Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، هجوم متقاضیان معترض به تعیین دهک و همچنین جاماندگان یارانه کمک معیشتی به سامانه وزارت رفاه موجب شد که این سامانه با کندی مواجه شده و در بسیاری مواقع از دسترس کاربران خارج باشد.

بسیاری از شهروندان از دسترس نبودن سایت اعلامی از سوی وزارت رفاه گلایه ‌مندند و عنوان می کنند که موفق  به ورود و ثبت اطلاعات خود در این سامانه نمی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هجوم جاماندگان از دریافت یارانه را دلیل این موضوع عنوان می کند درحالی که تنها معترضان به تعیین دهک باید به این سامانه  مراجعه کنند.

در عین حال دیروز سازمان هدفمندسازی یارانه‌ اعلام کرد که ثبت نام از متقاضیان جدید یارانه، از قلم افتادگان، جاماندگان و منصرفان دوره قبل نیز به‌زودی از طریق وب‌گاه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و رسانه‌های جمعی اطلاع رسانی خواهد شد.

بنا بر اعلام این سازمان،‌ با تصمیات اتخاذ شده و بنا بر دستور رئیس جمهور متقاضیانی که به هر دلیلی از یارانه دوره‌های قبل محروم یا از ثبت نام یارانه جا مانده‌اند پس از طی مراحل ثبت نام و بررسی شرایط متقاضی در صورت واجد شرایط بودن مانند سایر مشمولان یارانه جدید نیز از این دو نوبت از یارانه بهرمند خواهند شد. 

اطلاعیه وزارت رفاه

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: شماره‌های تماس پاسخگویی به سئوال‌های مردم در مورد دهک‌بندی یارانه‌ها اعلام شد، جاماندگان یارانه با سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

در اطلاعیه شماره یک این وزارتخانه آمده است، شماره‌های تماس پاسخگویی به سئوالات مردم در مورد دهک‌بندی یارانه ها اعلام شد؛ جاماندگان یارانه با سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارتباط برقرار کنند.

مرکز روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای از راه‌اندازی شماره های پاسخگویی برای رفع دغدغه‌های مردم در مورد موضوع مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به شرح زیر خبر داد:

۱- افرادی که به هر نحوی از سال ۹۳ به بعد برای یارانه‌ها ثبت‌نام نکرده و یا از قلم افتاده بودند، لازم است در سامانه‌ای که قرار است سازمان هدفمندی یارانه‌ها در دسترس قرار دهد ثبت نام کنند؛ جزئیات بیشتر در این زمینه در اختیار سازمان هدفمندی قرار دارد.

۲- افرادی که به هر نحوه به دهک‌بندی خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق سامانه جامع رفاه ایرانیان در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادرس https://hemayat.mcls.gov.ir اعتراض خود را ثبت کنند و اگر اطلاعات اعلامی تایید شود یارانه آنها جبران خواهد شد.  

۳- شماره تلفن ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره گویای ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخگویی به سؤالات در این زمینه در اختیار مردم گذاشته می‌شود.

خبر مهم برای کسانی که اصلا یارانه نگرفته‌اند | جاماندگان یارانه به ۲ شیوه امکان اعتراض دارند

فقط معترضان به دهک‌ها به سایت وزارت رفاه مراجعه کنند

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سامانه وزارت رفاه به دلیل هجوم متقاضیان با کندی مواجه شده و باید فقط معترضان به دهک‌بندی مراجعه کنند.

مرتضی موتورچی به فارس گفت: فقط‌ کسانی که نسبت به دهک‌بندی خود اعتراض دارند ضرورت دارد به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند.

به گفته وی کسانی که یارانه آنها حذف شده و یا جزو افراد بازمانده از دریافت یارانه هستند، در آینده به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه کنند که سامانه آن سازمان هم در حال به‌روزرسانی است و هنوز اعلام نشده است.

موتورچی افزود: ترافیک افراد بازمانده و افراد حذف شده از یارانه موجب شده است که سامانه وزارت رفاه با کندی مواجه شود، در عین حال همکاران ما تلاش می‌کنند ظرفیت سامانه را ارتقا دهند. همچنین شماره گویای جدید با تعداد بیشتری پاسخگو در اختیار مردم قرار گرفته است که شماره ۰۲۱۶۳۶۹ و شماره جدید ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ در اختیار مردم قرار داده شده است.

مدیر روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد اینکه برخی می‌گویند در سامانه اعلام شده است که تقاضای شما پس از ۶ ماه بررسی و اعلام می‌شود، اظهار داشت: اینگونه نیست و در اسرع وقت تقاضاها و اعتراضات مردمی به میزان یارانه معیشتی بررسی و نتیجه آن اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر فقط کسانی به سامانه وزارت رفاه مراجعه کنند که سؤال یا اعتراض نسبت به دهک‌بندی خود دارند و اعتراض دارند که چرا در دهک‌ پایین یا بالای درآمدی قرار دارند.

موتورچی همچنین در مورد اینکه برخی شهروندان گلایه کردند که با وجود اینکه جزو مستمری‌بگیران یا بازنشستگان هستند اما یارانه معیشتی آنها  حذف شده است، گفت: فقط یارانه کسانی حذف شده که طبق معیارهای سامانه در دهک دهم و پردرآمد قرار دارند.

شما جزو کدام دهک یارانه‌ای هستید؟ | دهکی که یارانه نمی‌گیرد سازمان هدفمندی، یارانه کمک معیشتی جامانده‌ها را بررسی می‌کند

همچنین معاون فناوری نوین بانک مرکزی گفت: سازمان هدفمندی یارانه ها یارانه کسانی را که به حسابشان واریز نشده است را بررسی می کند.

مهران محرمیان معاون فناوری نوین بانک مرکزی در برنامه شبکه خبر در پاسخ به کسانی که می گویند پیش از این یارانه ماهانه را دریافت می کردند اما یارانه جدید «کمک معیشتی» به حساب آنها واریز نشده است، گفت: همه اینها را سازمان هدفمندی یارانه ها بررسی می کند و بانک در برابر اینها پاسخگو نیست.

محرمیان ادامه داد: برای بانک اطلاعات افراد و میزان مبلغی که باید به حساب آنها واریز شود، ارسال می شود.

دولت آغاز اجرای طرح اصلاح یارانه ها را اعلام کرده اما با وجود توضیحاتی که مسئولان درباره این طرح می دهند هنوز سئوالات زیادی بین مردم وجود دارد.

سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام کرده است به زودی سامانه‌ای را برای ثبت شکایات و اعتراضات اعلام می‌کند.

دسته بندی اعتراض‌ها نسبت به یارانه در ۲ سامانه | توضیحات جدید وزیر کار؛ معوقه‌های یارانه پرداخت می‌شود پاسخ به سئوالات مهم درباره یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی | اگر تاکنون یارانه نگرفته‌اید بخوانید؛ وارد سامانه نشوید | نحوه ثبت اعتراض به دهک تعیین شده کد خبر 675731 برچسب‌ها يارانه معيشتي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی بانک مرکزی سازمان هدفمندسازی یارانه ها یارانه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: يارانه معيشتي وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی بانک مرکزی سازمان هدفمندسازی یارانه ها یارانه سازمان هدفمندی یارانه ها کار و رفاه اجتماعی سامانه وزارت رفاه جاماندگان یارانه اعتراض دارند مراجعه کنند وزارت تعاون دهک بندی حذف شده ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ

 علیرضا عسگریان؛ معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه اکسپو (ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این نمایشگاه منحصر به فرد در کشور است و در حوزه تولیدات و صادرات فعال است.

وی افزود: وزارت کار یکی از مجموعه‌های بزرگ در حوزه صنعت و اقتصاد است و در زمینه‌های صنعتی مختلف فعالیت دارد.

عسگریان گفت: ما در حوزه دارویی، حمل و نقل و گردشگری و ... شرکت‌هایی داریم و فعال هستیم.

وی درباره میزان فعالیت وزارت کار در حوزه دارویی اظهار کرد: ما در صنعت دارویی در بحث تولید مواد اولیه و سایر دارو‌هایی تخصصی و عمومی بسیار مؤثر عمل کرده است.

وی افزود: وزارت کار نیز دارای زیر مجموعه‌های اقتصادی و صنعتی گسترده است. در حوزه پتروشیمی متعددی از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید درون خانواده وزارت کار فعال هستند. همچنین بزرگترین هلدینگ‌های حمل و نقل کشور درون وزارت کار است. همچنین در صنعت دارویی، ریلی و ساختمان و سیمان ما حرف اول را در کشور ایران می‌زنیم.

عسگریان ادامه داد: در مجموع ۵ صندوق بزرگ کشور در وزارت کار قرار دارند که تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری مهمترین آنها هستند و شرکت‌های بزرگی هستند.

وی افزود: مهمترین وظیفه ما تحلیل بازار جهانی است و بازار ۳۰ کشور درحال تحلیل است. کشور‌های اوراسیا، آفریقا و به ویژه همسایگان خودمان هستیم. البته در حوزه آفریقا حضور کمرنگی داریم که باید گسترش جدی داشته باشیم. امسال با آفریقا وارد تفاهم‌نامه‌های بزرگی را درحال انعقاد هستیم. برای مثال نخست وزیر زیمباوه در ایران است و وارد مذاکره شدیم. چرا که دشت‌هایی برای کشت وسیع برون مرزی توتون است.

معاون رفاه وزیر رفاه تاکید کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که بتوانیم تاثیر منطقه‌ای در حوزه دارو داشته باشیم در حوزه دارویی با عراق، لبنان و ارمنستان کار جدی کردیم. سفر اخیر تجار ارمنستان نشان داد که ما به زودی در این کشور حضور جدی خواهیم داشت و علاوه بر دارو و محصولات پتروشیمی، محصولات ساختمانی و سیمان و مصالح نیز به آنها صادر خواهیم کرد.

وی افزود: اگر ما یک و نیم میلیارد دلار صادرات دارو داشته باشیم، پایگاه خود را در بازار جهانی بطور کامل حفظ خواهیم کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزیر رفاه تأکید کرد: ما طرح فجرانه را داشتیم، طرحی اثرگذار در مدت ۳ ماه که به طور متوسط بالای ۸۶ درصد از این طرح در کشور استقبال کردند. هجدهم این ماه فجرانه تمام می‌شود و و ما امیدواریم این طرح تمدید شود.

بیشتر بخوانید
وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا طرح فجرانه کالابرگ تمدید می‌شود، عنوان کرد:، چون این طرح منابع بسیاری این می‌خواهد و باید در بالاترین سطح کشور تصمیم‌گیری شود، از این رو طی ۱۰ روز آینده تصمیم‌گیری می‌شود که آیا ایا تغییر خواهد کرد یا تمدید می‌شود، اما میزان استقبال و عدد‌های این طرح فوق‌العاده است، بزرگترین خرید قرن در این طرح صورت گرفت و امروز یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول خریداری شده از ۱۱ قلم شده است و ۱۴۰ میلیون بسته غذایی در یک مدت کوتاه توزیع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • ارسال پیامک از سامانه سهما به اتباع مجاز
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • ارسال پیامک سامانه سهما به اتباع خارجی
  • مهاجرین پیامک سامانه «سهما» را جدی بگیرند
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • آخرین خبرها از دوره جدید کالابرگ فجرانه
  • آخرین جزئیات از دوره جدید کالابرگ
  • پرسپولیس خیال هوادارانش را راحت کرد