Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@19:09:11 GMT

اصول طراحی چاپ لیوان

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۸۹۳۲

اصول طراحی چاپ لیوان

یکی از هدایایی تبلیغاتی که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است لیوان است. بسیاری از افراد برای شناخته شدن محصولات و خدمات خود از چاپ بر روی لیوان و اهدای آن به افراد استفاده می‌کنند. زیرا لیوان یا ماگ وسیله‌ای پر مصرف بوده و همیشه افراد از آن استقبال می‌کنند، به ویژه اگر طرحی زیبا و کیفت چاپ بالایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیا با اصول طراحی چاپ لیوان آشنا هستید؟ در این مطلب این اصول را برای شما شرح می‌دهیم.

طراحی چاپ لیوان

برای چاپ لیوان تبلیغاتی و چاپ بر روی لیوان باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کرد که این اصول و قواعد به شرح زیر است:

       ابعاد لیوان

اولین گام در طراحی لیوان مشخص کردن مدل لیوان و ابعاد آن برای طراحی است. ابعاد لیوان‌ها متناسب با مدل آن‌ها متفاوت است مثلا لیوان‌های دسته و داخل رنگی، حرارتی، لیوان‌های دسته و داخل سفید، لیوان‌های دسته قلبی، لیوان‌های قاشق دار، لیوان‌های شیشه‌ای، اکلیلی، فسفری و... در ابعاد 9.6*20 سانتی‌متر، یا لیوان‌های دمنوش در ابعاد 7*17.5 و دمنوش‌ها در سایز 9.4*20 سانتی‌متر هستند.

       ایده پردازی

گام دوم ایده پردازی و پیاده کردن طرح اولیه متناسب با سلیقه و جامعه هدف کارفرما است. در این مرحله در حدود سه طرح را بر روی کاغذ اجرا کرده و آن را به کارفرما و افرادی که در این زمینه می‌توانند به شما کمک کنند در میان می‌گذارید. تا عیب‌ها و ایرادهای آن را بر طرف کرده و به یک طرح کلی مورد تایید کارفرما و خلاقانه برسید.

       اجرای طرح

در گام سوم طرح را بر روی ترم افزار فوتشاپ اجرا کرده و رنگ‌بندی را به آن اضافه کنید. اشکالات کار را رفع کرده و دوباره آن را به کارفرما و افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند نشان دهید. امکان دارد طرح اجرا شده با تصور شما و یا کارفرما متفاوت باشد و مجبور شوید در بسیاری از بخش‌های کار تغییر ایجاد کنید.

      استفاده از نمادها

گام مهم در طراحی لیوان یا ماگ تبلیغاتی این است که حتما در طراحی از رنگ‌ها، نمادها و لوگو سازمان استفاده کنید. این اختصاصی و سفارشی سازی برای سازمان‌ها بسیار مهم است و در هنگام اجرای طرح بهتر است مهم‌ترین بخش طراحی چاپ لیوا را به لوگو یا محصول آن شرکت اختصاص دهید.

        انتخاب فونت

بخش مهم و تاثیرگذار دیگر فونت است. این که چه فونتی را در طراحی انتخاب کنید در بارخورد جامعه هدف بسیار تاثیر می‌گذارد. برای مثال در هنگام طراحی یک برند مختص کودکان نمی‌توان از فونت تیتر استفاده کرد برای این که بر کودکان تاثیر بگذاریم بهتر است از فونت‌های جذاب‌تری استفاده کنیم. آنچه که در این مطلب بیان شد بر این مبنا است که شما یک آشنایی اولیه با فتوشا و کار با این نرم افزار را دارید.

      خروجی کار

قطعا وقتی کار اجرا شد و مورد تایید کارفرما قرار گرفت باید فایل را برای چاپ بر روی لیوان به چاپخانه بفرستید. این بخش پایانی کار بسیار مهم استزیرا اگر خروجی و فرمت ارسالی شما برای چاپخانه درست نباشد خرجی کار آن چیزی که انتظار دارید نخواهد بود. حتما خروجی کار خود را با یکی از دو فرمت PDF و یا jpg بگیرید و تنظیم رنگ خود را بر روی cmyk قرار دهید تا در هنگام چاپ کد رنگ‌ها دچار مشکل نشود و تغییر نکند.

سخن آخر

آنچه که در این مطلب گفته شد یک سری اصول اولیه برای طراحی چاپ لیوان است تا در صورت تمایل به این کار، بتوانید به راحتی و با توجه با این اصول کاری را با کیفیت عالی و قیمت مناسب طراحی و چاپ کنید. مزیت طراحی چاپ لیوان از نظر تبلیغاتی جذب مشتری است. اگر در این خصوص تبحر و تخصص لازم را ندارید به سراغ متخصصان و چایخانه‌های معتبر برای دریافت این خدمات مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران چاپ لیوان هدایای تبلیغاتی لیوان چاپ روی لیوان چاپ عکس روی لیوان رپرتاژ آگهی یارانه ارز 4200 تومانی وام ودیعه مسکن 1401 رتبه بندی معلمان سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران لیوان ها بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۸۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهرداد صیادی، رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند افزود: از بین هزار و صد اثر دریافتی به این جشنواره، ۶۰۰ اثر به علت غیرمرتبط بودن، ضعیف بودن در اجرا و ارائه اثر به جشنواره‌های مشابه از قبل داوری خارج شدند.

صیادی افزود: داوران از بین ۵۰۰ اثر باقیماند، ۳ اثر در هر بخش را حائز رتبه برتر اعلام کردند.

وی همچنین گفت: علاقمندان می‌توانند از دهم تا شانزدهم اردیبهشت به موزه آبان مراجعه و از جشنواره دیدن کنند.

رئیس ششمین جشنواره مد و لباس نقش تن پوش اروند همچنین گفت: مراسم اختتامیه ۱۷ اردیبهشت در سالن همایش‌های سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

گفتنی است داوری آثار این دوره از جشنواره با موضوعات طراحی از بنا‌های شاخص و یادمان‌ها منطقه آزاد اروند، طراحی و ایده گیری از نشانه‌ها و نقش و نگار‌ها هویت بومی و اصیل منطقه آزاد اروند، طراحی و ساخت صنایع دستی و هنر‌های سنتی (مرتبط با ملزومات لباس) و نیز احیا و ایده گیری از لباس اقوام بومی و اصیل ساکن منطقه آزاد اروند (به ویژه اقوام عرب) از اول تا هفتم اردیبهشت در کشور برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • گوشی های محبوب میان رده سامسونگ در بازار ایران
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است