Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@03:00:49 GMT

تذکرات نمایندگان/ مردم خواستار تثبیت و کنترل قیمت‌ها هستند

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۹۷۹۳۸۰

تذکرات نمایندگان/ مردم خواستار تثبیت و کنترل قیمت‌ها هستند

سید سلمان ذاکر نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی، گفت: رئیس جمهور باید به فکر کنترل تورم، فعال شدن چرخه اقتصاد، بازارچه های مرزی، صادرات و تجار باشد تا بلایی که بر سر 45 هزار تومان آمد، برای یارانه های 400 هزار تومانی تکرار نشود، زیرا ارزش پول ملی کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ارومیه در مجلس در ادامه با بیان اینکه مردم خواستار تثبیت و کنترل قیمت ها هستند تا بتوانند برای خود برنامه ریزی کنند، ادامه داد: یکی دیگر از خواسته های مردم شفافیت آرا است تا بدانند نمایندگان آنها رأی می دهند یا خیر؛ و اینکه پشتوانه رأی آنها چیست و آیا قدرت انتقال مشکلات مردم را دارند. از مجلس می خواهیم که شفافیت آرا نتیجه بخش باشد.

*تورم سنگین کمر مردم را خم کرده است/ دولت و مجلس اقدامات جدی انجام دهند

در ادامه غلامحسین کرمی نماینده دشتستان در تذکر شفاهی خود خطاب به وزرای اقتصادی اظهار کرد:تورم سنگین و کمرشکن، کمر مردم را خم کرده است، آیا دولت خبر ندارد که مردم در تهیه نان شب خود نیز مانده‌اند. مطمئن باشید مردم مومن و مقاوم ما که همیشه در کنار نظام و مقام معظم رهبری بوده‌اند اجازه دشمن‌شادی نخواهند داد.

نماینده دشتستان در مجلس افزود: مردم انتظار دارند که مجلس انقلابی نظارت و برخورد جدی داشته باشد، بنابراین اجازه ندهید حرمت‌ها از بین برود.

*ضعف تیم اقتصادی دولت کاملاً مشهود است

به گزارش تسنیم، احمد مرادی نماینده بندرعباس نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: کمر مردم از میزان افزایش قیمت‌ها خرد شده و مردم دیگر توانی برای تأمین کالاهای اساسی ندارند.

وی افزود: افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت روح و روان مردم را به هم زده و مافیای خودرو به صورت بی‌مهابا و علنی جولان می‌دهند؛ سوال اینجاست چه دستی در کار است که نمی‌تواند با این مافیا برخورد کرد.

نماینده بندرعباس در مجلس خطاب به رئیس جمهور تصریح کرد: جناب آقای رئیسی ضعف تیم اقتصادی شما کاملاً مشهود است؛ به جنابعالی تذکر خیرخواهانه می‌دهیم در انتصاب و انتخاب تیم اقتصادی تجدیدنظر نمایید در غیر این صورت مجلس کار قانونی خود را انجام خواهد داد./ منبع: تسنیم

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس به مسئولین اجرایی کشور

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

بهزاد علیزاده نماینده دهلران و ۴۶ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: ضرورت تسریع در ساماندهی نیروهای طرحی غیر ایثارگر.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور به وزرای امور اقتصادی و دارایی، صمت، کشور و آموزش و پرورش: لزوم رسیدگی به نابسامانی در قیمت گذاری کالاها و روند رو به رشد افزایش قیمت ها و لزوم پرداخت دیوم پیمانکاران در شهرهای زیر ۵ هزار نفر جمعیت و لزوم رسیدگی به وضعیت نیروهای خدماتی آموزش و پرورش.

علیرضا ورناصری نماینده مسجد سلیمان و ۱۴ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون و کار: لزوم شفاف سازی وزیر پیرامون دلایل عزل مدیرعامل پتروشیمی مسجدسلیمان و انتصاب مدیرعامل غیر بومی.

پرویز اوسطی نماینده قروه و ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: ضرورت رسیدگی و پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای طرحی شاغل در فوریت های پزشکی.

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان و ۴۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی: لزوم تسریع در اعلام قیمت دانه های روغنی جو و ذرت.

احمد راستیه نماینده شهرکرد و ۵۷ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت توجه به مصوبه مجلس مبنی بر الزام دولت به حفظ قیمت کالاهای اساسی بر اساس شهریور ۱۴۰۰ و نظارت بر عرضه آنها و لزوم ارائه اقدامات انجام شده توسط دولت و مجلس.

علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر میراث فرهنگی: لزوم توجه بیشتر به حوزه گردشگری، همچنین تذکر به وزیر راه و شهرسازی درباره ضرورت راه‌اندازی طرح تعطیل شده کمربندی شرق شیراز.

ابراهیم رضایی نماینده دشتستان و ۴۹ نفر از نمایندگان به وزیر کار: لزوم تسریع در پرداخت بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت و بیمارستان‌های دولتی.

علیرضا زندیان نماینده بیجار و ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: لزوم تسریع در اجرای کنارگذر شمالی شهر بیجار و حل مشکلات ناشی از آن.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم نظارت بر سموم کشاورزی و پیگیری خسارات وارده به زنبور عسل استان آذربایجان غربی از سم فیپرونین.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده نماینده شاهین شهر و ۳۷ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون: لزوم حمایت بیمه پایه و تکمیلی در در بحث پرداخت هزینه خدمات روانشناسی - مشاوره ای گروه های هدف با توجه به بند ج ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه و به همراه ۳۴ نماینده به وزیر اقتصاد درباره لزوم اجرای کامل یکپارچه سازی اطلاعات و یکسان سازی عملیات بانکی در شعب بانک های وابسته به نیروهای مسلح ادغامی در بانک سپه و نیز به همراه ۳۴ نماینده به وزیر نفت درباره لزوم ارتقا و بهبود سطح حقوق و مزایای کارگران مشاغل در جایگاه های سوخت رسانی طبق مصوبه شورای عالی حقوق و دستمزد و قانون کار، و ۳۹ نماینده به وزیر دفاع؛ درباره لزوم اجرای کامل یکپارچه سازی اطلاعات و یکسان سازی عملیات بانکی در شعب بانکی وابسته به نیروهای مسلح ادغامی در بانک سپه.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و ۱۱ نفر از نمایندگان به وزیر راه: لزوم تسریع در تکمیل فرهنگسران نسیم شهر، ضرورت تکمیل اورژانس گلستان، لزوم چاره اندیشی برای ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده شهرستان بهارستان.

صمداله محمدی و ۲۹ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: درباره علت ایجاد محدودیت با کاهش تعداد مراکز خرید گندم.

مهدی شریفیان نماینده تهران و ۴۱ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: درباره لزوم تسریع در پرداخت سهم مالیات سلامت به تکمیل طرح های بیمارستانی وزارت بهداشت در مناطق توسعه نیافته، به همراه ۳۱ نماینده به وزیر جهاد کشاورزی درباره ضرورت تامین و به روزرسانی ادوات و ماشین آلات مورد نیاز وزارت جهاد کشاورزی و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، به همراه ۳۸ نماینده به وزرای بهداشت و تعاون درباره لزوم تسریع در اجرای تفاهم نامه سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت در مورد اختصاص نیروهای طرحی و پزشکان متخصص ضریب k به بیمارستان های تامین اجتماعی.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور نفر از نمایندگان و ۶۴ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: لزوم تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگر، جانباز و شهید در شرکت های تابعه.

احسان ارکانی و ۱۳ نماینده به وزیر جهاد کشاوزی: لزوم رسیدگی به بدعهدی و خلف وعده وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی به مرغداران در خصوص خرید توافقی- حمایتی، و به همراه ۱۱ نماینده به وزیر کشور درباره علت عدم اصلاح مصوبه تعیین مرکز زبرخان با وجود صورت جلسه مشترک نمایندگان شهرستان زبرخان، استانداری و دادستانی استان خراسان رضوی چیست؟

جلال محمودزاده نماینده مهاباد به رئیس جمهور: ضرورت رسیدگی به ضعف عملکرد صندوق کارآفرینی در زمینه های مختلف موضوع عملکرد این صندوق.

سیدسلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر صمت: ضرورت استفاده از بازرسان مجرب وزارتخانه در کنترل قیمت کالاهای اساسی.

سیدعلی موسوی نماینده ملکان و ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر ورزش و جوانان: لزوم توسعه زیرساخت های ورزشی به طور متوازن در مناطق محروم.

مهرداد ویس کرمی نماینده خرم آباد به وزیر راه: علت لغو پروازهای ایران ایر در مسیر تهران به خرم آباد چیست؟

علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان و ۳۲ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم اجرای تفاهم نامه وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی در خصوص پزشکان طرح K .

سید محمد موحد نماینده کهگیولیه و ۱۹۵ تن از نمایندگان به وزیر بهداش: ضرورت تجدیدنظر در میزان حدنصاب امتحان علوم پایه ۱۴۰۰ رشته های پره اینترنی

عباس مقتدایی نماینده اصفهان به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت برگزاری جلسات مستمر با تشکل های صنفی فرهنگیان و بازنشستگان.

مهدی اسماعیلی نماینده میانه به وزیر ورزش: در خصوص لزوم تکمیل استادیوم رو به تخریب شهرستان میانه.

منبع: ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: تذکرات نمایندگان به مسئولان اجرایی کنترل قیمت ها تذکرات نمایندگان نفر از نمایندگان به وزیر وزیر جهاد کشاورزی نماینده به وزیر نماینده ارومیه تامین اجتماعی رئیس جمهور لزوم تسریع وزارت بهداشت درباره لزوم وزیر راه قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۹۷۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۲۰ مرتبط با بودجه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حاجی بابایی: کمیسیون تلفیق جدول مرتبط اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها را احیا کرد

بنابراین گزارش، در ابتدا حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول شماره ۲۰ گفت: اگرچه این جدول در بودجه ۱۴۰۳ حذف شده بود، اما ما آن را به لایحه بازگرداندیم چرا که جدول فوق جایگاهی برای وارد کردن هر پروژه‌ای است که امکان اجرایی شدن دارد.

وی افزود: وقتی که یک پروژه‌ای ۵ سال به نام یک شهرستان در جدول شماره ۲۰ قرار گرفته است اکنون مردم با حذف آن چه فکری خواهند کرد؟ و با حذف این جدول چه بلایی بر سر پروژه‌ها و طرح‌های شهر‌ها و روستا‌ها خواهد آمد؟ بنابراین آبروی مجلس و نمایندگان خواهد رفت چرا که منجر به کأن لم یکن تمام پروژه‌های واجد شرایط خواهد شد.

سلیمی: جدول شماره ۲۰ سرابی است که می‌خواهد صرفا دل نمایندگان را خوش کند

بنابراین گزارش، علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: معتقدم این جدول سرابی است که به نمایندگان نشان داده می‌شود تا دلشان به اجرای یکسری پروژه‌ها خوش شود، اما امروز با توجه به تدوین برنامه هفتم دیگر این جدول جایگاهی ندارد و یک سراب و وعده توخالی بیش نیست.

وی افزود: چندین هزار پروژه بر زمین مانده از همین جدول شماره ۲۰ نشأت می‌گیرد و با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد چرا که باید مشخص شود که چه میزان عددی مشخصا به چه پروژه‌ای تعلق می‌گیرد نه آن که هر کسی که زور بیشتری داشت از این اعداد بردارد.

میرتاج‌الدینی: با حمایت از جدول مرتبط با اجرای پروژه‌ها قدم محکمی در راستای رونق کشور برداشته می‌شود

در ادامه، محمدرضا میرتاج‌الدینی در موافقت با جدول فوق گفت: ترانزیت شرق به غرب نمونه اقداماتی است که توسط جدول شماره ۲۰ به سرانجام خواهد رسید بنابراین این جدول مسیری آینده را روشن می‌کند، در واقع اگر ترانزیت شرق به غرب انجام شود درآمد آن کمتر از نفت برای کشور نخواهد بود لذا باید با حمایت از جدول قدم محکمی در راستای رونق کشور برداریم.

نماینده دولت: جدول شماره ۲۰ فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت

همچنین نماینده دولت در مخالفت با جدول مذکور گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای بسیاری از طرح‌ها که در جدول شماره ۲۰ گنجانده شده‌اند، وجود ندارد، این جدول فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت و نتیجه دیگری از آن حاصل نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد