Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز چهارشنبه در این نشست افزود: یکی از معضلاتی که در شهر بندرعباس وجود دارد،مساله بوی نامطبوع فاضلاب است که مردم و گردشگران از آن رنج می‌برند.
 وی بیان داشت: باید برای حل این معضل اقداماتی که سریع به نتیجه برسد از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام شود و شاهد کاهش و از بین رفتن این بوی بد در شهر بندرعباس باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار هرمزگان اظهارداشت: طرح انتقال پساب فاضلاب شهر بندرعباس به صنایع غرب یکی از مهم‌ترین طرح‌های استان هرمزگان است که باید به سرعت به سرانجام برسد. 
در این نشست در خصوص نحوه دریافت و تخصیص اعتبارات به طرح انتقال پساب به صنایع غرب بندرعباس نیز تصمیم گیری شد، همچنین پروژه برق رسانی به این طرح دیگر مبحث مهم مطرح شده در جلسه امروز بود.
در این نشست دستگاه‌های مرتبط گزارش های خود را از آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای به پایان رساندن این طرح را تشریح و موانع و مشکلات موجود را مطرح کردند.
شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج فارس کنسرسیومی متشکل از هفت شرکت و صنعت شامل سازمان ایمیدرو، شرکت فولاد هرمزگان، پالایشگاه بندرعباس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس، شرکت صنایع ملی مس ایران، شرکت فولاد ستاره سیمین هرمز و گروه سرمایه‌گذاری مادکوش است که با هدف سرمایه گذاری مشترک برای تصفیه و انتقال فاضلاب بندرعباس به صنایع غرب استان تشکیل شده است.

پساب فاضلاب تصفیه شده شهر بندرعباس یا همان طلای خاکستری که بیش از ۲ دهه مهمان آبزیان خلیج فارس بوده و دریا را آزار می دهد ؛ قرار است این بار با آغاز عملیات انتقال آن به صنایع غرب هرمزگان برای همیشه به دغدغه مردم و مسوولان این استان پایان دهد.

عملیات اجرایی مرحله نخست طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس دوم مردادماه 1400آغاز شد که با این اقدام ساماندهی فاضلاب بندرعباس با سرمایه گذاری بیش از ۲هزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی شد.

در مرحله اول این طرح به طول هشت کیلومتر خط انتقال و احداث ایستگاه پمپاژ ۱۰ هزار مترمکعبی است که اجرای این طرح موجب جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا در بندرعباس و رفع کامل این دغدغه زیست محیطی می‌شود.

بازسازی و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بندرعباس به ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، نوسازی و ارتقای ایستگاه پمپاژ اصلی، احداث تأسیسات انتقال پساب به طول ۲۵کیلومتر و احداث تاسیسات تصفیه تکمیلی و نمک زدایی برای استفاده پساب در صنعت به ظرفیت ۸۰هزار مترمکعب در شبانه روز، از اقداماتی است که در این طرح اجرا می‌شود.

تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس که در سال ۸۲ برای جمعیت ۳۲۰ هزار نفری این شهر ساخته شده بود، در ابتدا توان تصفیه محدودی داشت اما پیش بینی برای خرید پساب آن نشده بود که رفته و رفته با افزایش شمار مشترکان و گسترش شهر دیگر توان تصفیه ندارد لذا به صورت نیمه خام  وارد دریا می‌شود.

در حال حاضر پساب تولیدی از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس به ظرفیت ۱۱۰ هزار مترمکعب در شبانه روز وارد دریا می‌شود که این موضوع بسیار مورد انتقاد دوستداران محیط زیست بوده و بارها و بارها اعتراض‌های بسیاری نسبت به آن صورت گرفته است.

 
 
 


 

برچسب‌ها تصفیه خانه استانداری هرمزگان هرمزگان بندرعباس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه استانداری هرمزگان هرمزگان تصفیه خانه استانداری هرمزگان هرمزگان بندرعباس فاضلاب بندرعباس شهر بندرعباس صنایع غرب تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها

جلال علمدار مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به بارندگی شدید چند روز گذشته و بروز سیلاب در سطح استان یزد گفت: ساعت ۲۰ سه شنبه هفته جاری دبی تصفیه خانه فاضلاب استان یزد به یک هزار لیتر در ثانیه و تا ساعت ۲۳ به هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه رسید در حالی که ظرفیت عادی تصفیه خانه ۳۵۰ لیتر در ثانیه است. 
 
او با تاکید براینکه در مواقع بارندگی و آبگرفتگی از هدایت آب به داخل منهول‌های شبکه فاضلاب شهری باید جدا خوداری شود، افزود: هدایت روان آب‌ها به شبکه فاضلاب، افزایش دبی این شبکه را به دنبال خواهد داشت و این کار قطعا به پس زدگی روان آب‌ها در منازل شهروندان منجر می‌شود.
 
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یزد با بیان اینکه این روند همچنان تا پایان بارندگی‌ها برقرار است، ادامه داد: تاکنون گزارشی از قطعی آب اعلام نشده است، اما به طور قطع زیرساخت‌ها با خسارت مواجه شده که بعد از بارش‌ها قابل شناسایی و ارزیابی است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • افزوده شدن ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد