسته هیتردار تولیدی شرکت دانش بنیان آیدیزاین در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایران اکونومیست، دستگاه چاپگر سه بعدی Vandar۳۵۰pro امروز (چهارشنبه) در دومین روز از برگزاری یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (اینوتکس ۲۰۲۲) رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داشتن محفظه بسته هیتردار جهت تنظیم مستقل دمای محفظه، پرینت بدون تاب قطعات بزرگ از پلیمرهای مهندسی ASA، HIPS، ABS، ‌ سیستم هد دو نازل مجهز به مکانیزم بالا و پایین رونده، عمر بالای مکانیزم ها به دلیل خارج بودن از محفظه گرم، قابلیت اطمینان بسیار بالا، مجهز به اکسترودر  Dual DRIVE، بورد کنترلر ۳۲ بیتی، میز cnc مجهز به ریل و واگن و بال اسکرو، هیتر سطح ساخت و طراحی منحصر به فرد جهت یکنواختی دمای سطح از جمله ویژگی های این دستگاه است.

این دستگاه مجهز به محفظه بسته برای فیلامینت ها است که باعث کنترل رطوبت فیلامنت ها نیز می شود.

امیرحسین محمودی مدیرعامل شرکت دانش بنیان آیدیزاین در خصوص تولید و روند تحقیق و توسعه محصول گفت:‌ این دستگاه نقطه شروعی برای صنعت چاپگر سه بعدی است. هر چه که در اطراف خود می‌بینید قابلیت ساخت با چاپگر سه بعدی را دارد، شروع کار ما به سال ۹۰ برمی‌گردد که پنج دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف به سراغ فناوری ناشناخته ای به نام چاپگر سه بعدی رفتند.

وی ادامه داد: ما در ابتدا کار خود را با ساخت دستگاه چاپگر SLS شروع کردیم که به دلیل ناآشنایی و همخوانی با بازار موفق نبود، لذا مجددا با آگاهی و دیدگاهی متفاوت به بازار ورود کردیم.

وی بیان کرد: پرینتر vandar ۳۵۰ pro با هدف برداشتن دو مانع به وجود آمد، اول قطعه ای که بر پایه نیازهای صنعتی و بسیار گران بود، دوم قطعاتی که ارزان بودند و از خواص لازم برای صنعت برخوردار نبودند. چاپگر سه بعدی وندار ۳۵۰ پرو این دو مانع را برمی‌دارد، از این دستگاه می‌توان برای تولید قطعه نهایی استفاده کرد و کیفیت قطعات ساخته شده به دست این چاپگر برای استفاده صنعتی مناسب است. 

این فناور ادامه داد: طبق تحقیقات ما این دستگاه نمونه داخلی ندارد و در خارج نیز به صورت محدودی تنها در کشورهایی نظیر، اسپانیا، آمریکا، چین و لهستان موجود است، برنامه ما در آینده ورود به بازار جهانی است.

محمودی اظهار داشت : سیستم حرارتی  مکانیسم مکانیکی و نرم افزار سفارشی سازی قطعه این دستگاه به طور کامل به دست محققان ایرانی ساخته شده است. هزینه منابع انسانی در ایران کمتر از سایر کشورهاست اما مواد اولیه قیمت بالایی دارد با این حال دستگاه مرینتر سه بعدی ما کمترین قیمت را دارد. این دستگاه با نگاه صادراتی ساخته شده و موارد لازم برای اخذ گواهینامه‌های خارجی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: این چاپگر سه بعدی با میز کار بزرگی ساخته شده و می‌تواند مکعبی به ضلع ۳۵ سانتی متر را به شکل یک تکه بسازد، قطعات بزرگ‌تر نیز به شکل چند تکه ساخته می‌شود، اغلب مشتریان ما شرکت‌های تجهیزات پزشکی دانش‌بنیان، مخابرات و صنعت الکترونیک هستند.  

در ادامه این رویداد قرارداد توافق فروش این محصول با دانشگاه صنعتی شریف با حضور امیرحسین محمودی مدیرعامل آی دیزاین و  عبداللهی مدیر آزمایشگاه ساخت افزودنی دانشگاه صنعتی شریف امضا شد.  

عبداللهی در موردکاربرد این چاژگر گفت: کاربردهای این دستگاه بیشتر پزشکی در زمینه ایمپلنت و گایل های جراحی است.

یازدهمین نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ از روز گذشته ۲۰ اردیبهشت با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور آغاز به کار کرد و تا ۲۳ اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برپا است.

این نمایشگاه در فضایی به وسعت پنج هزار متر و با حضور حدود ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و صنعتی داخلی، استارتاپ، شتاب دهنده، شرکت فناور مستقر در پارک های علم و فناوری و مراکز رشد برپا شده است که جدیدترین محصولات و خدمات فناورانه به بازدیدکننده های حضوری و برخط ارایه می شود.

 

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: پرینتر سه بعدی ، نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری اینوتکس ، دانشگاه صنعتی شریف

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پرینتر سه بعدی نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری اینوتکس دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه صنعتی شریف چاپگر سه بعدی محفظه بسته دانش بنیان ساخته شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی

رییس پارک علم و فناوری خراسان شمالی از توافق با شهرک‌های صنعتی استان به منظور ایجاد شهرک فناوری با ۳۰ هکتار وسعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، علی قربانی امروز چهار شنبه در حاشیه کلنگ زنی پروژه انتقال آب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی، پارک علم و فناوری را حلقه‌ی واسط میان مردم و دولت خواند و از توافق با شهرک‌های صنعتی استان برای ایجاد شهرک فناوری در ضلع شمالی پارک به وسعت ۳۰ هکتار خبر داد.

وی پارک علم و فناوری خراسان شمالی را دبیر خانه‌ی کشوری صنایع خلاق و دبیرخانه‌ی ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان توصیف کرد و گفت: برای تسریع در انجام امور، بوروکراسی اداری در پارک و واحد‌های زیر مجموعه عملا وجود ندارد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: رتبه پارک استان که در سال گذشته ۲۶ کشوری بود، امسال با ۱۳ رتبه ارتقا به ۱۳ کشوری رسیده است.

قربانی از رفع موانع ضابطه‌ای شهرداری در خصوص استقرار شرکت‌های فناوری در پارک علم و فناوری نیز خبر داد.

دیگر خبرها

  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • جاسوسان صنعتی - بمب ایرانی
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • ایجاد ۳۰ هکتار شهرک فناوری در خراسان شمالی