Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جنگل بلوط این استان گرفتار آفت پروانه های جوانه خوار و برگ خوار شده اند و تلاش برای مبارزه با آن آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدعلی احمدزاده در نشست با معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌های کشور اظهار داشت: با توجه به شدت گسترش این آفت و پیش از اینکه به بحران تبدیل شود باید در سطح ملی و استانی به آن پرداخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: بخش‌هایی از مناطق شهرستان باشت، کهگیلویه، گچساران و چرام دچار این آفت شده‌اند که در برخی مناطق شدت آن زیاد است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: پیش از اینکه این آفت به همه جنگل‌های حوزه زاگرس سرایت کرده و این مناطق را درگیر خود کند، باید چاره‌ای اندیشید و اقدام کرد.

احمدزاده از مسئولان سازمان جنگل‌های کشور خواست تا این موضوع مهم در کمیته بحران کشور مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد. 

وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم در استان برای آغاز مبارزه با این آفت آغاز شده ولی نیازمند کمک‌های مالی و تجهیزات بیشتر از این سازمان و مرکز کشور هستیم.

احمدزاده افزود: مبلع 20 میلیارد تومان برای این منظور به استان قول داده شد که پیگیر آن هستیم تا با جذب آن و اعتبارات استانی بتوانیم با این آفت در سطح وسیع‌تر مبارزه کنیم.

وی یادآور شد: مبارزه و سمپاشی در کانون اصلی این آفت در استان به زودی آغاز می‌شود اما به علت سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه نیاز به کمک و پشتیبانی هستیم.

قاچاق نگران‌کننده چوب در کهگیلویه و بویراحمد/ آتش و کوره بلای جان جنگل‌ها و مراتع شده است«معجزه آبخیزداری»|مقابله با پدیده خشکیدگی جنگل های زاگرس با سامانه های سطوح آبگیر بارانگزارش|قاچاق چوب "بلوط و بید" در کردستان / سوداگران به جان جنگل‌های زاگرس افتاده‌اند

استاندار، خشکسالی‌های پی در پی، تعرض به منابع جنگلی، گرد و غبار و آتش سوزی‌ها را از دیگر بلایای جنگل‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اهمیت موضوع را به خوبی می‌دانیم و در صورتی همکاری، کمک و توجه جدی به این مسئله نشود جنگل‌ها آسیب جدی خواهند دید.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آتش سوزی جنگل ها و مراتع آتش سوزی جنگل ها و مراتع جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور

۲ نماینده کهگیلویه و بویراحمد در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال کشور با یک شکست و یک تساوی به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، تیم‌های هندبال نفت و گاز گچساران و فرازبام خائیز دهدشت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در هفته نوزدهم لیگ برتر هندبال عصر امروز_ یکشنبه، دهم اردیبهشت_ مقابل حریفان خود صف‌آرایی کردند که نتیجه آن یک تساوی برای گچسارانی‌ها و یک باخت برای نماینده دهدشت بود.

تیم نفت و گاز گچساران در مقابل میهمان خود تیم پرواز هوانیروز با نتیجه تساوی ٢٧-٢٧ متوقف شد و در پایان هفته نوزدهم با کسب نوزده امتیاز در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت.

تیم فرازبام خائیز دهدشت نیز در مقابل میزبان خود تیم رده سومی شهید شاملی کازرون با نتیجه ٣٢-٢۵ شکست خورد تا همچنان با چهار امتیاز در قعر جدول دوازده تیمی رقابت‌ها قرار داشته باشد.

کد خبر 749180

دیگر خبرها

  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • پایگاه اتوبوس آمبولانس در بویراحمد کلنگ‌زنی شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • درخشش کشتی گیر کهگیلویه و بویراحمد در رقابت‌های بین‌المللی جام تختی
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد