Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان با بیان اینکه ۱۷۰هزار نفر طی ۷۲ ساعت گذشته در استان اصفهان بیمه شدند، گفت: حدود ۳۰۰هزار بیمه نشده در استان وجود دارد. - اخبار استانها -

یه گزارش خبرگزاری تسنیم از   کاشان، محمدحسین صفاری ظهر امروز در نشست مشترک با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان از تحت پوشش قرار گرفتن 170هزار نفر طی سه روز اخیر در استان اصفهان خبر داد اظهار داشت: این افراد فاقد هر گونه پوشش بیمه ای بوده اند و از لحاظ درآمدی در سه دهک پایین جامعه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان افزود: پیش‌بینی شده بود افراد فاقد بیمه در کل استان بین 200هزار تا 300هزار نفر متغیر باشد که با تدابیر صورت گرفته تمامی افرادی که در دهک‌های پایین درآمدی بودند به صورت سیستمی و بدون مراجعه و ارائه مدارک، تحت پوشش بیمه قرار گرفتند در حالی که معمولا این افراد قشر ضعیف جامعه هستندکه نیاز هست توجه ویژه‌ای به آنان بشود.

وی افزود: در همین راستا بر اساس تایید وزارت رفاه، سه دهک اول درآمدی به صورت رایگان، دهک چهار با پرداخت 10درصد، دهک پنج و شش  با پرداخت 25 درصد، دهک هفت و هشت با پرداخت 50 درصد و دهک 9 و 10 با پرداخت 100درصدِ حق بیمه می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

صفاری در زمینه خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: 90 درصد هزینه‌ها در بخش بستری و 70 درصد هزینه‌ها در مراکز سرپایی تحت پوشش بیمه سلامت است و در بیماران خاص پوشش بیمه‌ای 100 درصد است و این بیمه شدگان هزینه‌ای بابت داروهای درمان بیماری خود پرداخت نمی‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیمه سلامت برای افرادی که در دهک های درآمدی چهار و بالاتر قرار گرفتند فراخوان داده تا از دو روش غیر حضوری "سامانه شهروندی بیمه سلامت" به آدرس bimehsalamatiranian.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بر اساس آزمون وسع و مشارکت در پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شدبوروکراسی پیچیده اداری سد راه درمان ناباروری/ بیمه‌ها چقدر از درمان‌های پیشرفته ناباروری حمایت می‌کنند؟تصویب بودجه 6000میلیاردی برای بیمه همگانی/ 3 دهک پایین 5درصد از جیب پرداخت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان تصریح کرد: همچنین افرادی که به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند با انتساب پزشک خانواده شهری می‌توانند از خدمات بخش خصوصی در مطب استفاده کنند و در موارد اورژانس از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی بهره مند شوند.

انتهای پیام/801/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمه سلامت استان تحت پوشش بیمه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت رانندگان باطل می شود!

تین نیوز

رئیس کل بیمه مرکزی به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث هشدار داد، در صورت پرداخت نشدن حق بیمه، کارت سوخت وسیله نقلیه آنها متوقف می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، علی استاد هاشمی رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اختلاف نظر درباره وصول و هزینه کرد حق بیمه ۱۰ درصدی بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت، گفت: طبق قانون افرادی که در تصادفات رانندگی دچار حادثه می شوند در زمان انتقال به بیمارستان، نباید هیچ وجهی پرداخت کنند، چراکه از حق بیمه آن ها رقمی قبلا برای استفاده از خدمات رایگان پزشکی واریز کرده اند.

استاد هاشمی افزود: موضوعی که وجود دارد اختلاف بین بیمه مرکزی و وزارت بهداشت بر سر پرداخت نشدن هزینه ۱۰ درصدی حق بیمه شخص ثالث است که کمیسیون بهداشت مجلس امروز به این موضوع ورود و آن را بررسی کرد.

وی گفت: امروز در کمیسیون بهداشت مجلس بحث های خوبی مطرح شد و ما هم گزارش مبالغی که سال های گذشته پرداخت کرده بودیم را به صورت شفاف ارائه کردیم. ما در بیمه مرکزی مدعی هستیم که طبق قانون عدد مشخص شده در سال های گذشته را پرداخت کرده ایم، دیوان محاسبات کشور هم که در این جلسه حضور داشت، ادعای ما را تأیید کرد.

استاد هاشمی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۵.۸ همت به حساب وزارت بهداشت واریز کردیم، گفت: وزارت بهداشت معتقد است که این عدد به این وزارتخانه واریز نشده است.

وی افزود: تکلیف کمیسیون بهداشت این است که این عدد به طور کامل در اختیار وزارت بهداشت و بیمارستان ها قرار بگیرد تا آن ها بتوانند خدمات لازم را در اختیار بیماران سوانح رانندگی ارائه دهند. بر این اساس، مقرر شد کمیته ای متشکل از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و کمیسیون بهداشت مجلس برای بررسی علت واریز نشدن حق بیمه شخص ثالث به حساب وزارت بهداشت تشکیل و با نظارت، پرداخت حق بیمه شخص ثالث را راستی آزمایی کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه متأسفانه بیش از ۸۰ درصد موتورسیکلت ها فاقد بیمه شخص ثالث هستند، تصریح کرد: پارسال افراد می توانستند یک روزه، دو روزه یا یک ماهه برای نقل و انتقالات وسیله نقلیه خود بیمه خریداری کنند که ما مانع از این کار شدیم و مدت بیمه را یک ساله کردیم. همچنین در کنار این اقدام افرادی که موتورسیکلت های صفر را خریداری کردند مشمول تخفیف ۲۰ درصدی بیمه شدند.

آقای استاد هاشمی ادامه داد: با همکاری پلیس راهور فراجا و موافقت وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجمع بیمه مرکزی برای کمک به افرادی که بیمه خریداری نکرده اند مقرر کردیم جریمه آن ها مشمول بخشودگی قرار بگیرد.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث گفت: ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی ماه گذشته در تهران به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث باطل شد؛ لذا طبق قانون بناست خودروهای فاقد بیمه شخص ثالث کارت سوختشان متوقف شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • کارت سوخت رانندگان باطل می شود!
  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند