Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از اساتید دانشگاهی و دینی از کشورهای آمریکا، کانادا و اتریش با حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی در ابتدای این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با این هیئت با اشاره به لزوم انعکاس واقعیت‌های ایران اظهار کرد: شما واقعیت‌ها را با چشم خود می‌بینید و باید سفیرانی برای بیان این واقعیت‌ها به ملت‌های خود باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: یکی از بحث‌های مطرح شده در فلسفه تاریخ این است که اصل اولی جنگ است یا صلح؟، شاهد هستیم که برخی فلسفه خشونت را مطرح می‌کنند و می‌گویند که انسان برای قدرت داشتن باید بر دیگران چیره شود. کسانی که با دین آشنا باشند، نمی‌توانند جنگ و خشونت را به دین نسبت بدهند، این ادعا را در مورد همه گونه ادیان داریم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: همه پیامبران از طرف خداوندی آمدند که دارای صفت رحمت است، واژه رحیم در قرآن ۲۲۸ بار آمده است و قطعاً بسامد این واژه با خشونت، همسانی ندارد. پیامبر اکرم (ص) برای این مبعوث شدند که رحمتی برای همه باشند و در قرآن کریم نیز به این مساله اشاره شده است. پیامبر اکرم (ص) فرمودند من برای این مبعوث شدم که رحمت منتشر شود و شیوه مدیریت ایشان براساس رحمت بود.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به تحریف‌های مستشرقان اظهار کرد: برخی از مستشرقان به این دلیل که نتوانستند تحلیل درستی از زندگی پیامبر (ص) و جنگ‌هایشان داشته باشند، خشونت طلبی را به پیامبر (ص) نسبت دادند و گفتند چیزی که باعث گسترش اسلام شد، شمشیر بود که این تحریف واقعیت است. در حقیقت عاملی که باعث رشد اسلام در جوامع بشری شد، اخلاق پیامبر (ص) و تعالیم اسلام بود اخلاقی که در قرآن مورد ستایش خداوند قرار گرفته است.

همه جنگ‌های پیامبر (ص)، دفاعی است

وی ادامه داد: یک زمانی در آلمان، مستندی از فیلسوفی پخش شد و در آن گفته شد پیامبر (ص) حکم به قتل عام یهودیان را داد، مسأله‌ای که موجب شد دوباره جنگ‌های پیامبر (ص) به خصوص با یهودیان را مطالعه کردم و متوجه شدم که این سخن ناشی از عدم تعمق در تاریخ اسلام بوده است. همه جنگ‌های پیامبر (ص)، جنگ‌های دفاعی در برابر خودکامگی بوده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: یک نکته مهم که باید اشاره کنم این است که اسلام مدافع صلحی براساس عدالت است که کرامت را در جامعه بشری، ترویج دهد. باید بگویم که یک صلح مثبت و یک صلح منفی داریم. یک عده می‌گویند که باید در برابر خودکامه ها، صلح کرد و نسبت به ظلم هیچ واکنشی، نشان نداد ما این صلح را صلح منفی و منفعل می‌دانیم.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به صلح در مکتب اهل بیت (ع) اظهار کرد: در مکتب اهل بیت (ع)، صلح باید زمینه ساز تحقق کرامت واقعی انسان باشد، صلحی که براساس کرامت است، قرآن کریم وقتی که به بحث کرامت می‌رسد، خداوند را به عنوان اکرم و پیامبر اکرم (ص) و قرآن مجید را به عنوان کریم، مطرح می‌کند، اسلام با صلحی که کرامت انسانی را حفظ کند، موافق است، اسلام و مکتب اهل بیت (ع)، صلح را عادلانه یا کرامت محور، مطرح می‌کند و این همان صلح مثبت یا صلح فعال است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) که نزد مسلمانان، محترم است و به خاطر عدالت، شهید شد، در وصیت نامه خود خطاب به امام حسن (ع) گفت که در کنار مظلومان باش و در برابر مظلومان قرار بگیر.

زبان عقل و فطرت، مهم‌ترین راه برای فهم قرآن است

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: در مورد واژه‌های صلح و عدالت و معنویت، باید یک نوع بازنگری و تعریف دوباره براساس دیدگاه عقلی و شهودی صورت بگیرد، مکتب اهل بیت (ع) با زبان عقل و فطرت، صلح و برخورد عادلانه در برابر خودکامگان را ترویج می‌کند. زبان عقل و فطرت، مهم‌ترین راه برای فهم قرآن است، زبان محاوره قرآن، زبان عربی است که یک زبان جهانی نیست، آنچه انسان را متوجه می‌سازد، زبان عقل و فطرت است.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با اشاره به جامعیت قرآن اظهار کرد: سال‌ها پیش پروژه‌ای پژوهشی در نزدیکی شهر برلین، توسط مرکزی پژوهشی مطرح شده بود تا توجه دهد که زبان قرآن، زبان جهانی نیست و قرآن نمی‌تواند کتابی برای انسان‌های انگلیسی زبان باشد، دست اندرکاران این پروژه توجیه نبودند که زبان قرآن، یک زبان فطری و این کتاب، فراعصری می‌باشد. قرآن برای همه انسان‌ها در همه اعصار و امصار می‌تواند قابل استفاده باشد، در همایش سه روزه‌ای در برلین به این مساله پاسخ دادم، آنها می‌خواستند بگویند که تنها موعظه‌های قرآن، قابل استفاده است، من گفتم که همه آیات قرآن برای همگان در همه عصرها، قابل استفاده می‌باشد.

امام علی (ع)، ذره‌ای از موضع عدالت کوتاه نیامد

وی ادامه داد: آن قدر موضع عدالت در برابر صلح، مهم است که امام علی (ع)، ذره‌ای از موضع عدالت کوتاه نیامد و در نهایت به شهادت رسید، ما معتقد هستیم که صلح هیچ گاه نباید به تضییع حقوق بشر در جامعه بشری، منجر شود، حقوق بشر در چهارده قرن پیش توسط پیامبر اکرم (ص)، مطرح شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) افزود: ما براساس مفاهیم هستی شناسی حیات و وجود انسان را محترم می‌دانیم در اندیشه حکمی ما انسان واسطه اتصال عالم ماده و عالم معناست لذا ملاصدرا در شواهدالربوبیه قتل نفس را پس از سد باب معرفت الهی بالاترین گناه می‌داند. بر اساس صلح عادلانه از منظر دینی، مخالف این هستیم که عده‌ای از سلاح‌های کشتار جمعی، برخوردار شوند و بشریت را تهدید کنند، ما معتقدیم که سازمان ملل که مدافع حقوق انسان است، نباید تنها به ابراز نگرانی بسنده کند و باید در برابر ظالمان بایستد.

دعوت سفر به آمریکا را در صورت فراهم شدن شرایط، می‌پذیرم

وی خاطرنشان کرد: ما علاقه مند به ملت‌های جهان از جمله ملت آمریکا هستیم و دعوت سفر به آمریکا را در صورت فراهم شدن شرایط، می‌پذیرم.

ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع)، تاکید بر متلازم بودن صلح با عدالت، مهم بودن بحث کرامت انسانی، رحمت همه گیر خداوند نسبت به انسان‌ها، اشاعه اطلاعات غلط در مورد ایران و ملت ایران توسط دولت و رسانه‌های آمریکا، ناآگاهی مردم آمریکا در خصوص واقعیت‌های ایران و دعوت از آیت الله رمضانی برای سفر به آمریکا از جمله نکات مطرح شده توسط شخصیت‌های دینی و دانشگاهی از کشورهای آمریکا، کانادا و اتریش در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بود.

کد خبر 5487290 فاطمه علی آبادی

منبع: مهر

کلیدواژه: یهودیان قران ایران قرآن مجید آلمان آیت الله رضا رمضانی قرآن کریم قرآن اتریش ایالات متحده امریکا کانادا برلین مجمع جهانی اهل بیت ع ملاصدرا نشست علمی قرآن معرفی کتاب تخریب بقیع فعالیت های قرآنی اصول فقه ایران شیعه نقد کتاب نهج البلاغه قرآن کریم فلسفه انقلاب اسلامی ایران شیعیان حجت الاسلام و المسلمین رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت مکتب اهل بیت پیامبر اکرم واقعیت ها مطرح شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از ورزش سه، مربی پرتغالی سپاهان، به لحاظ اخلاقی بی‌تردید یکی از متفاوت‌ترین مربیان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده است. فارغ از آرامش و ادبیات مودبانه‌ای که او در برابر سوالات غالباً چالشی، یکی از ویژگی‌های قابل تحسین او، علاقه‌ای است که نسبت به فرهنگ، هنر و موسیقی ایرانی بروز می‌دهد. این طرز تفکر، دقیقاً نقطه مقابل برخی مربیان اروپایی است که حتی با وجود سال‌ها حضور در ایران، نگاه بالا به پایین و اظهارنظرهای توأم با نیش و کنایه را حفظ می‌کنند.

حادثه‌ای که زندگی مورایس را تغییر داد

به گفته برخی نزدیکان این مربی، ماجرای عجیبی زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. ماجرایی که کمتر درباره آن صحبت شده است.

او پیش از اینکه پیشنهاد سپاهان را بپذیرد و به ایران سفر کند، در یک سانحه رانندگی دچار وضعیتی شبیه بیهوشی و کما می‌شود و پس از بهبودی، نوع نگاه وی به زندگی به کلی متفاوت شده است.

می‌خواهم مسلمان شوم

اما آنچه مدیران باشگاه سپاهان را شگفت زده کرد، این بود که مورایس چندی پیش به باشگاه مراجعه کرده و می‌گوید: «من می‌خواهم مسلمان شوم. باید از کجا شروع کنم؟»
به منظور راهنمایی این مربی پرتغالی، ابتدا از طریق بخش فرهنگی باشگاه سپاهان، مسائلی در خصوص عرف، شرع و قانون در ایران و دین اسلام برای وی توضیح داده شده و بلافاصله مقدمات شرعی تشرف مورایس به دین مبین اسلام انجام شده است. وی همچنین در محضر یکی از علما، شهادتین را به زبان جاری ساخته و شرعا مشرف به دین اسلام شد و شیعه گردیده است.
نکته دیگر اینکه به موازات این اقدامات، یک مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی در کنار وی، فرایند آشنایی و آموزش مبانی اعتقادی و نیز پاسخگویی به سوالات مورایس را برعهده داشته است.

ازدواج با دختر ایرانی

از مدت‌ها قبل زمزمه‌هایی مبنی بر ازدواج قریب الوقوع ژوزه مورایس با یک بانوی ایرانی در جریان بود. موضوعی که همراه با خبر تشرف او به دین اسلام، پررنگ‌تر شد و رسانه‌ها نیز درباره آن صحبت کردند.
در این خصوص گفته می‌شود مسائل شرعی ازدواج مورایس با همسر ایرانی‌اش اتفاق افتاده و طی چند روز آینده این مراسم به صورت رسمی برگزار می‌شود.

کد خبر 847534 برچسب‌ها اسلام ویژه ورزشی چهره‌های مشهور باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • اتفاق باورنکردنی که باعث شد مورایس مسلمان شود | او گفت می‌خواهم مسلمان شوم، باید از کجا شروع کنم؟ | ماجرای مشاور مذهبی با آشنایی کامل به زبان انگلیسی
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • شعر و ادب پارسی دومین زبان جهان اسلام است
  • محکم‌ترین اصل قانون اساسی اسلام که در نهج البلاغه آمده است
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • کارگر خالق و محور در امر تولید است