Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سفرای نروژ و آلمان با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

یعقوبعلی نظری در این دیدار گفت: سال‌هاست تحت تأثیر تحولات کشور افغانستان، میزبان پناهندگان این کشور هستیم، ایران در این سال‌ها از این مهمانان پذیرایی کرده است.

وی افزود: در شهر مشهد و اردوگاهی مخصوص این میزبانی انجام می‌شود، اخیراً نیز با تحولات افغانستان، سیل پناهندگان افغانستانی بیشتر شده و امکانات و ملزومات بیشتری نیاز است تا از این مهمانان پذیرایی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خراسان رضوی گفت: این موضوع انسانی مشترک بین همه کشورهاست که کمک همه کشورها به‌خصوص کشورهای آلمان و نروژ در این خصوص قابل تقدیر است، امیدواریم با همکاری بیشتر بین کشورهای مختلف بتوانیم بیشتر به این پناهندگان خدمت کنیم.

وی اضافه کرد: در بخش اردوگاهی در تربت جام نیاز بیشتری داریم تا خدمات مطلوب‌تری داده شود
همچنین نیاز به ساخت اردوگاه جدید است.

نظری بیان کرد: امروز افغانستان با مشکلاتی مواجه است و بخشی از مردم این کشور به سمت ایران و سایر کشورها به‌عنوان پناهجو آمده‌اند و امیدواریم از نگاه بشردوستانه بتوانیم میزبانی خوبی داشته باشیم.

سفیر آلمان در ایران نیز در این دیدار، گفت: به دلیل شرایط کرونایی در دو سال گذشته فرصت سفر به مشهد میسر نبود، تأثیر شرایط جدید افغانستان روی خراسان رضوی کاملاً قابل درک است.

هانس اودو موتسل افزود: خراسان رضوی به لحاظ همجواری با افغانستان بیشتر از تحولات آن کشور متأثر می‌شود و به همین دلیل این استان برای تمرکز خدمات و اعتبارات در این خصوص انتخاب شده است.

سفیر نروژ در ایران نیز در این دیدار اظهار کرد: حضور در مهمان‌شهر فرصتی برای یادگیری بیشتر است، با مسئولان کشورمان در خصوص تحولات در ایران بعد از بحران افغانستان و کمک‌هایی که در این خصوص می‌توان انجام داد، مذاکراتی خواهیم داشت.

سیگوال هاوگه افزود: برای سازمان‌هایی نظیر «سازمان امور پناهندگی نروژ» که در خراسان رضوی فعال است، دریافت به موقع مجوزهای ضروری مورد نیاز است و نیاز است مساعدت لازم در این خصوص صورت گیرد.

کد خبر 5487458

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی مشهد استاندار خراسان رضوی یعقوبعلی نظری مهاجران افغان تربت جام آلمان سفیر نروژ در ایران بوشهر کرمانشاه ویروس کرونا آمار کرونا خطبه های نماز جمعه احتکار گروههای جهادی بسیج سازندگی آلودگی هوا خراسان رضوی ایلام نانوایی گرد و غبار مشهد خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی

معاون قضایی رئیس دادگستری در امور اجتماعی و پیشگیری از جرم خراسان رضوی از کاهش برخی جرایم در حوزه های قضایی در پی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی خبر داد و گفت: شاهد سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل ۴۵۰۰ مورد پرونده، پیشگیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر مرتضوی امروز در نشست مدیران حوزه پیشگیری  از جرم در مشهد اظهار داشت: با تلاش مسئولان، قضات و کارمندان مجموعه قضایی خراسان رضوی در سال 1402 و اهتمام بر اجرای محورهای سند تحول قضایی از جمله در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم، شاهد اتفاقات خوبی در زمینه کاهش جرایم بودیم.

وی با تشریح برخی اقدامات صورت پذیرفته توسط این حوزه در سال گذشته بیان کرد: طرح ها و برنامه‌های متعدد ومتنوعی با رویکرد اجتماعی و با استفاده از ظرفیت های مردمی، با محوریت این معاونت به مرحله اجرا در آمد که نتیجه آن در نهایت به ارتقاء رضایت‌مندی اقشار مختلف اجتماعی انجامید.

معاون قضایی رئیس دادگستری خراسان رضوی گفت: اقدامات گسترده‌ای توسط دستگاه قضایی با همیاری سایر سازمان‌ها در زمینه صیانت و تحکیم بنیان خانواده به انجام رسید که ماحصل آن کاهش پرونده‌ها در زمینه طلاق و افزایش ایجاد سازش در این‌گونه پرونده‌ها و سایر پرونده‌های مرتبط  از جمله حضانت و ملاقات طفل بود، به نحوی که با اقدامات جمعی پیشگیرانه و حمایتی، شاهد سازش 25 درصدی در پرونده‌های طلاق بودیم که از تشکیل 4500 مورد پرونده، پیشگیری شد.

مرتضوی افزود: در پی اقدامات مؤثر پیشگیرانه در زمینه پرونده های حضانت و ملاقات طفل نیز بیش از 50 درصد سازش داشتیم. از جمله اقدامات دیگر، اجرای طرح قاضی مدرسه در تعداد زیادی از مدارس بود که جلسات متعددی با رویکرد ارتقای آگاهی‌های حقوقی برای دانش آموزان، والدین و مربیان در مناطق مختلف شهری توسط قضات برگزار شد.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های موفق این معاونت در سال گذشته، راهبری قرارگاه اجتماعی زندان بود که با محوریت مجموعه قضایی و همیاری و همکاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف شکل گرفت و سیاست‌های اصولی دستگاه قضایی در زمینه کاهش جمعیت کیفری، توانمند سازی مددجویان، باز اجتماعی کردن آنها و حمایت از خانواده‌ها و مراقبت پس از خروج زندانیان به نحو مطلوب دنبال شد که علاوه بر آزادی تعداد قابل توجی از مددجویان، زمینه‌های اشتغال تعدادی از این افراد نیز فراهم شد به صورتی که در بهار امسال بیش از 3600 نمادهای شهری و فلاور باکس برای تزئین شهر توسط این افراد ساخته و در معرض دید شهروندان قرار گرفت.

مرتضوی گفت: در پاسخ به مطالبات عمومی، اقدامات منسجمی نیز در زمینه برخورد با جرایم مربوط به سرقت صورت گرفت که در نتیجه این اقدامات، شاهد کاهش جرایم مربوطه در 15 حوزه قضایی بودیم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و هرات افغانستان
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد