Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:25:25 GMT

کاهش ۲۸ درصدی ذخیره مخازن سدهای تهران نسبت به سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۸۷۴۰

کاهش ۲۸ درصدی ذخیره مخازن سدهای تهران نسبت به سال گذشته

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، «محمد شهریاری» افزود: ذخیره سدهای تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۵۸۰ میلیون مترمکعب است؛ درحالی‌که این رقم در روز مشابه سال گذشته ۸۰۷ میلیون مترمکعب بوده است که بر همین اساس ذخیره آب در مخازن سدهای استان نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: میزان ورودی آب به سدهای پنجگانه استان از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود ۷۰۹ میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۹۴۰ میلیون مترمکعب بوده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: باوجود بارش‌های اخیر، میزان ورودی آب به سدهای تامین کننده آب شرب تهران همچنان نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با کاهش ۲۵ درصدی مواجه شده است.

وی  افزود: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون بیش از ۱۷۹ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۲۸ درصدی را نشان می‌دهد.

شهریاری در خصوص آمار آب ذخیره موجود در سدهای پنج‌گانه استان گفت: حجم آب سد امیرکبیر در روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه حدود ۱۱۰ میلیون مترمکعب اعلام شده، در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۷۹ میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان از ۳۲۱ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۴۵  میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان از ۵۹  میلیون مترمکعب به ۶۶  میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد لار ۸۷ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۲۹ میلیون مترمکعبی پارسال، ۴۲ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد. حجم آب سد ماملو نیز از ۱۲۱ میلیون مترمکعب سال گذشته، به ۷۲ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روزهای گرم تابستان را پیش رو داریم، با همراهی شهروندان، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی خواهیم توانست وضعیت کم‌آبی را پشت سر گذاشته و کمترین چالش را در حوزه تامین آب شرب پایدار به‌ویژه در روزهای اوج مصرف آب داشته باشیم.

برچسب‌ها شرکت آب منطقه ای تهران استان تهران وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای تهران استان تهران وزارت نیرو شرکت آب منطقه ای تهران استان تهران وزارت نیرو میلیون مترمکعب بوده سال گذشته مشابه سال حجم آب سد سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • سه میلیون متر مکعب روان آب در سدهای خراسان جنوبی ذخیره‌ شد
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان